Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Vi skal til Venezia i august (uten barn), men lurer på litt forskjellig. - hvordan kommer man seg fra flyplassen til hotellet? Båt? -er det dyrt i venezia? -hva MÅ oppleves i venezia? -er det strender man kan sole seg på i Venezia? -snakker de fleste engelsk der? -er virkelig italiensk mat så fantastisk som alle skal ha det til? Og hvilke resturanter kan du anbefale? -likte du deg i venezia? Takker på forhånd for svar Anonymous poster hash: 6f223...426
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Vi tok buss fra flyplassen og taxi da vi skulle hjem igjen. Litt billigere enn i Norge. Det meste må du se, det er ikke stort så du får gått rundt mye. Om du tar båt over på en av naboøyene er det en nydelig strand. Nei alle snakker ikke engelsk. De ferreste vil jeg si, men de som jobber med turister kan det så det går greit. Jeg syns ikke maten vi spiste var så mye å skryte av, men vi var kanskje på feil steder. Pizzaen var god. Likte meg veldig godt og skal ta en tur tilbake neste år. Lurt å kjøpe seg en reisebok om Venezia nå før dere drar. Jeg liker lonely planet sine bøker. Anonymous poster hash: d299e...f27
Iselilja Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Vi skal til Venezia i august (uten barn), men lurer på litt forskjellig. - hvordan kommer man seg fra flyplassen til hotellet? Båt? Ja -er det dyrt i venezia? Ja, forholdsvis -hva MÅ oppleves i venezia? Først og fremst må man gå seg vill😊 Titte i små butikker og museer. Løft blikket, og ta inn detaljene. Drikke bellini på Harrys bar, opp i tårnet på Marcusplassen. Dodgepalasset. Guggenheimmuseet. Katedralen. Markedet ved Rialto. Mye klisje, men slik er det egentlig med Venezia. Vi kjørte gondol med en drita full gondolfører som sang Britney Spears høyt og skingrende. Mer komisk enn romantisk. Var egentlig mest bekymret for at han skulle ramle uti så vi måtte hoppe etter (dette var i februar). -er det strender man kan sole seg på i Venezia? Ja, hvis du drar ut til Lido -snakker de fleste engelsk der? Ja -er virkelig italiensk mat så fantastisk som alle skal ha det til? Og hvilke resturanter kan du anbefale? Tja. Jeg er veldig glad i italiensk mat. Den er rustikk og usmobbete, ikke så posh som det franske kjøkkenet. Naturlig nok mye sjømat i Venezia. Vi dro på en god fiskerestaurant med michellinstjerner. Husker ikke hva den heter, kan prøve å finne det ut. Ellers lurt å sjekke tripadvisor. God pizza og risotto får du overalt. -likte du deg i venezia? Ja. Det er et sted man bør oppleve. Vi dro på vinteren. Lite folk i starten, men så startet karneval, og gatene ble "enveisgåtte". Jeg skjønte ikke helt systemet, og ble skjelt huden full av en pitteliten illsint politifyr😂 Har hørt at det kan være slitsomt i varmen og folketrengselen om sommeren. I august har vel mange på kontinentet ferie, så vær obs på sinnsyk trengsel. Lurt å bestille hotell i god tid. Neste gang vil jeg gjerne ut til Murano, selv om jeg har hørt det er en turistfelle.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Må bare kommentere maten, for det var den største skuffelsen for oss. Jeg er veldig glad i italiensk mat og hadde gledet meg. Men, vi ble skikkelig skuffet. Til og med pizzaen var en skuffelse. Lite utvalg å ha på den var det også, mest svineprodukter som jeg ikke er så glad i. Pizzaen på Villa Paradiso i Oslo er ekstremt mye bedre. Ellers var Venezia grei, men samtidig en gigantisk turistfelle. Anonymous poster hash: 339ff...db4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Takk for alle svar! Har allerede booket hotell, skal være der i en uke kjenner at jeg gleder meg! :-D Anonymous poster hash: 6f223...426
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Som sakt så er det 20% innfødde og 80% turister i sommersesongen.....Men det er en fantastisk by. Skal dere på stranda er det ei fin ei på øya Lido. Man tar båt (vaparettoer) overalt nesten, nærså der man går over bruene (200 stk..) Jeg tok tog fra Milano til Venezia, og tok da båt fra togstasjon i Venezia. Ting du må gjøre er å prøve å finne fram for eksempel en adresse i Venezia, kjempemorsomt...heheh, det er nye gatenr hver gang du går over en bro. Umulig å finne fram Anonymous poster hash: 6ba12...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå