Gå til innhold

Farlig med sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Et vanlig spørsmål blant gravide er om det kan skade fosteret å ha sex under svangerskapet. Dersom du ikke har hatt spontanaborter eller er spesielt utsatt for infeksjoner grunnet utvidet livmormunn, er det ikke farlig"

Dvs at alle som har hatt SA må holde seg unna?

Anonymous poster hash: f2929...9dc

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Tror ikke alle som har hatt SA må holde seg unna samleie nei, men være forsiktig ved blødninger i svangerskapet. 

Om ikke man har fått annen beskjed fra legen er det bare å bruke sunn fornuft og være forsiktig.

Skrevet

Det er nok bare litt klønete formulert. Jeg hadde en SA, og da jeg ble gravid igjen hadde jeg en del blødninger. En tidlig UL avslørte at jeg hadde en stor blodansamling liggende helt inntil fosteret og at tunge løft, stor fysisk aktivitet og sex kunne få blodansamlingen til å løsne alt på en gang og ta med seg fosteret i samme slengen. Det var antagelig det som hadde skjedd da jeg hadde SA. De viste jeg at jeg hadde hatt litt av dette i første svangerskap også, så jeg er vist disponert for det. Derfor er jeg blitt frarådet å ha sex i de første 12-14 ukene av alle ev. svangerskap jeg går igjennom.

Anonymous poster hash: bb475...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...