Gå til innhold

Lavkarboere, se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nylig begynt på lavkarbo. Har gått på det tidligere men blir fort lei.

Trenger tips til tilbehør!

Spiser litt lite fett, hva kan jeg spise for å få opp fettmengden i maten?

Gi meg oppskriften på din beste lavkarborett?

Hva kan jeg spise for å stille søtsuget?

Takk😊

Anonymous poster hash: 3b910...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste middagsrettene syns jeg er:

Scampi med grønnsakswok

Lavkarbolasagne med squash som plater

Ovnsstekt kyllingbryst fylt med blåmuggost og surret med bacon. Serveres med stekt sopp og eventuelt blomkålris

Lakseform i ovnen med div. grønnsaker og fløtesaus

Squash pasta carbonara

Biff med blåmuggost og stekt sopp (jeg elsker blåmugg og sopp)

Et tilbhør jeg syns er friskt og godt er tomat der jeg tar ut kjernen og fyller med litt hvitløk og ost og gratinerer i ovnen

Psiket krem med bær kan du spise. Ellers er jo atkinsbarene gode når man er godtesyk.

Skrevet

Beste middagsrettene syns jeg er:

Scampi med grønnsakswok

Lavkarbolasagne med squash som plater

Ovnsstekt kyllingbryst fylt med blåmuggost og surret med bacon. Serveres med stekt sopp og eventuelt blomkålris

Lakseform i ovnen med div. grønnsaker og fløtesaus

Squash pasta carbonara

Biff med blåmuggost og stekt sopp (jeg elsker blåmugg og sopp)

Et tilbhør jeg syns er friskt og godt er tomat der jeg tar ut kjernen og fyller med litt hvitløk og ost og gratinerer i ovnen

Psiket krem med bær kan du spise. Ellers er jo atkinsbarene gode når man er godtesyk.

Takk for gode tips! Flere som har noen?

Skrevet

Jeg er utrolig glad i fløtegratinert sellerirot, smaker 1000 ganger bedre enn med poteter. Masse fett og veldig godt 😊.

Skrevet

Jeg er utrolig glad i fløtegratinert sellerirot, smaker 1000 ganger bedre enn med poteter. Masse fett og veldig godt 😊.

Oppskriften?

Anonymous poster hash: 298bb...87d

Skrevet

Oppskriften?

Veldig enkelt. Kutt opp litt løk i tynne ringer og finhakk litt hvitløk. Dette brunes lett og ha i en kjele. Tilsett ønsket mengde sellerirot skåret i tynne skiver. Ha på fløte så det dekker så vidt og kok opp. La koke til fløte begynner å tykne. Ha over i ildfast form, bland i litt salt og pepper og strøm revet ost på toppen. Gratineres midt i ovnen på 225 grader i ca 20 min 😊

Skrevet

Vi spiste veldig god mat i dag. "Fiskepinner" av laks, med sesamfrø og kokos som panering. En god grønn salat, og en dipp med rømme, wasabi og lime.

Ny favoritt altså 😄

Skrevet

Ta gjerne en titt på siden min her: https://www.facebook.com/lavkarbonina

Anonymous poster hash: c2123...7b9

Hvor mye karbo er det i chiafrø? Og hvor mye tilsammen i en "porsjon" chiagrøt?

Skrevet

Ta gjerne en titt på siden min her: https://www.facebook.com/lavkarbonina

Hvor mye karbo er det i chiafrø? Og hvor mye tilsammen i en "porsjon" chiagrøt?

Per posjon blir det ca 4-5 karbo... så mye anhenger hvor strikt du vil leve med lavkarboen :) For meg er dette innafor noen ganger i uken.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er utrolig glad i fløtegratinert sellerirot, smaker 1000 ganger bedre enn med poteter. Masse fett og veldig godt .

Oppskriften?

Veldig enkelt. Kutt opp litt løk i tynne ringer og finhakk litt hvitløk. Dette brunes lett og ha i en kjele. Tilsett ønsket mengde sellerirot skåret i tynne skiver. Ha på fløte så det dekker så vidt og kok opp. La koke til fløte begynner å tykne. Ha over i ildfast form, bland i litt salt og pepper og strøm revet ost på toppen. Gratineres midt i ovnen på 225 grader i ca 20 min

Dette høres godt ut :) Hva slags ost bruker du på?

Anonymous poster hash: 23f4b...c97

Skrevet

Jeg er utrolig glad i fløtegratinert sellerirot, smaker 1000 ganger bedre enn med poteter. Masse fett og veldig godt .

Oppskriften?

Veldig enkelt. Kutt opp litt løk i tynne ringer og finhakk litt hvitløk. Dette brunes lett og ha i en kjele. Tilsett ønsket mengde sellerirot skåret i tynne skiver. Ha på fløte så det dekker så vidt og kok opp. La koke til fløte begynner å tykne. Ha over i ildfast form, bland i litt salt og pepper og strøm revet ost på toppen. Gratineres midt i ovnen på 225 grader i ca 20 min

Dette høres godt ut :) Hva slags ost bruker du på?

Anonymous poster hash: 23f4b...c97

Bruk favoritt-osten din 😊. Jeg synes det er best med en blanding av plain norwegia og Jarlsberg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...