Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Vi lurer på å reise til syden med babyen vår som vil være mellom 6 og 8 mnd når vi reiser. Men det jeg lurer på er om han da vil tilpasse seg om vi reiser til feks Kypros som ligger på over 30 grader, eller bør vi velge et kaldere sted? Anonymous poster hash: f2ee7...75f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Hadde med min på 5-6 mnd til Thailand.... han var blid som en sol hele turen han... mindre sutrete enn hjemme. Og der var det full sommer. Anonymous poster hash: 80f00...992
Lille krøll Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Så lenge man drar på ungens premisser går det helt fint. Var i Tyrkia i juli med jenta på 9 mnd. Hun elsket å være i bassenget og plaske. Sov inne med aircondition så gikk helt fint.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Blir så klart på barnets premisser men syns det er vanskelig å vite hva som er ok eller ikke på en måte, når det kommer til varme Hi Anonymous poster hash: f2ee7...75f
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Det kommer veldig an på barnet. Noen liker og tåler bedre varme enn andre. Vi hadde med eldste til Tyrkia midtsommers når han var 2 1/2 mnd. Det passerte over 40 grader flere ganger, vi reiste da til noe sånn kildevann og der var det svalere. Men han elsker sommer og sol og varme da. Lillebror slet skikkelig en sommer. Han var rundt året og det var veldig varmt i flere uker. Jeg måtte finne steder med trekk og gå tur med han i en luftig tralle for å få han til å sove. Året etter slet han ikke, men han er veldig varm av seg også. Nå er han glad i sol og sommer og varme og elsker når vi er på ferie i Kroatia og temperaturen stiger godt
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Kommer helt an på barnet. Vi var i syden med eldstejenta vår da hun var 8mnd, og bror min hadde ei jente som var like gammel. Niesa vår elsket å være ute i varmen. Mens vår taklet virkelig ikke varmen, så vi var inne eller i basseng på dagtid og ute når det ble kjølig på kveldene. Men dere vet vel litt allerede om dere har et barn som liker varme eller ei? Jeg ser ihvertfall at jeg har på min nr2 vesentlig mindre klær enn de fleste i barselgruppa, og jeg måtte slutte tidlig med vognpose og ulldress osv pga kokvarm baby. Både jeg og mannen er dårlige på varme, o det ser virkelig ut som vi har fått to barn som er like oss. (Heldigvis. Det gjør alt litt enklere ). Anonymous poster hash: 4fb8f...d57
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Det som er skumlest med så små i varmen er at de blir så fort dehydrerte og slappe. Ville holdt meg unna sydlige strøk i juli og august og heller lagt turen til juni eller september. Sørg for aircondition på rommet, husk at de fleste vogner blir utrolig tette og hold barnet i skyggen så mye som mulig, tilby både vann og pupp og saftis og smoothie og bad ofte så går det greit Anonymous poster hash: 7010b...7a7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Hadde med min på 5-6 mnd til Thailand.... han var blid som en sol hele turen han... mindre sutrete enn hjemme. Og der var det full sommer. Anonymous poster hash: 80f00...992 Vi dro med vår på 8 mnd, Thailand er supert. Var der for 8 gang i februar Anonymous poster hash: 2a2f0...11d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Det er greit å være forberedt på at det er mulig baby må være inne mesteparten av dagen. Vi reiste når minste var 6 mnd til Kypros og det eneste vi var ute med henne var på morgenen i 08tida, og så badet hun i bassenget utpå ettermiddagen + middag ute på kvelden. Så vi hadde "vaktskifte" i leiligheten og bytta på å være på stranda/bassenget med storebror. Dette funket fint for oss, vi var forberedt på det og alle koste seg max. Men jeg hadde tenkt litt på fasilitetene og avstand til strand etc. Kan anbefale leilighet med swim out (eget/delt basseng), det er suuuupert! Anonymous poster hash: 56231...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå