Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg har endelig klart å bli hekta på å bevege meg istedet for å synke ned i sofaen. Etter to tette svangerskap og mye snop har jeg havnet på vanvittige 100 kg. 😱 Nå har jeg virkelig fått smaken, og får ikke helt nok. Men vet jo at jeg skal være litt forsiktig i starten.. I dag har jeg gått en relativt rolig tur på 6km med vogna, og har egentlig lyst til å gå en liten tur (maks 4 km) når barna har sovnet i kveld. Kan jeg det, eller blir det litt voldsomt? Noen som kan bistå med råd? Jeg jogger ikke, men går i raskt tempo. Anonymous poster hash: 59d88...732
Gjest Runforit Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Å gå kan du gjøre i det uendelige så det er bare til å kjøre på Ikke noe fare for belastningsskader og trilletur er godt både for deg og barn. Så bra at du har funnet glede i å bevege deg
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Labb i vei! Du merker selv når kroppen er sliten Anonymous poster hash: 15cb7...87d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Hurra, da blir det tur i kveld også!! 👏 Takk for svar. 😊 Anonymous poster hash: 59d88...732
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Vi er skapt for å bruke bena og bevege oss, ikke for å sitte stille. 6 km er absolutt ikke mye, å gå er 100 ganger bedre enn å sitte i sofaen. Ville ikke kalt det trening engang, men skjønner at det er en start Å sitte i mer enn to timer sammenhengende derimot er direkte farlig på lang sikt. Lykke til med din nye livsstil! Anonymous poster hash: 29144...e75
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Gå kan du gjøre så mye du orker. Gå gjerne i skogen, da det er mindre belastning enn asfalt. Jeg er selv overvektig, og har ikke trent på lenge. Jeg går mye, og trener styrke 2 ganger i uken. Anonymous poster hash: 9a70d...4a4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Gå i skogen. Dersom du har mulighet til det - svøm! Det er veldig mye bedre for knærne når du har såpass mange ekstra kg å dra på og er uvant. Kanskje du burde begynne å gjøre litt styrkeøvelser også! Ingen ting forbrenner bedre enn muskler! (Altså muskler sørger for bedre forbrenning når du trener annet, beveger deg i hverdagen osv). God tur og lykke til! Anonymous poster hash: 2145d...a38
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Å gå turer er ikke å være hekta på trening. Men det er en god start. Gå kan man selvfølgelig gjøre så mye man vil. Man blir ikke overtrent eller feiltrent av å gå turer. Du bør trene styrke og skikkelig kardio etterhvert også. Anonymous poster hash: 5737f...345
hol(L)y COW Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 For noen nepehoder det er her inne. Selvsagt er det trening å gå 6 km i raskt tempo. Men det finnes så mange treningsbimboer som tror de er blitt eksperter av å trene en time for dag. Om du finner deg noen motbakker hit, så tren 4*4 (4min max gange oppover, tre min nedover roligere. Gjør det fire ganger. Beste treningen du kan gjøre
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 For noen nepehoder det er her inne. Selvsagt er det trening å gå 6 km i raskt tempo. Men det finnes så mange treningsbimboer som tror de er blitt eksperter av å trene en time for dag. Om du finner deg noen motbakker hit, så tren 4*4 (4min max gange oppover, tre min nedover roligere. Gjør det fire ganger. Beste treningen du kan gjøre Takk for støtten fra siste taler! For meg er det virkelig trening å gå 6 km i raskt tempo, jeg blir skikkelig varm og svetter ordentlig. Men for en lett kropp på 50 kg skjønner jeg at det sikkert oppleves veldig lite. Tenk dere litt om før dere ødelegger motivasjonen og mestringsgleden til noen som endelig har fått rompa opp av sofa'n...! Jeg har absolutt planer om styrketrening etterhvert, jeg har tilogmed et program jeg skal følge, men det er såpass hardt at man ikke kan begynne rett på som helt utrent. Derfor må jeg ut og gå, gå, gå. Planen er tre uker med raske turer hver dag, før jeg fyller på med styrketrening tre ganger i uka. Takk for intervalltipset hol(l)y cow! Skal bli! 👍😊 Anonymous poster hash: 59d88...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå