Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Og mannen skal sterilisere seg. Ville dere at han skulle gjort det mens du enda var gravid, eller ventet til etter fødsel så dere vet at alt er ok? Jeg vil gjerne vente for jeg er redd for at det skal skje noe under fødselen e.l. Han syns jeg er paranoid og er fast bestemt på at uansett hva som skjer så skal vi ikke få flere barn. Han er alltid så brå med å bestemme seg. Anonymous poster hash: 6f46e...016
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Ville ventet til etter. Anonymous poster hash: f3cfb...b47
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Vente til etter. Men regner uansett med at køen er såpass lang at om han bestemmer seg nå må han likevel fort vente noen måneder med å få det gjort. Anonymous poster hash: 7cf18...0d7
Kanutten83 Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Mannen ventet til siste var 5 uker gammel Først skulle han gjøre det med engang, så ville han vente til etter oul, så ville han vente til etter fødselen og alt hadde gått bra Han gikk privat og måtte bare vente ca 2 uker. Om han tok det offentlig (og billigere) var ventetiden opptill 104 uker...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Ville ventet.. Men nå vil aldri mannen min gå med på å sterilisere seg da.. Heldige deg! Anonymous poster hash: d5d12...cae
rytme Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Hvis du ønsker et til barn uansett om det går bra denne gangen eller ikke, så skjønner jeg jo at du vil at han skal vente. Men hvis han ikke ønsker flere barn om det skulle gå galt denne gangen, så spiller det jo ingen rolle. Da kan han jo bare sterilisere seg. Det hjelper ikke at han ikke er sterilisert når det eventuelt går galt hvis han er 100 % sikker på at han ikke skal lage flere barn uansett. Tror at deres problem ligger i at du ikke tror på at han er 100 % sikker. Du tror at han kanskje vil endre mening hvis det går galt. Har jeg rett?
Iselilja Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Er det ikke ganske lang ventetid på sterilisering? Kjenner flere som har fått sistemann mens de stod i kø
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Mannen her skal gjøre det. Men han sa selv at han vil vente til fødsel er overstått. Vi vil begge prøve igjen hvis det skulle skje noe under denne graviditeten som gjør at vi ender opp uten baby. Anonymous poster hash: d9067...735
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Hvis du ønsker et til barn uansett om det går bra denne gangen eller ikke, så skjønner jeg jo at du vil at han skal vente. Men hvis han ikke ønsker flere barn om det skulle gå galt denne gangen, så spiller det jo ingen rolle. Da kan han jo bare sterilisere seg. Det hjelper ikke at han ikke er sterilisert når det eventuelt går galt hvis han er 100 % sikker på at han ikke skal lage flere barn uansett. Tror at deres problem ligger i at du ikke tror på at han er 100 % sikker. Du tror at han kanskje vil endre mening hvis det går galt. Har jeg rett? Jeg ville nok ha et barn til dersom det skulle skje noe med dette barnet. Men vil i utgangspunktet ikke ha flere barn. Dette er 3. Mannen sier han ikke vil det. Men jeg syns det er dumt å brenne den bruen før vi vet alt er bra. Anonymous poster hash: 6f46e...016
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Ville ventet til barnet var født 😊 Selv ventet vi til sistemann var 1,5 år. Egentlig lang ventetid, men mannen gav beskjed om at han kunne stille på kort varsel. Så han ble oppringt etter noen mnd pga en av en avbestilling.
Roheryn Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Ville ventet til litt etter fødsel. Selv om dere "vet" at det ikke blir et nytt forsøk uansett om det går galt, vet man ikke hva man tenker og føler etter å ha mistet et barn man var innstilt på å få. Og det er vel uansett ikke som om dere trenger prevensjon fram til fødselen 😛
Fomle84 Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Vi ventet til barnet var født og hadde passert året, så ville ventet
MamaLadyBug Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Vi ventet til siste var født. Mannen min bestilte time hos fastlege for henvisning rett etter termin. Kl. 0636 den 27/3 ble gutten født og kl 10 samme dag satt mannen hos legen og ba om sterilisering. Ble litt latter ut av det på legekontoret:-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Mannen her var hos legen for å få henvisning her om dagen. Fikk beskjed om at ventetiden var opptil 6 år hos det offentlige. Så det er bare å gjøre der privat for å si det sånn Anonymous poster hash: c6297...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå