Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Uten at dere fråtser noe egentlig? Uke 33+3 = 18 kilo opp! Gikk opp 20 kilo + med første også (da veide jeg meg ikke mer, han kom i uke 38). Veide 58 da jeg ble gravid, nå 76.. Hadde håpet å ikke bikke 80 kilo denne gangen. Å nei, jeg spiser faktisk ikke mye søtt og usunt. Flere? Anonymous poster hash: 95b33...e9c
Roheryn Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 La på meg ca 25 kg sist, og er på god vei dit denne gangen også... uke 26 og +10 kg nå. Men jeg samler mye vann da, så det er egentlig ikke så ille. Sist var minst 10 kg vann 😛 Spiser stort sett som jeg alltid gjør, minus et par-tre liter cola i uka - men pluss like mye appelsinjuice i stedet 😛
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Vel, er 30 uker nå, og har lagt på meg 10 kg....kommer nok til å "lande" på 18 kg totalt tenker jeg... Anonymous poster hash: 8cfd8...cc1
Lykken_er_tre Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Uke 38+6 i dag og har lagt på meg godt over 20 kg... Gjorde det med de to andre også, men veldig mye av det er vann i kroppen, baby, morkake, +++ så stresser ikke med det. Satser på at fullamming og gode lange turer hjelper meg relativt raskt ned igjen
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Jeg satser også på lange fine turer med vogna. Gleder meg! Det er jo en veldig fin tid dette da, rett ut på trilletur. Sist fikk jeg i mars. Litt mer surt og kaldt da. Man skal jo ikke slanke seg når man ammer, det vet jeg. Men hvis man spiser normalt og godt, men allikevel raser ned i vekt. Frigis ikke giftstoffer i melka da? Er det kun hvis man bevisst ikke spiser nok? Fikk ikke til ammingen sist så var ikke noe jeg tenkte på. Lykke til med fødsler og barseltid dere! Anonymous poster hash: 95b33...e9c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Sist svangerskap la jeg på meg 31 kg Spiste normalt, men var mye stillesittende pga kraftig bekkenløsning. 20 kg forsvant med en gang ungen var ute (hadde mye vann i kroppen), og resten ble borte kommende året. Men det var tungt på slutten ja.... Anonymous poster hash: 529f5...94b
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Hehe, ved begge mine svangerskap var startvekten min 56kg, ved fødsel var jeg henholdsvis 101 og 99,9kg Jeg spøy som en gris i begge svangerskapene frem til uke 25 og 27, etter det var jeg kvalm, men sulten Da spiste jeg godt, men ikke sååå mye mer enn jeg pleier. To uker etter begge fødselene veide jeg 66kg og etter et halvt år var jeg nede på startvekt igjen. Jeg gjorde aldri noe for det og hadde begge gangene håpet at vektnedgangen skulle stoppe på 66-65kg. Jeg klarer tydeligvis ikke holde vekt og er igjen 56 kg på 176 cm, altså undervektig
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Første svangerskap la jeg på meg 20 kg, hadde ekstrem svangerskapskvalme og gikk ned 13 kg først. Startet å spise veldig lite fra uke 12, og klarte bare å spise fisk, frukt og grønnsaker. 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 21 kg. Andre svangerskap la jeg på meg 35 kg, fikk ekstrem svangerskapskvalme, men fikk tabletter som hjalp, og da måtte jeg spise nesten hele tiden for å ikke kaste opp. Spiste bare sunn mat, og små porsjoner. De 2 siste månedene la jeg ikke på meg noe, da klarte jeg heller nesten ikke å spise. Spiste sunn mat. 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 5 kg, 9 mnd etterpå var jeg tilbake til startvekt. Anonymous poster hash: 3b0f6...dab
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 I første svangerskap gikk jeg først ned 6 kg, så opp 12 (endte altså opp 6 kg over startvekt). Men hadde veldig problemer med å gå ned igjen etterpå. Gikk ned 4 kg etter fødselen (barnet var 3 kg), resten måtte jeg jobbe hardt for. Så fremdeles gravid ut 2 mnd etter fødselen... Nå er jeg 34 uker på vei og har vel gått opp 7-8 kg. Det er jo ikke så mye, men jeg er redd for at det ikke forsvinner igjen etterpå (veide noen kg for mye i utgangspunktet). Av kommentarene over så ser det ut som de som legger på seg mye går ganske fort ned igjen. Det kan vel ha noe med hva vekten kommer av. Jeg spiser virkelig ikke sunt for tiden (klarer ikke tanken på kjøtt ol), så det legger seg vel mer på kroppen enn dersom det hadde vært oppsamling av vann. Anonymous poster hash: 794b1...214
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 La på meg 20-25 kg i begge svangerskapene. Normalt aktivitetsnivå, men spiste som en hest! BMI 20,5 i utgangspunktet. Kiloene har forsvunnet igjen uten at jeg har jobba for det. Anonymous poster hash: 66830...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå