Gå til innhold

Så var det dags for dugnad i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, vi vet at det kommer hvert år ( så lenge det står i vedtektene).

Jeg jobber selv i barnehage, har dessverre ikke barn enda...

Hva synes dere om den dugnaden?

For meg så er det blandede følelser.

Det å forplikte foreldrene til å komme for å vaske ned barnehagen/gjøre rent ute, det føles galt.

Men jeg  ser at vi dessverre trenger den ekstra hjelpen...

Privat barnehage.

Og så ser jeg hvert år at foreldrene som stiller opp faktisk har det ganske så trivelig!

De får snakke med foreldrene til barna deres barn går sammen med.

De deler herlige historier og blir kjent.

Jobben de gjør kommer i andre rekke ( som jeg mener at den skal, dette er et sosialt sammenkomst).

Anonymous poster hash: 4f9a7...901
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valgte bhg som ikke hadde dugnad( to stk) private.

Jobber i annen privat bhg som har dugnad og virker som de fleste helst ville sluppet og klart man er hyggelig når man først må være der.

Anonymous poster hash: 18e63...896
Skrevet

Jeg syns det er særdeles hyggelig med dugnad :)

Gir meg en god vårfølelse , det blir fint der barna våre tilbringer store deler av dagen,

treffer og blir kjent med de andre foreldrene.

Tommel opp for dugnad :)

Skrevet

Har sluppet unna dugnad så langt. Privat barnehage(i kjede). Har egentlig vært veldig greit.

Til høsten bytter vi over til kommunal barnehage og da blir det dugnad. Men såvidt jeg har fått med meg er det kun på uteområdet. Det er en gang i året, så skal vel klare de få timene det tar en kveld.

Anonymous poster hash: dee20...5ee
Skrevet

Vi har en kommunal bhg og det er helt greit med dugnad, men det er og litt trist at det som gjøres på dugnad er oppgaver som kommunen gjør i andre deler av kommunen. Mens skal noe fikses i bhg så må foresatte gjøre det på en måte. Det er i grunnen feil. Men vi stiller opp så langt vi kan og har det hyggelig når vi samles. Det viktigste for alle er jo barna ve og vel. Det blir jo nok av dugnader i årene som kommer, med fotball/håndball osv osv sånn er livet! :)

Skrevet

Jeg synes det er koselig jeg. :) Men ser at de fleste nok ikke er enige med meg i vår bhg, for vi som møter opp er alltid i mindretall. Men det gjør ingenting, vi har det hyggelig og får gjort det som trenger å gjøres. :)

Og sønnen min synes det er kjempestas å få leke litt ekstra på uteområdet til barnehagen sammen med de andre barna samtidig som han har tilgang på mamma og pappa. :)

Anonymous poster hash: 6b24e...3cb
Skrevet

Jeg sender mannen. Går fint for meg at det er dugnad😄

Skrevet

Privat bhg. Dugnad neste uke. Er noe herk. Vi betaler da for en tjeneste, og da skulle det nesten bare mangle at leker/vinduer osv ble vasket av noen andre enn oss foreldre...

Anonymous poster hash: 7386f...ca8
Skrevet

Dugnad neste uke i bhg her. Ikke så veldig giret da termin er 2.5 uke etter dugnaden og jeg ikke orker alt som skulle vært gjort hjemme.

Skrevet

Dugnad neste uke i bhg her. Ikke så veldig giret da termin er 2.5 uke etter dugnaden og jeg ikke orker alt som skulle vært gjort hjemme.

De har vel forståelse for om du dropper det i den situasjonen?

Skrevet

Da jeg hadde barn i barnehagen oppfattet jeg det ofte litt som et ork å komme seg avgårde på dugnad, men nå som jeg har eldre barn fatter jeg ikke hva jeg klaget for. De to dugnadskveldene i året den gangen var jo for ingenting å regne mot det som forventes av foreldrene til barneskole barn. For enda eldre barn vet jeg ikke siden jeg aldri har hatt det.

Til dere som skal på dugnad i barnehagen så oppfordrer jeg dere til bare åta det som oppvarming til det som kommer på skole, i idrett, musikk ol.

Anonymous poster hash: 1ad1f...d19

Skrevet

Man har faktisk ikke lov til å si det at alle må stille opp på dugnad, selv om det står i vedtektene.

Jeg elsker å dra på dugnad og i løpet av til sammen 6 år i barnehage med to dugnader i året, tror jeg det er en vi ikke har fått til å komme på til nå. Det er jo bare noen timer en kveld og man kan skravle med de andre foreldrene mens man holder på og vi gjør ting som syns i etterkant. Vi gjør heller ikke ting i stedet for at barnehagen bruker penger, vi gjør det i tillegg. Vi har oftest dugnader ute og gjør ting med utearealet, men i tillegg bruker barnehagen penger på å vedlikeholde og fornye det med proffesjonell hjelp. Det vi gjør er mer småting som beising, raking, oppmaling av paradis osv som mest sannsynlig ikke hadde blitt gjort, eller de ansatte måtte gjort hvis ikke vi hadde gjort det.

Barna elsker å komme i barnehagen dagen etter dugnad for å se hva vi har gjort :)

Anonymous poster hash: 9a9a9...0be
Skrevet

De har vel forståelse for om du dropper det i den situasjonen?

Får satse på det.
Skrevet

Her er det mannen som drar :P

Forrige gang var det visst svært få foreldre som stilte opp.. Synd syns jeg. Sønnen vår løp dagen etterpå og viste de andre barna hva pappaen hadde gjort, sååå stolt :) og kanskje litt kjipt for de barna som ikke kunne vise hva de sine foreldre hadde gjort fordi de ikke hadde stilt opp.

Anonymous poster hash: 5d13f...856

Skrevet

I vår barnehage med 60 barn stilte TO fedre opp på dugnad. Det er så flaut at jeg ikke vet hva jeg skal si.

De sluttet med dugnad da.

Anonymous poster hash: 66e83...ed4

Skrevet

Jeg gjør min dugnad med glede!

Anonymous poster hash: 35c06...f0b

Skrevet

Jeg syns egentlig det er helt greit med dugnad, men akkurat i år så passer det særdeles dårlig. Vi har så sinnsykt mye nå, og det føles kjipt å ikke stille på dugnad.

Skrevet

Ikke noe gledelig med dugnad synes jeg. Vi jobber begge skift og ofte kveldstid, noe som gjør at det nesten blir umulig for oss å delta, noen må jo passe på ungene hjemme også... 

Anonymous poster hash: caa62...53a
Skrevet

Synes dugnad er pyton!

Sender Kjæresten ;)

Skrevet

Jeg digger dugnadsånd! Er vokst opp i et miljø der det var vanlig med dugnad i nabolaget, naboene samlet seg, drakk kaffe og gjorde det fint. Vi har en fantastisk barnehage som gjør masse for barna våre, og hvis vi kan bidra til å gjøre det enda bedre, er det helt top :)

Anonymous poster hash: 77bd5...71e
Skrevet

Da jeg hadde barn i barnehagen oppfattet jeg det ofte litt som et ork å komme seg avgårde på dugnad, men nå som jeg har eldre barn fatter jeg ikke hva jeg klaget for. De to dugnadskveldene i året den gangen var jo for ingenting å regne mot det som forventes av foreldrene til barneskole barn. For enda eldre barn vet jeg ikke siden jeg aldri har hatt det.

Til dere som skal på dugnad i barnehagen så oppfordrer jeg dere til bare åta det som oppvarming til det som kommer på skole, i idrett, musikk ol.

Anonymous poster hash: 1ad1f...d19

Ingen dugnad i skolen. I alle fall ikke her. Er det lov?

Så langt har heldigvis ungene valgt fritidsaktiviteter uten dugnad :)

Anonymous poster hash: 18e63...896

Skrevet

Jeg synes det er helt greit, vi er 15-20 foreldre som kommer, og koser oss med kaffe og skravling innimellom, og ungene er med og leker og "hjelper". Med så mange tar det null og niks tid å bli ferdig. 

Mitt eneste ankepunkt er at det er litt fjernt at ikke kommunen (bhg er kommunal) står for slikt vedlikehold selv. Men selve dugnaden er helt grei, fin måte å komme i kontakt med de andre foreldrene på. 

Skrevet

Blir vårt første år med dugnad så jeg aner ikke hva vi går til. Nå er jeg stort sett sengeliggende med bolle i ovnen og medfølgende plager, men jeg skal manne meg opp og vise trynet mitt. Gubben er forsåvidt og hjemme et par uker nå, men vi stiller opp! Det blir kjempegøy å være sosial sammen med andre foreldre.

Anonymous poster hash: 202f6...46b

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Er det virkelig noen som velger barnehage etter om de har dugnad eller ikke? Er vel snakk om 1-2 ganger pr år. Jeg har liksom litt andre kriterier når jeg velger hvor barna mine skal tilbringe mange timer...

Skrevet

Hater dugnad. Jobber atpåtil i en bhg der foreldrene slipper (!!) så vi ansatte må trå til i steden. Latterlig spør du meg. (Kommunal bhg)

Anonymous poster hash: 9563c...ee3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...