Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #1 Skrevet 28. april 2015 Er i slutten av svangerskapet og de siste tre dagene har det vært veldig rolig i magen. Jeg kjenner bevegelse kun to ganger per dag og da veldig lite i forhold til normalen. Er så vidt noen små dult og må som regel sukker til for å få respons. Er det normalt nå på slutten eller bør jeg ringe? Jeg vet at babyen har god plass på grunn av måling med ultralyd forrige uke. Anonymous poster hash: b1e8a...75b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Det er vanlig med litt mindre aktivitet. Men synes dette var for lite. Ta kontakt med føden og få sjekket at babyen får nok næring. De prioriterer jo livsviktige funksjoner dersom det går ned... og da blir de rolige. Anonymous poster hash: 40c66...f14
Preggie Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Ring føden og si at du er bekymret, da får du komme inn på en sjekk. Man skal absolutt ta det alvorlig, det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Jeg hadde ringt. Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en for lite. 😊 Anonymous poster hash: 994fe...41d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 De sier jo nå at det er feil at man kjenner mindre på slutten. Man skal kjenne like mye, men andre typer bevegelser siden babyen begynner å bli stor. Jeg hadde ringt om det er endring fra slik du kjenner din baby. Anonymous poster hash: 94925...688
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Takk. Jeg ringte. Var en halvsur dame i telefonen som tydelig syns jeg var hysterisk, men fikk likevel komme på sjekk. Er bekymret for at noe er galt med babyen for det er vanligvis liv nesten hele natten og dagen så disse små dultene 1-2 ganger per dag er ikke betryggende. Anonymous poster hash: b1e8a...75b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Bra at du skal inn på en sjekk! Håper de du møter tar deg på alvor. Jeg opplevde det samme som deg, og babyen min hadde faktisk krympet inni der. Alt gikk bra til slutt, da, men godt at du er oppmerksom. Masse lykke til Anonymous poster hash: 673a4...324
Sint naken biltyv Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Du burde dratt første dagen med endret mønster. Man skal ikke kjenne mindre på slutten det er tull
Fandens Oldemor Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Takk. Jeg ringte. Var en halvsur dame i telefonen som tydelig syns jeg var hysterisk, men fikk likevel komme på sjekk. Er bekymret for at noe er galt med babyen for det er vanligvis liv nesten hele natten og dagen så disse små dultene 1-2 ganger per dag er ikke betryggende. Anonymous poster hash: b1e8a...75b Veldig fint du ringte. Få de til å sjekke navlestrengen nøye; da jeg opplevde det du gjør nå, var det fordi navlestrengen hadde surret seg rundt halsen og kroppen på babyen. De så det ikke da de sjekket (jeg ringte, som du), men neste gang vil jeg be dem lete spesifikt etter det.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Lykke til Anonymous poster hash: 7e368...93e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Det gikk heldigvis bare bra. Etter tre dager med nesten ingen bevegelse ble babyen veldig aktiv i det CTG'en skulle måles og babyen var svært aktiv gjennom målingen så da var det som normalt. Det er merkelig det der hvordan det plutselig tar seg opp. Hun som tok imot meg var kjempehyggelig. Skal på ny kontroll igjen snart så da håper jeg babyen holder seg aktiv noen ganger per dag frem til den. Takk til dere som svarte på tråden! Anonymous poster hash: b1e8a...75b
Gjest Runforit Skrevet 28. april 2015 #13 Skrevet 28. april 2015 (endret) Jordmor sa at baby som oss hadde dager der den var mer eller mindre aktiv. Hjerterytmen ville også variere etter hvor aktiv baby var. Men du som mor kjenner babyens mønster best og er du bekymret så skal du ringe føden. Det er derfor de er der. Skjønner ikke poenget med at så mange møter på sure hurper i telefonen som skremmer vordende mødre fra å ringe. Jeg hadde blitt fly forbanna om noen behandlet meg på den måten når jeg ringer inn for å få råd når jeg er bekymret og de faktisk er pliktig til å lytte å gi råd. Det er en grunn til at fastlegen og jordmor sier at vi ikke skal ringe dem eller legevakten, men føden da de faktisk er juridisk ansvarlig for oss når vi har fått tildelt fødeplass. Endret 28. april 2015 av Runforit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå