Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Dette gjelder ett barn som bor i ett bokollektiv sammen med sine foreldre. I dette bokollektivet bor det også narkomane og alkoholkere. En av de som bor der er også mentalt ustabil. Selvsagt er ikke huset barnesikret. Vaskemidler i barnehøyde, kniver på kjøkkenet, usikret trapp, ,manglende brannsikring etc. Jeg har kontaktet barnevernet, de ser ikke på dette som en sak? Jeg har kontaktet politiet, de mener at det ikke er ett sted for ett barn å bo, men kan ikke gjøre noe. Noe mer jeg kan gjøre? Skal/kan jeg gjøre noe? Eller skal jeg godta at det kanskje er bra nok for barnet å bo der? Jeg mener ikke det! Nabo. Anonymous poster hash: 8af63...569
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Da melder du på nytt igjen til barnevernet. Skriv ned eksakt hva du vet og hva du har observert. Be om tilbakemelding, dersom du melder med navn. Det er tilgang til også å gi private meldere tilbakemelding. Anonymous poster hash: 6bd29...4af
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Den lokale barneverntjenesten din gjør ikke jobben sin dersom de ikke åpner undersøkelse på melding om at et barn bor sammen med narkomane og alkoholikere. Enkelt og greit. Send bekymringsmelding skriftlig og under fullt navn, hvor du påpeker at du har drøftet saken med barneverntjenesten og at de ikke mente det var grunnlag for å levere bekymringsmelding. Send kopi til Fylkesmannen, som er tilsynsmyndighet for barneverntjenesten (og skriv for all del i meldingen at kopi går dit). mvh barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 2ddab...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå