Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Noen som kan hjelpe meg? Har vært 4 runder til fastlege uten hell. Det startet i januar der jeg begynte å få en intens kløe i ganen om natten, det høres sikkert ikke så ille ut, men å ligge våken hele natten for å klø desperat med tungen helt til man blør både i ganen å på tungen er ikke noe gøy! Jeg fikk på samme tidspunkt en slaks kløe inn i ørene, bare mye lengre inn. Føles nesten ut som at kløen sitter i hjernen. Har også hatt ett par runder der øynene har klødd så mye at våtkanten har hovnet opp. Ca en mnd senere kom disse evigvarende nyseanfallene og rennende nesen. Jeg noterte alle gangene jeg nøs iløpet av ett døgn bare for å kunne gi ett hint om det til fastlegen, det kom seg på 82(!!) ganger og enda synes jeg det var lite i forhold til hva je bruker. Har i etterkant i forbindelse av en MR fått påvist tykke slimhinner og bihulebetennelse. Men dette var over etter ett par uker uten at symptomene og nysingen ga seg. Har tatt 2 runder med utredede allergiprøver og alle så fine ut. Nå holder jeg på å bli gal! Føler meg konstant dårlig og trett. Men alle prøver ser fine ut. Noen som vet hva dette kan være? Øynene og ørene er levbart. Men denne nysingen, kløen i ganen og massive produksjon på litervis av snørr i døgnet gjør meg sprø!! Dette ble veldig rotete men jeg håper dere forstår. Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Allergo Anonymous poster hash: ff39c...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Allergi Anonymous poster hash: ff39c...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Allergi mot hudkremer, såpe, vaskemiddel e.l.? Allergitestene fanger ikke opp alle nye stoffer. Regner med du ikke bruker skyllemiddel på tøyet, det er ille. Anonymous poster hash: 1d9dc...ebf
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Som sagt er det gjort flere runder med allergi prøving. Og legen sa i klartekst at jeg ikke har noen form for allergi sett bort ifra veps. Derfor forstår jeg ikke hva dette kan komme av!! Er det ingen andre som har opplevd lignende? Eller noen av symptomene? Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Jeg bruker kun nøytralt, deo og skyllemiddel dropper jeg Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Jeg har det på samme viset når jeg slurver med medisinen. Ingen allergitester slår ut,men det er kun allergitabletter morgen og kveld,allerginesespray og øyedråper som holder meg symptomfri. Prøv i 2 uker å se om det lindrer. Anonymous poster hash: 9f750...907
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Ser du har tatt allergiprøver, men vil likevel si at det høres ut som klassisk allergi. Jeg ligger også og klør meg i ganen og bak i ørene, med litt trening lærer du deg en kremting som fikser problemet (om enn med en lite attraktiv lyd). Nå når pollensesongen har startet er systemet mitt i høygir igjen. Så nå reagerer jeg på uendelig mange flere ting enn jeg gjør om vinteren. Gleder meg til oktober da jeg igjen kan spise frukt og grønt uten å løpe etter qtips etterpå. 😊 Anonymous poster hash: a084c...4f8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Som sagt er det gjort flere runder med allergi prøving. Og legen sa i klartekst at jeg ikke har noen form for allergi sett bort ifra veps. Derfor forstår jeg ikke hva dette kan komme av!! Er det ingen andre som har opplevd lignende? Eller noen av symptomene? Anonymous poster hash: bef9f...b47 Det er symptomerpå allergi, eventuelt kan du faktisk ha en autoimmun sykdom. Sjekk deg for lupus Anonymous poster hash: ff39c...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Jeg har heletiden tenkt allergi jeg også, selv om fastlege har hatt sine tvil. Skulle kanskje nevt det i HI, men jeg har gått på allergimedisin, loratadin? En måned uten noen som helst effekt. Og det er en av grunnene til at fastlege er så bestemt på at det ikke skyldes allergi. Selv om alle sympromer taler for allergi. Synes også det er litt merkelig om det skulle begynne så tidlig som i januar? Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Jeg har heletiden tenkt allergi jeg også, selv om fastlege har hatt sine tvil. Skulle kanskje nevt det i HI, men jeg har gått på allergimedisin, loratadin? En måned uten noen som helst effekt. Og det er en av grunnene til at fastlege er så bestemt på at det ikke skyldes allergi. Selv om alle sympromer taler for allergi. Synes også det er litt merkelig om det skulle begynne så tidlig som i januar? Anonymous poster hash: bef9f...b47 Med støvallergi (eller midd er det vel egentlig? ) så er jo ikke januar noe problem. Da har du jo også vært utsatt for julestjerner like før, julestjerner og påskeliljer er veldig vanlig å reagere på. Anonymous poster hash: a084c...4f8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Skal sies at dette har oppstått under 2 svangerskap tidligere om det har noe med saken å gjøre? Begynner å tro at jeg er allergisk mot å gå gravid. Det er eneste logiske forklaring selv om den er aldri så ulogisk Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Skal sies at dette har oppstått under 2 svangerskap tidligere om det har noe med saken å gjøre? Begynner å tro at jeg er allergisk mot å gå gravid. Det er eneste logiske forklaring selv om den er aldri så ulogisk Anonymous poster hash: bef9f...b47 Min allergi forsvinner i hvert svangerskap, er svak under amminga og er tilbake i full vigør etterpå. Kanskje jeg rett og slett da sender allergien min videre til uallergiske gravide? 😉 Anonymous poster hash: a084c...4f8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Skal sies at dette har oppstått under 2 svangerskap tidligere om det har noe med saken å gjøre? Begynner å tro at jeg er allergisk mot å gå gravid. Det er eneste logiske forklaring selv om den er aldri så ulogiskAnonymous poster hash: bef9f...b47 Min allergi forsvinner i hvert svangerskap, er svak under amminga og er tilbake i full vigør etterpå. Kanskje jeg rett og slett da sender allergien min videre til uallergiske gravide? Anonymous poster hash: a084c...4f8 Jøss, kanskje det? Fy å skam deg! Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Høres veldig merkelig ut.... Og rart at det ikke har slått ut på noen allergitester, det høres akkurat ut som sånn jeg har det når jeg er allergisk...... Anonymous poster hash: 981b1...cfb
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #16 Skrevet 28. april 2015 Høres veldig merkelig ut....Og rart at det ikke har slått ut på noen allergitester, det høres akkurat ut som sånn jeg har det når jeg er allergisk...... Anonymous poster hash: 981b1...cfb Ja det var akkurat det, alt tyder på allergi som er utelukket. Legen har gitt opp men jeg kan ikke godta å ha det slik som nå Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #17 Skrevet 28. april 2015 Høres ut som om trigeminusnerven er involvert? Anonymous poster hash: 76fc0...6e3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Høres ut som om trigeminusnerven er involvert? Anonymous poster hash: 76fc0...6e3 Det sier meg egentlig svært lite? Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #19 Skrevet 28. april 2015 Du beskriver nøyaktig hvordan jeg har det under anfall med støvallergi. Har du prøvd å skylle nesen med skyllehorn? Har du prøvd Zyrtec? Dette er ting som virker for meg ihvertfall og min allergi er veldig sterk. Anonymous poster hash: 78d94...f7e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #20 Skrevet 28. april 2015 Forsøke andre allergitabletter, mye er reseptfritt. Vet hudleger bruker mye Atarax mot kløe, den er på resept, du får spørre legen din. Anonymous poster hash: 3475b...2a6
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #21 Skrevet 28. april 2015 Høres ut som om trigeminusnerven er involvert? Anonymous poster hash: 76fc0...6e3 Det sier meg egentlig svært lite? Anonymous poster hash: bef9f...b47 Vel, nerven som forsyner området du plages ved heter Trigeminus. Det er en hjernenerve, men bare glem det. Det er sjeldent at den utløser det du beskriver uten smerter. Det høres veldig psykogent ut det du plages ved. Anonymous poster hash: 76fc0...6e3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #22 Skrevet 29. april 2015 Du svarte meg ikke på det. Men det er verdt å sjekke for autoimmun sykdom Anonymous poster hash: ff39c...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #23 Skrevet 29. april 2015 Hvis det ikke allerede er utprøvd, hadde jeg forsøkt en allergitablett av det reseptfrie slaget; ala loratadin eller zyrtec. Anonymous poster hash: 08efc...f7f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #24 Skrevet 29. april 2015 Du svarte meg ikke på det. Men det er verdt å sjekke for autoimmun sykdomAnonymous poster hash: ff39c...5e9 Hmm, skader ikke å be fastlegen sjekke det ut. Hva får deg til å tenke på autoimmun sykdom? Jeg har nemlig en autoimmun sykdom som fører til hudsykdommden vitiligo. Vet ikke om det finnes flere varianter av autoimmun sykdom? Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #25 Skrevet 29. april 2015 Hvis det ikke allerede er utprøvd, hadde jeg forsøkt en allergitablett av det reseptfrie slaget; ala loratadin eller zyrtec. Anonymous poster hash: 08efc...f7f Har prøvd begge.. Anonymous poster hash: bef9f...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå