Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Har et meget anstrengt forhold til mat og spising, og det går utover livskvaliteten. Hat tanker som: "hvis jeg bare var tynnere så.. " Er godt voksen, 31 år, 2 barn, mann, jobb og alt det der. Er 164 cm og veier ca 56, så ingenting som tilsier at jeg trenger ha et dårlig forhold til dette. Har vært sånn så lenge jeg kan huske og går veldig opp og ned. Nå har jeg en litt dårlig periode igjen. Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 9e69a...deb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Gå til fastlege og få henvisning videre. Å finne ut hva som ligger bak en spiseforstyrrelse er ikke enkelt å finne ut og jobbe med på egenhånd. Anonymous poster hash: 62b3a...01e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Ingen tips dessverre, men kjenner meg SÅ igjen. Det er fryktelig slitsomt å ha det sånn. Jeg har i tillegg en angst for å bli dårlig av maten jeg spiser (sliter med mageproblemer og vet ikke helt hva dette skyldes), så mat er fryktelig vaskelig for meg. Har i tillegg endel rutiner jeg føler jeg må følge når det gjelder hva jeg kan spise og når, så en dag der det skjer uventede ting som gjør at dette må rokkes på, er en dårlig dag. Jeg blir stresset av å vite at jeg skal reise bort eller skal i middagsbesøk for eks, fordi det stort sett er mat der jeg ikke kan spise. Er det hverdag rokker jeg ikke med spiserutinene i det hele tatt, men koser meg med snop og snacks i helgene, for da er det liksom "lov". Jeg er nå 37 år, har 2 barn, er godt gift og er i full jobb, så burde jo være mer "fornuftig". Jeg er 167cm høy og tipper jeg er mellom 50-52 kg nå. Har ikke veid meg på lenge, kan ikke ha vekt i hus, for det blir et voldsomt stressmoment. På det minste var jeg 44 kg, men var likevel ikke fornøyd. Har gått til fastlegen min angående dette og fikk medisiner som skulle hjelpe meg å få slutt på "tankekjøret" som han kalte det. Jeg våget ikke ta de pga jeg var redd de skulle ha bivirkninger som gjorde at jeg la på meg. Jeg la på meg etter at jeg sluttet å amme (det var i ammeperioden det hele startet og jeg så hvor enkelt kg bare rant av. Jeg slanket meg ikke da, men kg bare forsvant likevel), og nå er jeg skikkelig misfornøyd med vekten min. Skriver vekten, fordi utseende på kroppen har jeg alltid mislikt, og tror aldri jeg kommer til å like den. Den syns jeg ser rar og misformet ut uansett hva kg er. Et tips er likevel å kvite deg med badevekten, det er det eneste som har hjulpet meg litt. Nå stresser jeg ikke SÅ mye med de kg, siden jeg ikke sjekker de to ganger for dagen. Anonymous poster hash: 7121e...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå