Gå til innhold

Rar lyd i øret etter bruk av q-tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå andre gang jeg har brukt q-tips i ørene hvor det etterpå høres ut som jeg har vann i det ene øret. Kommer sånne "klukkelyder". Så utrolig irriterende. Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: 70260...28d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja faktisk 😊 aner ikke hva det er, men jeg har fra før skikkelig øresus, så egentlig er det bare godt å få en annen lyd😝

Skrevet

Begynnende vokspropp kanskje?

Prøv med øreskyller.

Og vær forsiktig med q-tips

Skrevet

Prøv med øreskyller.

I mitt tilfelle så har jeg minimalt med voks, pga psoriasis 😑 det kan jo tenkes at vi bare har vært litt for harde mot trommehinna?😐

Skrevet

Ja det kan godt hende. Så da må dere være mer forsiktige og qtipsen skal ikke så langt inn :)

Skrevet

Prøv med øreskyller.

I mitt tilfelle så har jeg minimalt med voks, pga psoriasis det kan jo tenkes at vi bare har vært litt for harde mot trommehinna?

Hvis du har vært borti trommehinna ville du nok kjent det, det gjør vanligvis ganske vondt. Hvor langt var du inne med q-tipsen da? trommehinna er vanligvis en 2,5 cm inni øret.... :sjokkert:  Og før du kommer så langt inn, er det den beinete delen av øregangen som også er følsom. 

Spørs nok om du heller har dyttet tørr ørevoks lengre inn i øret og laget en liten propp der. Prøv med å dryppe matolje i øret hver kveld noen dager for å mykne opp ørevoksen og skyll øret med lunkent vann med enten en sprøyte eller en øreballong.

Anonymous poster hash: d56d4...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...