Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Hei alle sammen- Jeg vurderer slanke operasjon i Moskva. Vil gjerne komme i kontakt med de som har utført en slik operasjon . Jeg har Morbus Chrons og kan derfor ikke ta Gastric bypass, men Gastric sleeve kan jeg ta. I den forbindelsen lurer j på noen ting . 1 ) Noen som har operert seg i Moskva og blitt fornøyd ?? Evt navn /addresse på klinikken (kontakt innfo) 2 ) Hvor mange kilo kan man forvente å gå ned med en Sleeve. Regner med at den ikke er så effektiv som en bypass.?? Har sjekka priser på nettet, dem ligger på 52 tusen -55 tusen. Men i Moskva koster det kun 23 tusen , derfor vil jeg dit . Vet også om 2 damer som er kjempe fornøyde , de opererte seg begge på samme klinikken .... Jeg veier nå 97 kg , er 159 høy , sliter med ryggen/nakken ,kne og beina så helsa mi ville blitt bedre også.. Så jeg gjør dette pga helsa mi å, og ikke bare for å bli pen ... Takk for all innfo Hilsen Tjukke bolla Anonymous poster hash: 986c7...58f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Etterhvert har d vist seg at man går ned ca like mye ved sleeve og gbp! Har tatt sleeve selv, og er kjempefornøyd! Sleeve er også forbundet med mindre komplikasjoner, både "ferske" og langtidsvirkende... MEN jeg hadde ALDRI tatt operasjon i utlandet!! D er godt mulig de er flinke og du sparer penger, men blir d trøbbel i etterkant da har du store problemer!! Anonymous poster hash: 11fe7...085
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Du burde aldri finne på å reise til utlandet og gjør det. Du har ingen garanti hvordan det vil ende. Hva om du får indreblødninger? Er mange som får det. Hvorfor ikke i Norge? Har du rygg, kne plager. Og bmi over 35 får du jo det dekket av staten. Norge (Førde) er spsialister, beste i heile verden på slankeoperasjoner. Anonymous poster hash: 8f3ea...166
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Herregud. Kom deg ut og opp av sofaen. Ikke vurder det der en gang, det er jo risikosport. Anonymous poster hash: bba88...62e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Og hva sier gastrolegen din til det? Viss du har mc så bør du ikke tulle med tarmen. Hva med å få legen med på et slankeopplegg? Jeg har mc og vet hva sykdommen går ut på. Anonymous poster hash: 5e659...09a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Slankeoperasjon med crohns kan gå fryktelig dårlig, så det ville jeg diskutert NØYE med legen din. Hvis du har immunmodulerende behandling kan du få kjempeproblemer, og hva hvis du får stenose i operasjonsområdet...? Jeg ville forøvrig aldri latt meg operere i utlandet. Greit nok at operasjonen er billig, men får du infeksjon må du potensielt ligge lenge på isolat her hjemme, du risikerer å måtte gå på sterke antibiotika over lengre tid, og Russland har mye resistente bakterier (også noen som er resistente mot det meste av antibiotika). Med en tarm som i utgangspunktet er syk er operasjon og langvarig antibiotikakur det siste man trenger. Og hva gjør du hvis Crohnen din blusser opp, og du må operere ut tarm? Du risikerer kjempeproblemer. Du kommer også hjem uten noe oppfølgingsopplegg, noe som er viktig for alle opererte, IKKE MINST når du allerede har en tarmsykdom som gjør det utsatt for feilernæring og problemer med næringsopptak. Kort sagt - operasjon bør være absolutt siste utvei når alt annet er prøvd, og bør gjøres i trygge omgivelser her hjemme under tett oppfølging før, under og ikke minst etter operasjonen! Anonymous poster hash: 4cb9b...e77
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Skal du slanke en operasjon? Det heter skankeoperasjon.... Anonymous poster hash: 13ead...12a
Gjest Maiken og barna Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Med din tilstand hadde jeg ALDRI våget å gjøre det andre steder enn i Norge fordi du trenger oppfølging. Dette er bare idioti å gjøre på egenhånd. Til og med mennesker uten din tilstand må ha oppfølging. At du i det hele tatt vurderer det er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Takk for svar.<br /><br />Jeg har spurt legen min flere ganger, om jeg kan få dekka operasjon her i Norge . Han mener at det er bbare tull å skulle ta en operasjon. Han henvendte meg videre til overvekts vurdering. Fikk svar fra sykehuset at jeg fikk det ikke dekka, men måtte prøve å røre mer på meg og spise sunt osv. Akkurat som jeg ikke vet det fra før. Jeg har en bindevev sykdom, så har daglige smerter når jeg går ..For også krampe i beina (under beina, og pleier å blusse opp flere betenelser under beina ( fybromyalgi har jeg også ) Derfor er det veldig vanskelig for meg å trene. Men jeg prøver så godt jeg kan . Jeg går tur med hunden min hver dag minst 30 -45 min hver dag . Ellers sykler vi en del , da det gir mindre smerter. I går sykla jeg 45 min.... Så jeg virkelig prøver, har klart å gått ned 11 kg. Men det koster meg mye da jeg har smerter hver dag, men jeg prøver virkelig ..................<br /><br /><br />Tykkebolla. Anonymous poster hash: 986c7...58f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Gjør det vondt å spise mindre også? Trening er gram, kosthold er kilo. Hadde prøvd ernæringsfysiolog og trening i f.eks. varmtvannbasseng før jeg vurderte operasjon. Anonymous poster hash: 6af29...b8e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Takk for svar.<br /><br />Jeg har spurt legen min flere ganger, om jeg kan få dekka operasjon her i Norge . Han mener at det er bbare tull å skulle ta en operasjon. Han henvendte meg videre til overvekts vurdering. Fikk svar fra sykehuset at jeg fikk det ikke dekka, men måtte prøve å røre mer på meg og spise sunt osv. Akkurat som jeg ikke vet det fra før. Jeg har en bindevev sykdom, så har daglige smerter når jeg går ..For også krampe i beina (under beina, og pleier å blusse opp flere betenelser under beina ( fybromyalgi har jeg også ) Derfor er det veldig vanskelig for meg å trene. Men jeg prøver så godt jeg kan . Jeg går tur med hunden min hver dag minst 30 -45 min hver dag . Ellers sykler vi en del , da det gir mindre smerter. I går sykla jeg 45 min.... Så jeg virkelig prøver, har klart å gått ned 11 kg. Men det koster meg mye da jeg har smerter hver dag, men jeg prøver virkelig ..................<br /><br /><br />Tykkebolla. Anonymous poster hash: 986c7...58f Legen din mener nok at det er tull av en god grunn! Det er ikke trening som har mest å si for vekten, det er kosthold. Du sier at du gjør dette for helsen din sin skyld. Jeg vil påstå at hvis du gjennomfører en slankeoperasjon i utlandet, så gjør du det stikk motsatte. Du utsetter nemlig deg selv og helsen din for stor fare. Anonymous poster hash: 4cb9b...e77
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Jeg prøver å spise sunt, men det er ikke lett. Jeg er i varmtvann basseng 2-4 ganger i mnd.. Sliter også med overspising/ har før slitt med Bulimi(har hatt dette under kontroll i minst 2 år ) Men sliter sånn med tvangsspising/overspising .. Jeg tenker på mat hele tiden, fra jeg stor opp til jeg legger meg. Og nei ,dette handler ikke om å være svak, jeg har slutta å røyke etter 15 år nå nylig. Så det er ikke vilje styrken det kommer ann på her........... Vet jeg må gå ned , men det er så vanskelig når kroppen hele tiden skriker av smerter, men jeg prøver jo gang på gang... Anonymous poster hash: 986c7...58f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Jeg prøver å spise sunt, men det er ikke lett. Jeg er i varmtvann basseng 2-4 ganger i mnd.. Sliter også med overspising/ har før slitt med Bulimi(har hatt dette under kontroll i minst 2 år ) Men sliter sånn med tvangsspising/overspising .. Jeg tenker på mat hele tiden, fra jeg stor opp til jeg legger meg. Og nei ,dette handler ikke om å være svak, jeg har slutta å røyke etter 15 år nå nylig. Så det er ikke vilje styrken det kommer ann på her........... Vet jeg må gå ned , men det er så vanskelig når kroppen hele tiden skriker av smerter, men jeg prøver jo gang på gang... Anonymous poster hash: 986c7...58f Men om du leser det du selv skriver, så ser du jo at det ikke er operasjon du trenger, men du trenger hjelp med ditt forhold til mat. Dine tanker om mat endrer seg ikke ved en operasjon, og du kan fort spise deg tilbake til der du er nå.. Anonymous poster hash: 7eab4...f9c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Jeg ser den, men jeg tror selv at jeg ikke vil "sprekke " da jeg ikke trenger å slanke meg mer... Sprekker jeg , ja da for det jammen meg bare være. jeg er 100 % sikker ¨på at et en slik operasjon vil hjelpe meg, og at jeg vil få et bedre forhold til mat............ Jeg har bestemt meg for å ta en gastrick sleeve da det vil hjelpe meg med overvekten min, pluss jeg for en lettere kropp og dermed mindre å drasse på /mindre smerter , jeg kan være med barna mine å leke osv uten å få vondt. Anonymous poster hash: 986c7...58f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #15 Skrevet 27. april 2015 Jeg ser den, men jeg tror selv at jeg ikke vil "sprekke " da jeg ikke trenger å slanke meg mer... Sprekker jeg , ja da for det jammen meg bare være. jeg er 100 % sikker ¨på at et en slik operasjon vil hjelpe meg, og at jeg vil få et bedre forhold til mat............ Jeg har bestemt meg for å ta en gastrick sleeve da det vil hjelpe meg med overvekten min, pluss jeg for en lettere kropp og dermed mindre å drasse på /mindre smerter , jeg kan være med barna mine å leke osv uten å få vondt. Anonymous poster hash: 986c7...58f Du vet hva du har, men ikke hva du får. Det kan godt være at operasjonen gjør at Crohn'en din blusser opp som bare fy, du kan ikke ta immunsupprimerende fordi du har en infeksjon med multiresistente bakterier, du blir liggende på isolat på sykehus i ukesvis, og du risikerer enda større problemer med magen resten av livet... Det er ingenting en operasjon ikke kan gjøre verre! Det du trenger er ikke operasjon, det er hjelp med tankene dine rundt mat. Har du bestemt deg så gjør det i det minste i Norge/Skandinavia, slik at du snakker noenlunde samme språk som kirurgen, veien hjem er kortere hvis det går galt, dokumentasjonen er på et språk legene her forstår, og du iallefall har en mulighet for noe som ligner på oppfølging. Det er verdt MYE penger i det lange løp! Anonymous poster hash: 4cb9b...e77
mamma_bergen Skrevet 27. april 2015 #16 Skrevet 27. april 2015 Jeg ser den, men jeg tror selv at jeg ikke vil "sprekke " da jeg ikke trenger å slanke meg mer... Sprekker jeg , ja da for det jammen meg bare være. jeg er 100 % sikker ¨på at et en slik operasjon vil hjelpe meg, og at jeg vil få et bedre forhold til mat............ Jeg har bestemt meg for å ta en gastrick sleeve da det vil hjelpe meg med overvekten min, pluss jeg for en lettere kropp og dermed mindre å drasse på /mindre smerter , jeg kan være med barna mine å leke osv uten å få vondt. Anonymous poster hash: 986c7...58f Hvordan skal en operasjon gi deg et bedre forhold til mat? Jeg vet det ikke er dette du vil høre og jeg mener ikke å være ekkel, men jeg tror ikke alt blir fikset med en operasjon..Og det er jo enda mer skummelt å ta den i moskva! Jeg vet ikke, men jeg tviler på at du kommer til å få den oppfølgingen i etterkant som du helt klart har behov for..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #17 Skrevet 27. april 2015 Skal du slanke en operasjon? Det heter skankeoperasjon.... Anonymous poster hash: 13ead...12a Nei det heter ikke skankeoperasjon Anonymous poster hash: 9dfce...c7f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #18 Skrevet 27. april 2015 Dei opererer magen, ikke hodet og tanker ang mat. Anonymous poster hash: 8f3ea...166
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #19 Skrevet 27. april 2015 Vist du har alle dei problemene med helsen din, som du sier. Så er det rart du ikke får det dekket? Jeg har bmi på 36 med lavtstoffskite og gammelt brudd i ett kne, det er nok til jeg er godtatt. Du må igjennom en del kurs, psykolog. Osv. Lese deg opp om hva som KAN skje. Er ikke alle som kommer igjennom det uten problemer dessverre. Anonymous poster hash: 8f3ea...166
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #20 Skrevet 28. april 2015 Jeg har hatt anoreksi, så bulimi og nå overspising. Jeg trenger ikke en operasjon. Jeg trenger hjelp til og få et helt annet forhold til mat, og hjelp av psykolog og. Og med de helseplagene du har fra før, er det galskap og ta en operasjon, du kan jo bli mye sykere. Kjenner flere som har tatt denne operasjonen, de går ned i vekt, men raskt opp igjen. Anonymous poster hash: 8e9e9...c3f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #21 Skrevet 28. april 2015 Du trenger hjelp med mat og trening og så må du slutte med alle unskyldingene dine. Smerter på trening ok men å spise for mye? Det er der du må ta tak. Enkelt og greit. Du risikerer mye ved å ta en operasjon i utlandet og matinntaket ditt fikses ikke av det alene. Med høyt kalorinntak hjelper ikke 45 min tursykling tempo akuratt. Anonymous poster hash: 1b81b...38c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #22 Skrevet 28. april 2015 VI hadde en prat om slankeoperasjon på jobben i dag. I nærområdet vårt er det 6 stk (vi vet helt sikkert) som har operert seg. 3 av disse er det nå mellom 4-6 år siden de har operert seg. De er nå like store som før. De to siste; den ene opererte seg for 10 år siden. Hun tok ikke av like mye som de fem andre, forbel litt overvektig, på en måte,- men har holdt vekta stabilt i ettertid. (annen type operasjon enn de andre kanskje?) Den siste er det kun 2 år siden har operert seg, og håper det går bra, da det er en god venn av meg. Men altså, en operasjon er kun fjerning av symptom, på samme måte som paracet på feber og smerter ved andre sykdommer,- så fjerner operasjonen bare symptomene på noe mer alvorlig. Når du da i tillegg lider av flere mindre og mer alvorlige sykdommer i tillegg til psykisk sykdom i form av spiseforstyrrelse så vil denne operasjonen være uten annen hensikt enn og i bestefall og deg en smak på hvordan det føles og være litt lettere..... Og det er for de aller fleste ikke nok til og reparere tvangstanker man har i hodet sitt.. Håper du finner en bedre løsning Lykke til! Anonymous poster hash: 086ef...868
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #23 Skrevet 28. april 2015 Du MÅ trene etter en operasjon altså 😂 ellers har du no ingen muskelmasse igjen. Du må snu livet ditt for resten av livet. Klarer du det?? Smerte ved trening er tull! Du er ikke SÅ stor Anonymous poster hash: 8f3ea...166
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #24 Skrevet 28. april 2015 Det virker som du tror en slankeoperasjon er alt som skal til. Det er jo ikke sånn! Kjenner ei som gikk livsendringskurs gjennom staten flr hun fikk op. 3 ÅR! Og hun klarte det! Nå ca 8 år siden. Hun fikk hjelp til å endre rutinene sine. Alle de andre, kjenner iallefall 6-7 stk, har ikke klart å holde vekta etterpå. Og det er vondt å se på. Å se, men ikke tørre si at nå spiser du for mye igjen. For ingen overvektige vil vel høre det? Men det er jo fakta! Lær deg å takle litt sult innimellom. Få deg en hobby som gjør at du ikke kjenner på følelsen av å spise hele tiden. Viktig. Dessuten er det ikke gøy å brette ned rumpa for B12 injeksjon hver 3 mnd resten av livet. Enda verre hvis du blingser og blir like tykk igjen Anonymous poster hash: 198b1...a2c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2015 #25 Skrevet 28. april 2015 For det første; Du som har mb chron burde absolutt ikke ta en slankeoperasjon. For det andre; jeg har sett fatale konsekvenser av slike slankeoperasjoner, gjort både i Norge og i utlandet, men de verste komplikasjonene kom fra en som hadde vært et sted i østblokklandene og operert seg. Min anbefaling som sykepleier er derfor; IKKE gjør det! Anonymous poster hash: e724e...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå