Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Jeg fikk en nydelig sønn for 6 måneder siden. Og nå har jeg så smått begynt å tenke på å ta av IHVERTFALL 20 kilo, om ikke mer....men jeg er en person som blir FORT lei ting, og ikke har så veldig god fantasi til enkelte ting, kan jo si litt om hva jeg gjør nå for å prøve å gå ned, jeg spiser ett sundt og varierende kosthold, holder meg unna usunne ting, dette blir spist på fredager/lørdager (trenger ikke ta helt av å ikke unne seg noe kos) og jeg er flink til å gå på turer med lille gutt. Men av dette så føler jeg bare at vekten står i ro. Jeg går ikke opp i vekt, men den står bom stille. Noen som vill dele sine erfaringer på ting som har hjulpet med å få vett gravid kiloene? Hilsen en litt engasjert mamma :-) Anonymous poster hash: fdc0c...280
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Tell kalorier og vei maten. Pulsklokke/aktivitetsmåler til trening. Stålkontroll på inntak og forbrenning av kalorier. Har gått ned 30 kg, fra 85 kg til 55 kg
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Nå var det ikke gravidekiloene jeg ble kvitt, men når yngste var 6 mnd og jeg var ferdig og amme starta jeg med lavkarbo. Gikk ned 30 kilo første halvåret
Nissefisen Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Jeg begynte å jogge Hadde ALDRI jogget før du blir bitt av basillen ikke tenk at du skal jogge i 30min, men gå ut og når du er klar for å jogge lity så bestemmer du deg for å jogge feks tre lyktestolper frem, klarer du lengre så fortsetter du osv. Gå i ulent terreng i skog, alene med høyt tempo
sprelline Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 La på meg 34 kilo i svangerskapet.. klarte 26 kilo selv, men måtte ty til et grete roede kurs for resten Grete Roede funka for meg
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Tell kalorier og vei maten. Pulsklokke/aktivitetsmåler til trening. Stålkontroll på inntak og forbrenning av kalorier. Har gått ned 30 kg, fra 85 kg til 55 kg Hva gjorde du med denne pulsklokken? Hadde du som mål å gjøre det bedre etter hver dag ? Takk for svar -hi Anonymous poster hash: fdc0c...280
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 La på meg 34 kilo i svangerskapet.. klarte 26 kilo selv, men måtte ty til et grete roede kurs for resten Grete Roede funka for meg Åååh. hva er dette grete roede kurs? :-) Anonymous poster hash: fdc0c...280
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Jeg begynte å jogge Hadde ALDRI jogget før du blir bitt av basillen ikke tenk at du skal jogge i 30min, men gå ut og når du er klar for å jogge lity så bestemmer du deg for å jogge feks tre lyktestolper frem, klarer du lengre så fortsetter du osv. Gå i ulent terreng i skog, alene med høyt tempo tusen takk for svar, merket du det slik at etterhvert så bare MÅTTE du ut hver dag for å jogge? Hvor mye gikk du ned iløpet av hva tid ? -hi Anonymous poster hash: fdc0c...280
IreneUtålmodig Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Gjorde det så enkelt som mulig, en brødskive (ca 40gr) hver 3 time med div pålegg + sunn mengde middag. Ikke no veiing eller telling av kcal første stunden. Kun godteri på lørdager/bursdager. Etterhvert som jeg lærte hva som inneholder hvor mye/lite kcal så ble det mer variasjon
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Tell kalorier og vei maten. Pulsklokke/aktivitetsmåler til trening. Stålkontroll på inntak og forbrenning av kalorier. Har gått ned 30 kg, fra 85 kg til 55 kg Hva gjorde du med denne pulsklokken? Hadde du som mål å gjøre det bedre etter hver dag ? Takk for svar -hi Anonymous poster hash: fdc0c...280 Målet var jo å komme i bedre form, men også å vite hvor mange kalorier jeg brente under trening. Hvis jeg hadde et inntak på 1200 kalorier og forbrente 500 på trening så ble det bare 700 kcal til overs. Ved et normalt kosthold inntar man 2000 kcal hver dag så da ble det et minus på 1300 kcal. Det vil si vektnedgang Jeg trente ikke hver dag, men var nøye på å ha noe aktivitet hver dag. Å telle kalorier og veie maten kan være krevende, men det funker som snus! Dessuten får man en skikkelig "wake-up-call" med tanke på hvor mye kalorier det faktisk er i maten man spiser og man lærer mye om viktigheten av et sunt, magert og variert kosthold
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Det jeg synes kan være motiverende med pulsklokke er at den kan sette opp treningsprogram for deg, hvor den sier feks at ila en uke skal du ha hatt så mye tid i pulssone 1, så mye i pulssone 2 osv. så kan du følge med enten under trening og /eller etter hvor mange % av ukas mål du har nådd så langt i de ulike sonene. Funket som bare d på meg hvertfall 😊 lykke til! Anonymous poster hash: 036d0...414
Nissefisen Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Jeg begynte å jogge Hadde ALDRI jogget før du blir bitt av basillen ikke tenk at du skal jogge i 30min, men gå ut og når du er klar for å jogge lity så bestemmer du deg for å jogge feks tre lyktestolper frem, klarer du lengre så fortsetter du osv. Gå i ulent terreng i skog, alene med høyt tempo tusen takk for svar, merket du det slik at etterhvert så bare MÅTTE du ut hver dag for å jogge? Hvor mye gikk du ned iløpet av hva tid ? -hi Anonymous poster hash: fdc0c...280 Gikk fra 98kg til 72kg på ett år ca. De første 10-15 gikk relativt fort 3-4mnd. Ja, jeg måtte trene hver dag! Jogget 3-4ganger i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå