Gå til innhold

Er tankene mine helt på villspor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor bor i et kjempefint hus (mitt barndomshjem). Hun har de siste 3 årene hatt en venn som mer eller mindre "bor" der. Altså han har ikke navnet sitt på postkassa og har en egen leilighet, men han er hos min mor omtrent 95% av all sin tid. Han deler ikke på noen av boutgiftene hennes.

Nå har det seg slik at hun vil pusse opp endel og kjøpe noen nye møbler. Så; er jeg helt på villpsor når jeg synes at han kunne være med å spleise på ihvertfall noen av møblene?? Ja, jeg VET at jeg ikke har noe med det og hun gjør akkurat som vil, men har jeg rare tanker..? Han er jo der nesten hele tiden. Hva hadde du tenkt?

Anonymous poster hash: f5910...b14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor bor i et kjempefint hus (mitt barndomshjem). Hun har de siste 3 årene hatt en venn som mer eller mindre "bor" der. Altså han har ikke navnet sitt på postkassa og har en egen leilighet, men han er hos min mor omtrent 95% av all sin tid. Han deler ikke på noen av boutgiftene hennes.

Nå har det seg slik at hun vil pusse opp endel og kjøpe noen nye møbler. Så; er jeg helt på villpsor når jeg synes at han kunne være med å spleise på ihvertfall noen av møblene?? Ja, jeg VET at jeg ikke har noe med det og hun gjør akkurat som vil, men har jeg rare tanker..? Han er jo der nesten hele tiden. Hva hadde du tenkt?

Jeg tenker at du er helt fjern som legger deg oppi dette...

Anonymous poster hash: 630c5...5fe

Skrevet

Nei. Han har sin egen leilighet.

Anonymous poster hash: 6c767...ddf

Skrevet

Hadde tenkt at dette ikke var noe du hadde noe med!

Dette bestemmer din mor. Syns og det hadde vært litt frekt av henne å spørre han om det, kun fordi at han var masse på besøk.

Da må de i så fall kanskje tenke på å flytte sammen, lage ordentlige avtaler og da kan han væe med på å betale.

Anonymous poster hash: 3bf0c...9ac
Skrevet

Vil si at tankene dine er helt på villspor ja. Han har sin egen leilighet og de bor ikke formelt sammen. Det er punkt 1. Punkt 2. er at dette har du ikke noe med.

Skrevet

Som jeg skriver så VET jeg at jeg ikke har noe med det, men spørsmålet mitt var om jeg er på villspor( og det synes dere tydelig..hehe...) og om hva du hadde tenkt?

hi

Skrevet

Jeg synes ikke du er på villspor. Om jeg hadde sagt noe er en helt annen ting... Sannsynligvis ikke.

Skrevet

Hadde ikke tenkt at et menneske som har egen leilighet skal være med å betale for oppussing av et hus vedkommende kun besøker som gjest. Selv om han er der ofte. At han skal bidra med mat og husarbeid ja, men ikke kostnader som øker husets verdi og således bare kommer den som eier huset til gode.

Skrevet

Det er akkurat den definisjonen av å være "gjest" som jeg lurer litt på da. 95% av tida så er man vel mer enn en gjest?

Skrevet

Det er akkurat den definisjonen av å være "gjest" som jeg lurer litt på da. 95% av tida så er man vel mer enn en gjest?

Nei, ikke så lenge man ikke har noe eierforhold til noe av det som er der.

Anonymous poster hash: 98fdb...286

Skrevet

Dette synes jeg ikke han skal være med å betale for. Men dele på matutgifter, og betale litt for å bo, burde han gjøre.

Skrevet

I følge flertallet her, så er jeg vel litt på villspor...Men som du siste her skriver, så synes jeg han burde betale litt for å bo. Ihvertfall dele litt mer enn bare å kjøpe inn litt mat.

hi

Skrevet

Men det er det vel din mor som bestemmer om han skal? Om du ser at hun blir utnyttet til det fulle så kan du jo lufte det for henne. Kanskje hun er blind og ikke ser det selv.

Anonymous poster hash: 322b1...e56
Skrevet

Så lenge hun ikke er dement, ville jeg ikke sagt noen ting.

Anonymous poster hash: eb9ff...25a

Skrevet

Ja det er du. Med mindre hun er psykisk syk og ikke kan passe på seg selv så burde du ikke stikke nesa di i det.

Skrevet

Jeg tenker at du ikke har noe med dette. Regner med de er to oppegående mennesker som fint klarer å ordne dette selv. De har helt sikkert inngått en avtale som du ikke vet om fordi du ikke har noe med det. 

Guri malla.... hvordan våger du egentlig? Det er ikke dine penger dette er snakk om!

Skrevet

Jeg tenker at du ikke har noe med dette. Regner med de er to oppegående mennesker som fint klarer å ordne dette selv. De har helt sikkert inngått en avtale som du ikke vet om fordi du ikke har noe med det. 

Guri malla.... hvordan våger du egentlig? Det er ikke dine penger dette er snakk om!

Er det nødvendig med slik ordbruk selvom du er uenig?

Skrevet

Ordbruk??? Litt overfølsom kanskje?

Anonymous poster hash: b9402...e2a

Skrevet

Eh..nei..hehe...men å komme med "hvordan våger du" er i grunn sjelden kost i mitt vokabular. 

Skrevet

Eh..nei..hehe...men å komme med "hvordan våger du" er i grunn sjelden kost i mitt vokabular. 

Jeg synes ikke det var i overkant hardt. Jeg synes også at HI er frekk her, som forventer at hennes mors kjæreste skal være med på å økonomisk øke verdien på hennes fremtidige arv.

Anonymous poster hash: 98fdb...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...