Gå til innhold

Noen som jobber på legekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til en undersøkelse på sykehuset for en tid tilbake og ringte fastlegekontoret mitt for å høre om resultatene var kommet. Det var de, men legesekretæren sa at legen måtte ringe meg tilbake og formidle dem. Legen har ikke ringt og jeg lurer derfor på om legesekretæren ville ha fortalt meg det om de ikke hadde funnet noe? På negative blodprøver får jeg nemlig alltid oppgitt svar. Er det slik at legen alltid skal formidle undersøkelsessvar eller kan jeg nå anta at det er noen funn?

Anonymous poster hash: 5510f...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan de praktiserer det på "ditt" legekontor, men der jeg jobbet før (jobber på sykehus nå) fikk ikke vi sekretærene lov å formidle noen prøvesvar overhodet. Så hva som er tilfelle på ditt legekontor er jeg litt usikker på, siden du sier at de kan formidle negative blodprøver. Hvilke type negative blodprøver er det de har formidlet før da? Det kan jo hende at det er enkelte typer svar de får lov å formidle, mens andre er mer kompliserte og de får ikke lov? 

Anonymous poster hash: ca3de...57e
Skrevet

Du kan jo spekulere så mye du orker, men det gjør deg ikke godt. Der jeg jobbet ga vi beskjed dersom prøvene var fine. Var de ikke det, sa vi at de ikke hadde kommet og la de til legen så de kunne ringe.

på legekontoret jeg går hos gir de ikke beskjed uansett. Så det er håpløst for oss å vite da det blir praktisert ulikt fra kontor til kontor.

Anonymous poster hash: ec891...5f5

Skrevet

Ok, takk for svar. Blodprøveresultater jeg har fått formidlet før er slikt som vitaminer, mineraler, stoffskifte og sikkert annet som jeg ikke husker også. Har også fått formidlet at det var funnet blod i avføringsprøve tidligere. Tenker at når de kan formidle slike ting på telefon, så er det kanskje noe som legen må utdype siden de ikke sier noe? Bekymrer meg ikke egentlig, for det var ikke noe å se på undersøkelsen der og da, men det ble tatt en del biopsier og det er disse jeg ønsker svar på. Legen som gjorde undersøkelsen på sykehuset sa også at han ikke kom til å sende noe brev dersom det ikke var noen funn på biopsiene, kun hvis det var funn, og dette får meg til å spekulere enda mer i om de har funnet noe...

Skrevet

Ok, takk for svar. Blodprøveresultater jeg har fått formidlet før er slikt som vitaminer, mineraler, stoffskifte og sikkert annet som jeg ikke husker også. Har også fått formidlet at det var funnet blod i avføringsprøve tidligere. Tenker at når de kan formidle slike ting på telefon, så er det kanskje noe som legen må utdype siden de ikke sier noe? Bekymrer meg ikke egentlig, for det var ikke noe å se på undersøkelsen der og da, men det ble tatt en del biopsier og det er disse jeg ønsker svar på. Legen som gjorde undersøkelsen på sykehuset sa også at han ikke kom til å sende noe brev dersom det ikke var noen funn på biopsiene, kun hvis det var funn, og dette får meg til å spekulere enda mer i om de har funnet noe...

De sender alltid brev til fastlegen, uansett om det er funn eller ikke. At legen ikke kom til å sende brev til deg er noe annet :)

Hvis det er et biopsisvar er ikke alltid de helt enkle å forstå, så kan være derfor du ikke fikk svar på telefon. 

Anonymous poster hash: be48d...974

Skrevet

Ja, kanskje svaret var vanskelig å forstå. Sykehuslegen skulle uansett ikke sende meg svar, men sa at dersom det ikke var noe funn, kom han ikke til å skrive noe, men hvis de fant noe, ville fastlegen få beskjed i løpet av en måneds tid fra jeg var på undersøkelsen. Syntes det var underlig praksis, for slik kunne jo prøvesvar med funn bli borte i posten og legen ville tro at prøvesvarene var fine når han ikke hørte noe. Godt å høre at dette ikke er vanlig! :-)

Skrevet

Der jeg jobber kan vi gi ut svar hvis de ser fine ut, sånn som de typiske vitaminprøver osv. Jeg gir aldi ut biopsi, røntgen svar osv da jeg ikke skjønner stort av hva det betyr...hehe..litt for mange vanskelige ord. Og mest sannsynlig skjønner ikke pasienten hva det betyr heller og da er det bedre at legen tar seg av det:)

Anonymous poster hash: ef65b...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...