Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Samboer er for tiden i behandling 1x pr.uke. Det er veldig viktig at jeg er med på disse timene for at han skal bli bra og behandlere har spurt meg om å være med. Mulighet for sykmelding for meg? Anonymous poster hash: b82ce...3a7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Det kan jeg aldri tenke meg, du er jo ikke syk. På samme måte som man ikke får sykemelding pga syke barn dersom sykt barn-dagen på jobb er brukt opp. Tenker at du nok må avspasere, ta ferie eller permisjon. Anonymous poster hash: a14e0...040
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Nei, det kan du ikke. Derimot kan det være at du kan ha rett på en form for velferdspermisjon, men da må det dokumenteres godt hvorfor du må være med på alle behandlinger. Anonymous poster hash: d196e...f28
rytme Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Du kan kun få sykemelding hvis du selv er syk. Det er du jo ikke, så da er det utelukket. Det er mulig du kan ha rett på en form for velferdspermisjon. Men slikt er ikke likt på alle arbeidsplasser hva man har rett på spesielt i forhold til lønnet/ulønnet..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Du kan søke om velferdspermisjon fra jobb, det burde gå helt fint om du har en grei arbeidsgiver. På min jobb ville det vært null problem. Anonymous poster hash: fc9ac...52b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Du kan ikke få sm nei, men mulig velferdsperm. Det hadde jeg fått på jobben min. Anonymous poster hash: 5022b...ef5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Om du får sykemelding kommer helt ann på legen. Jeg har fått sykemelding grunnet syk mann, fikk sykemelding etter han hadde tatt operasjon, har fått sykemelding grunnet sykt barn over lang tid. Hør med legen din og ikke høre på de som sier nei her, det er legen din som avgjør. Lykke til. Anonymous poster hash: 73037...314
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Om du får sykemelding kommer helt ann på legen. Jeg har fått sykemelding grunnet syk mann, fikk sykemelding etter han hadde tatt operasjon, har fått sykemelding grunnet sykt barn over lang tid. Hør med legen din og ikke høre på de som sier nei her, det er legen din som avgjør. Lykke til. Anonymous poster hash: 73037...314 altså da har legen din måtte sette en diagnosekode på din sykemelding i de tilfellene. Da setter de gjerne noe relatert til din psykiske helse. Ikke veldig lurt hvis du f.eks skal søke forsikring... Anonymous poster hash: 5022b...ef5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 På jobben hos meg er en dame 100 % sykemeldt pga psykiske problemer med mannens sykdom. Er du sliten og bekymrer deg mye kan det gjøre deg syk så du kan i teorien sykemelde deg av den grunnen.. Anonymous poster hash: c79f0...43b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Nei, men antakeligvis vil du kunne få ubetalt velferdspermisjon hvis det lar seg gjøre praktisk på jobben din, og hvis ikke de er veldig vanskelige på slikt på jobben din. Anonymous poster hash: b2953...c0c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 På min jobb er det en velferdspermisjon for omsorg for nære familiemedlemmer. Men det kommer nok an på hvilke avtaler dere har på jobben. Anonymous poster hash: 1880b...96a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Ja jeg har vert det.. et meget spesielt tilfelle, men da blir det på min psyke.. Og NEI det betyr ikkje at det blir problemer med forsikring... er bare til og skrive grunn,dei fleste folk har skjønn i forhold til diverse sjukdom.. Anonymous poster hash: 81807...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå