Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Jeg skal egentlig på firmatur til England snart. Vi skal være borte i 4 dager (3 netter) og minsten vil da ikke være eldre enn 14 måneder. Jeg tenkte i utgangspunktet at det ville gå greit, men nå som det nærmer seg og det har gått opp for meg at det er snakk om så mange dager, så har jeg ikke lyst til å dra lengre. Hva mener dere? Skal jeg holde meg hjemme, eller er jeg overhysterisk? Det ville i så fall vært besteforeldre som barnet er sterkt knyttet til som var barnevakt. Anonymous poster hash: 78826...85d
Gjest Runforit Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Så lenge barnet er trygg hos besteforeldre så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke kan dra bort.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Du er overhysterisk. Anonymous poster hash: 61ecb...747
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Mitt barn var 7 mnd da hun og pappan reiste til syden sammen i ei uke. Da han hadde pappaperm. Det gikk helt fint. Hun var litt over året da hun var igjen hos besteforeldre ei uke det gikk igså fint. tenker den som har det verst er mamman...i allefall hvis ungen får være med trygge omsorgspersoner. Anonymous poster hash: c26bd...031
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde ikke reist . Ett år - en natt. 2 år - to netter osv. Hun er for liten til å skjønne du kommer tilbake og når. Anonymous poster hash: 60569...326
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Hadde reist. Anonymous poster hash: 18a8b...5b8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde reist om det var en tur jeg ville dra på, men hadde glatt brukt ungen som unnskyldning dersom jeg helst ønsket å være hjemme. Barnet kommer til å ha det strålende, det er du som må kjenne på om savnet blir for stort. Anonymous poster hash: 4a452...f15
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde ikke reist. Et barn på 1 år har levd i svært kort tid, barnet har ikke tidsperspektiv og barnet er for liten til å forstå at du kommer tilbake. Små barn trenger nærhet og trygghet, ikke selvstendighet så foreldre kan reise bort. Anonymous poster hash: 3d3be...cb0
Gjest Turid87 Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde ikke reist. Har samme filosofi som nevnt over her: 1 år - 1 natt, 2 år - 2 netter, fram til 3 år. Det er ikke verst for mor. Mor har tidsperspektiv, kontroll på situasjonen, kan ringe og høre hvordan barnet har det og hun vet når hun og barnet treffes igjen. Barnet er uten kontroll, forvirret, lurer på om mor er borte for alltid, begynner kanskje å tro at "dette er slik det skal være nå, mor er borte", kan få en reaksjon når mor plutselig dukker opp igjen: gråt, vil ikke til mor, forvirret, større nærhetsbehov og separasjonsangst i tiden etterpå osv. Stakkars liten.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Lurer på hva folk her inne ville svart om det var far som skulle ut å reise... Antakeligvis helt ok. Men selv hadde jeg nok hatt lettere for å dra om barnet skulle være hjemme hos far istedefor besteforeldre. Går nok uansett bra, tror du bare må kjenne på det selv. Anonymous poster hash: 85f4c...eda
MammantilNurket Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Det kommer helt an på barnet og rammene rundt. Heg hadde ikke nølt med å dra så lenge barnet er i gode hender
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde ikke reist dersom hun skal overlates til besteforeldre. Hvis hun skulle vært hjemme i vante omgivelser med en pappa hadde jeg synes det var greit. Men det er kanskje ingen pappa? Anonymous poster hash: 99750...a2a
Miamimom Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 Hadde ikke dratt. Har vært i mange lignende situasjoner selv, der jeg har valgt og ikke dra.
HeltAnonym Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde virkelig slitt i forhold til min sjef og min jobb om jeg skulle fulgt 1 år - 1 natt regelen.. Hadde fått sparken for å ikke gjøre jobben min.. Jeg tenker at så lenge barnet har gode omsorgspersoner å være sammen med så tar det ikke skade av at du er borte 3 netter.. Hadde det vært over en uke eller to hadde jeg nok ikke blitt med selv, men tror nok det er verst for mor.. Det synes jeg iallefall uansett om det er 1 natt eller 5.. Dra du og prøv å kos deg
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Hjelpe meg, selvsagt skal du dra om du har lyst! Barnet ditt kommer til å ha det topp hos besteforeldrene, og du bør ta turen og kose deg! Jeg har tre barn selv. Hadde ikke reist fra de i ukesvis på den alderen, men noen dager gjør da virkelig ingenting HVIS de er sammen med kjente omsorgspersoner! Var i bryllup 5 dager i utlandet da yngste var 10 mnd. Mine foreldre passet alle barna noen dager, da mannen var ukependler på den tida. De hadde hatt det topp alle tre, og det hadde jeg også! Ingen har tatt skade av det heller! Jeg lurer på hvor dere som tenker at dere aldri skal forlate barna deres (før de får tidsperspektiv) gjør når dere skal på jobb?? Da kan de vel ikke være en hel dag i bhg heller??? Eller hva om det skulle skje deg noe alvorlig og du f.eks må på sykehus? Er det ikke derimot flott at barn kan ha flere nære omsorgspersoner?!? Vi mødre har lett for å tro at vi er totalt uunnværlige i våre barns liv. Det er vi jo også selvfølgelig, men ikke på den måten at vi aldri kan være borte fra dem! Anonymous poster hash: 2152b...0af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 Jeg hadde ikke gjort det Anonymous poster hash: e59e7...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå