Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Gutten vår på 9 mnd putter absolutt alt i munnen, og jeg får helt spader. Må hele tiden løpe bort og plukke ut noe fra munnen hans. Nå tenker du sikkert "gjør rent, da!", men jeg tør påstå at vi har det rent og pent så det holder i massevis. Det er helt umulig å oppnå at det til enhver tid er kjemisk fritt for f.eks. et hårstrå, en lodott fra en sokk, en støvdott som har blåst frem fra et eller annet gjemmested, lo fra filteret i tørketrommelen, en kjekssmule etc. Det bor jo storesøsken her også, så det er umulig å holde det helt 100% hele tiden. Man skulle jo tro at han etter hvert oppdaget at lo ikke er godt, et hårstrå blir det bare tull med å putte i munnen osv., men han gjør jo tydeligvis ikke det. Kan ikke huske at jenta var sånn, det er nesten så jeg merker allerede at han er mer guttete og tøffere. Har noen der ute hatt det på samme måte? Hva gjør man med det? Anonymous poster hash: 54991...140
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Det er ikke farlig at de putter sånt småtteri i munnen Anonymous poster hash: cc9d1...e21
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Mi datter var sånn. Hun kan være ganske sånn fremdeles, hun er to nå. Som oftest så kaster hun det heller i søpla enn i munnen nå for tiden - men hun plukker det alltid opp, og er intenst opptatt av alt som ligger på gulvet som tydeligvis ikke skal være der... Som lo og hår. Jeg har egentlig bare fjernet det verste, og så sagt æsj hver gang hun puttet noe i munnen. Var det hår, ville jeg forsøkt å få det ut igjen fordi det fort kan bli ubehagelig i munnen/halsen. Da hun ble litt eldre, begynte vi å si nei og æsj, deretter at det skal i søpla. Så har vi vist henne at vi kaster det. Er vel egentlig ikke så mye å gjøre med det. Anonymous poster hash: 93b77...7ad
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Det er da ikke farlig. Heller bra, vil jeg påstå. Babyene blir eksponert for mange forskjellige og ufarlige bakterier, bygger opp immunforsvar og blir mindre utsatt for allergier. Jeg har med vilje latt barna mine spise mat de har mistet på gulvet for eksempel. Vi har forresten hund også, så det sier seg selv at det ikke er bakteriefritt hos oss. Barn som vokser opp blant dyr er mindre utsatt for astma/allergi nettopp på grunn av at de blir utsatt for en bred bakterieflora. Anonymous poster hash: 3d069...d7f
pifi med tre nurk Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 (endret) Min på 15 mnd har også vært sånn siden hun begynne å åle seg frem. Alt som ligger på gulvet går rett i munnen. Vi har to større barn så det er tidvis mye rart på gulvet. Hun Har aldri svelget noe, men sutter konstant på et legohode, en penge, en gammel brødbit, litt støv eller hva det måtte være. Har gitt opp å holde henne unna, støvsuger gjerne flere ganger om dagen, men hun finner ALT! Hun får godt utviklet immunsystem da 😆 Endret 28. april 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Da skal jeg roe meg ned Takk for svar, alle sammen Hi Anonymous poster hash: 54991...140
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå