Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Var på jakt etter nye slips til barna i dag, og gikk innom H&M som har drøssevis med tilbehør til barn. Men nei, de solgte kun slips og sløyfer sammen med skjorte, ikke løst. Utrolig rart at det ikke skal være mulig å freshe opp en klassisk skjorte med et nytt slips, uten å måtte kjøpe ny skjorte også synes jeg. Til jenter er det jo hyllemeter på hyllemeter med stæsj så der er det ikke noe problem å sprite opp antrekket. Anonymous poster hash: ce01c...7b9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Bare som et tips, de har løse slips på Name it Anonymous poster hash: 4e7dd...9d8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Var på jakt etter nye slips til barna i dag, og gikk innom H&M som har drøssevis med tilbehør til barn. Men nei, de solgte kun slips og sløyfer sammen med skjorte, ikke løst. Utrolig rart at det ikke skal være mulig å freshe opp en klassisk skjorte med et nytt slips, uten å måtte kjøpe ny skjorte også synes jeg. Til jenter er det jo hyllemeter på hyllemeter med stæsj så der er det ikke noe problem å sprite opp antrekket. Anonymous poster hash: ce01c...7b9 Tips: Jeg har pleid å finne slips på Bare Barn og noen ganger NameIt. Anonymous poster hash: eafd4...399
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Jøje meg. Men altså, nå gjorde jeg ikke det da, siden de ikke hadde slips ;-) HI Anonymous poster hash: 4e6ef...322
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Aha, da prøver jeg Name it, det ligger på det samme senteret. Takk. HI Anonymous poster hash: 4e6ef...322
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Nei, jeg visste ikke der. Hvordan skulle jeg vite det? Jeg leser ikke aviser hver dag, har det blitt fortalt på nyhetene. Fortell gjerne hvilke merker du kjøper og hvor. Anonymous poster hash: dad6b...d05
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Irriterer meg også at det er så og si umulig å kjøpe løse slips, og det gjelder ikke bare hm. Anonymous poster hash: 735f9...224
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid!Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Men dyretestet sminke og såpe kjøper du? Eller? HM tester ikke på dyr Anonymous poster hash: 5631c...24b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Polarn o pyret har kjempefine slips til gutter! Anonymous poster hash: 469f6...b38
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Regner med du ikke har Apple produkter i hus ? At H&M ble trukket frem for et par år siden, betyr ikke at de andre billigkjedene IKKE har barnearbeid. Anonymous poster hash: 4e6ef...322
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Endte opp på Name it her også etter å ha prøvd sikkert et dusin andre butikker uten hell. Eller dvs fant noen ferdigknyttede slips med Angry Birds på, men det skulle liksom være til pent da, pluss at de ferdigknyttede alltid går opp i vask også får jeg det ikke til igjen. Men på Name it hadde de helt enkle svarte slips som man knyter selv. Anonymous poster hash: e50b5...7c9
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Regner med du ikke har Apple produkter i hus ? At H&M ble trukket frem for et par år siden, betyr ikke at de andre billigkjedene IKKE har barnearbeid. Anonymous poster hash: 4e6ef...322 Og hvis vi ikke kjøper klærne ender de bare uten jobb. Er det noe bedre? Enig at de burde tjene mer, men å tjene litt fordi vi kjøper må da være bedre enn ingenting? Anonymous poster hash: ec38c...97e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Nå er vel Name it en av de kjedene som ikke opplyser hvor klærne deres blir produsert, så ikke godt å si hvordan de ligger an i forhold til HM... Anonymous poster hash: 9c955...3f6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Hvor skal man handle da? For ikke å kjøpe noe som er masseprodusert i det fjerne østen? Kan du nevne en eneste butikk/merke som ikke har ting merket Made in Bangladesh etc.? Anonymous poster hash: fc298...7e2
Jezebel Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid! Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺ Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Istedenfor å være frekk, ville det ikke vært mer produktivt å nevne navnene på disse produsentene?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #20 Skrevet 29. april 2015 Jeg vet pomp de Lux markedsfører seg som etiske når det kommer til produksjon. Tyrkia, og østen. De gikk nettopp fra en fabrikk fordi de ikke var så etiske allikevel. Det de kaller etisk standard er nok ikke det samme jeg kaller etisk standard, så den markedsføringen er ikke så mye verdt. Hadde det vert så høy standard så hadde de vel heller produsert klærene sine i Danmark? Hvorfor skal de til østen å fikse det? Har en del designer ting i hus også, det er jo produsert i samme land som billigbøker, ofte også på samme fabrikker skal man tro dokumentarer fra aviser og tv. Om klærene er sydd i Norge, så betyr ikke det at ikke tøyet er produsert av småunger i Kina! Anonymous poster hash: fc298...7e2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #21 Skrevet 29. april 2015 Greit for barnearbeiderne/slavarbeiderne i østen å selge det sammen, mer inntjening for HM! Bra du støtter opp om slavearbeid/barnearbeid!Anonymous poster hash: da941...9c4 Fortell gjerne hvor det er "trygt" å kjøpe klærne sine, da. Siden du har kontroll på hvem som selger barnearbeid ☺Anonymous poster hash: dad6b...d05 HM er kjent for å bruke barn til slaver på sine fabrikker. Visste du ikke det? Jeg boikotter, kjøper klær av norske, svenske og danske barneklærprodusenter. Anonymous poster hash: da941...9c4 Du vet at H&M er svensk? Og at INGEN klær blir produserte i Skandinavia/Norden? Anonymous poster hash: fad19...c1b
Villbringebringebær Skrevet 29. april 2015 #22 Skrevet 29. april 2015 Denne tråden endret jo tema og en relevant artikkel for nytt tema : http://www.framtiden.no/gronne-tips/klar/dette-kan-du-gjore-for-mer-etiske-klar.html
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #23 Skrevet 29. april 2015 Forøvrig har Varner (Cubus, Dressman, BikBok, etc) et nært samarbeid med UNICEF for å sikre gode forhold for arbeiderene sine Anonymous poster hash: fad19...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå