Gå til innhold

Hva mener du er meningen med livet? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk dette spørsmålet i dag som et ledd i en refleksjon, og vi kom frem til vår tolkning. Jeg bare lurer på hva andre tenker om dette små, men veldig store spørsmålet :)

Anonymous poster hash: a720f...4ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighet.

Anonymous poster hash: 49d1c...612
Gjest Pusikatt
Skrevet

Akkurat nå sliter jeg med å finne mening altså.

Skrevet (endret)

Sjå Isogaisa, og sidan dø. Gå Soggemyran.

Endret av sug lut
Skrevet

42.

(Kunne ikke dy meg...)

Skrevet

Det finnes ingen opphøyd eller dypere mening - vi er en del av et stort kretsløp.. Når vi dør brukes atomene i oss til noe annet.. men, det har ingen dypere mening.. det er en samling tilfeldigheter og et naturens underverk.. men det har ingen moralsk eller estetisk mening..

Det er slik jeg ser det..

Anonymous poster hash: dbf51...710

Skrevet

Jeg tror ikke det har noen bestemt mening, men vi kan fylle det med noe som føles meningsfylt hvis vi vil.

Anonymous poster hash: 22b91...cee

Skrevet

Min mening med livet er å være mamma. 

Helt fra jeg var liten var det mamma jeg ville bli, fra jeg var 15 år begynte det å rasle i eggstokkene, og det har vært en grusom lang ventetid frem til nå, når jeg endelig skal bli mor, 29 år gammel. Nå kan jeg begynne å leve! :)

Hvis jeg av en eller annen grunn ikke kunne blitt mor, så kunne jeg vel egentlig bare gitt opp livet, så sterkt er det behovet i meg.

Men jeg tror ikke der finnes en mening med livet som er riktig for alle. Jeg tror vi er universet som opplever seg selv, og at meningen med hvert individuelle liv likeså er individuelt.

Anonymous poster hash: 5d81b...956
Skrevet

Det finnes ingen opphøyd eller dypere mening - vi er en del av et stort kretsløp.. Når vi dør brukes atomene i oss til noe annet.. men, det har ingen dypere mening.. det er en samling tilfeldigheter og et naturens underverk.. men det har ingen moralsk eller estetisk mening..

Det er slik jeg ser det..

Anonymous poster hash: dbf51...710

Enig der.

Anonymous poster hash: 8b072...e5e

Skrevet

42.

(Kunne ikke dy meg...)

?

Anonymous poster hash: 4edda...3af

Skrevet

1: jeg har ingen anelse, men hva det nå kan være så har jeg ved å få barn fått flere muligheter til å klare det. Det jegikke fikk gjort kan de eller deres etterkommere klare.

2: målet er døden og gjennom den et nytt "liv" nærmere det gudomlige.

3: jeg er en liten brikke i et stort puslespill der jeg selv ikke kan se helheten, men der alle brikkene trengs for å få det fullkomment.

Anonymous poster hash: 68352...35b

Skrevet

jeg vet ikke.. men jeg vet jeg er mer enn kroppen min, tror jeg er ånd, sjel og kropp, dermed er det mer til det enn kun naturens "big bang"..

Vi er mer enn en tilfeldighet altså..:)

Anonymous poster hash: 43183...1d6
Skrevet

At ungene mine har og får det bra er meningen med mitt liv, iallefall.

Skrevet

1. Datteren min

2. Å gi mitt bidrag til at verden en dag kan bli et godt sted å være for alle.

Skrevet

Å nyte livet så godt en kan❤️

Anonymous poster hash: 106bb...b1e

Skrevet

Sønnen min.

Mister jeg han så hadde jeg ikke følt at jeg hadde noe å leve for lengre.

Er veldig glad i vennene mine og familien min,men hadde ikke klart å leve uten sønnen min.

Skrevet

Tror ikke livet har noen mening. Målet er å gi videre livet men også det er endelig.

Skrevet

Livet handler kun om lærdom 😃

Anonymous poster hash: bf91f...4ba

Skrevet

Sånn biologisk sett, er vi her for å bringe arten videre.

Sånn personlig er det å høste erfaringer, få barn og forsøke å lage et så godt liv for oss på alle plansom overhode mulig. :)

Skrevet

Tenk deg at du går i Sahara og så finner du en klesklype. Da vil du tenke, "her har det vært folk før meg". For en klesklype blir ikke satt sammen av kun tilfeldigheter. Tenk deg da hvor komplisert en menneskekropp er i forhold til en klesklype... Tror du virkelig at mennesker er komet til, kun av tilfeldigheter?

Anonymous poster hash: 8be19...201
Skrevet

Meningen med livet er å komme i kontakt med det høyere guddommelige selv, for å oppnå det må man leve på en bevist og god måte både mtp kosthold, medmenneskelig relasjoner og ovenfor seg selv.

Anonymous poster hash: 3ab14...90c

Skrevet

sønnen min

venner og familie

jobben min

Skrevet

42.

(Kunne ikke dy meg...)

?

Anonymous poster hash: 4edda...3af

Ikke videre belest, anonym 3af?

Anonymous poster hash: a3620...74c

Skrevet

Fra naturens side er det vel å reprodusere seg og overleve. Vi lever ikke i steinalderen lengre men tenker selv at meningen (tror og det er flere meninger med livet) er å akkurat finne meningen med "ditt" liv. Er det barnet du får? Er det den personen du blir? Som igjen får en betydning for noen andre? Noe du gjør?

F.eks. Kanskje meningen med mitt liv er st jeg skal få et barn jeg skal oppdra (kanskje bare meg og min mann som kan gjøre det, hvis vi skal tillate oss å tro på en skjebne) men akkurat dette barnet som vi skal ta oss av blir noe viktig for verden eller for andre,..

Eller kanskje meningen med mitt liv er den jobben jeg gjør. At jeg gjennom jobb hjelper, og gjør en stor forskjell for mange andre.

Eller er meningen med at akkurat "du" er født at du får en brå slutt og hjelper flere til å leve lengre via organene dine..,

Anonymous poster hash: 76e97...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...