Gå til innhold

Av alle sunne middagsretter du kan

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken rett er din og familiens favoritt.

Småbarnsmamma med diger rumpe sliter med inspirasjon.

Anonymous poster hash: 533c8...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsakssuppe tror jeg det må bli. Av de sunne altså. Barnas favoritt er nok taco ;)

Grønnsakssuppe er nesten latterlig enkelt, og selv han som egentlig ikke liker poteter og gulrøtter spiser det fordi grønnsaker kokt i suppe ofte smaker litt annerledes enn ellers. Slik gjør du:

Skrell og del opp poteter, gulrøtter, kålrot, løk og ev. kål/blomkål/brokkoli. Ha alt over i en stor gryte, gjerne med litt saltkjøtt. Ha over vann så det nesten deker grønnsakene, samt 1-2 grønnsaksbuljonger og litt pepper. Kok opp. Når det har kokt i 5-10 min pleier jeg å smake litt på suppen og tilsetter salt om det er nødvendig. La det hele koke i ca en halvtime slik at alle grønnsakene er skikkelig møre og potetene gjerne er litt "melne" og dermed gjør suppen litt tykkere. Det hender vi har litt pølsebiter i mot slutten av koketiden, men ikke alltid. Vi spiser det med flatbrød til.

Anonymous poster hash: 1e56a...646
Skrevet

Laksesuppe med rotgrønnsaker:

http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Laksesuppe-med-rotgrønnsaker

Og ellers de fleste fiskemiddager egentlig. 

Og så er jeg veldig glad i salater av forskjellige slag. 

Wraps eller pitabrød (gjerne grove) er også godt; fylt med grillet kylling (vi kjøper kyllingfilet og krydrer med en eller annen god rub, og griller selv), masse gode grønnsaker (velg mer av agurk, paprika, tomat og bladsalat og mindre eller ingenting av søte og mer usunne grønnsaker som mais o.l.) og LITT hjemmelaget rømmedressing (bruk lettrømme eller kesam evt). 

Skrevet

Kjøttsuppe, elgsodd og lapskaus! Det går bestandig ned på høykant!

Anonymous poster hash: 763b7...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...