Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Er det totalt galskap? Har bodd der tidligere, men har ikke mye kjentfolk. Kommer til å bo 2 timer unna familie. Har et barn som snart begynner på skolen. Jeg ser ingen fremtid i plassen jeg bor i nå, har dårlig betalt jobb og kommer neppe å få noe bedre. I Oslo har jeg fått ett bra jobbtilbud og arbeidsplass kan være behjelpelig med å finne leilighet. Hva tenker du om å flytte så langt unna like før barnet begynner på skole? Kommer jeg til å ødelegge for henne ved å flytte? Og jeg vet allerede at jeg kommer til å sabotere for meg selv ved å bo her jeg bor nå. Barnefar er ikke med i bildet, han er ikke relevant. Anonymous poster hash: e6a08...59a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Fint tidspunkt å flytte på, siden skolestart er noe nytt for alle barna. Svært sjelden ungene begynner i klasse med "alle fra barnehagen" i Oslo. To timer unna familie er ikke ille, går fint med helgebesøk da. Anonymous poster hash: dcd86...0d8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Flytt nå, etterpå vil du føle det er for sent. Barn takler flytting helt supert i den alderen, vi gjorde det selv med våre to. Anonymous poster hash: 068dd...199
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Men så lurer jeg enda på... Hvordan fungerer det egentlig for aleneforsørgere i Oslo med en lønn på ca 350 000 i året? Er det gjennomførbart? Jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe, kommer eventuelt til å leie. Tror dere vi må komme til å flytte ofte? Anonymous poster hash: e6a08...59a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Finn et rimelig sted og noen som driver langtidsutsleie, typisk sokkelen i en enebolig fremfor en leilighet. Se litt utenfor Oslo, feks Kolbotn, oppegård, Langhus. Veldig greit å pendle med tog til jobb i Oslo, og mye rimeligere leie enn i Oslo. Også veldig barnevennlig! Å flytte før skolestart er null problem. Å flytte etter skolestart er mye verre. Høres ut som det beste for deg og barnet er å flytte. Jobb man trives i er viktig! Det påvirker barnet dersom man mistrives på jobb. Flytt med god samvittighet! Anonymous poster hash: 83e63...cd2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Ingen galskap å flytte til Oslo! Har du jobbtilbud og ønsker det, er det ingenting i veien for det.Men som aleneforsørger ville jeg ikke basert meg på å pendle langt altså. Trafikkforholdene er tøffe i Oslo, dessverre. Kan du sykle eller gå til jobb, eller ta bussen/banen ikke altfor langt, er det det beste. Jeg tror også det kan være lettere å komme inn i miljøet i selve Oslo, enn om dere flytter "på bygda" utenfor byen. Hvor ligger den nye arbeidsplassen?Pass forresten på at det er ledig skoleplass der du bestemmer deg for å bo. Mange skoler i Oslo er fulle eller tilnærmet fulle. Anonymous poster hash: e9066...d96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå