Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 jeg hører dårligere enn gjennomsnittet og vil nå ta en hørselstest.. når jeg tar den igjennom bedriftshelsetjensten, må jeg betale da? evt bare en egenandel? Vi tilhører et privat medisinsk senter og det er veldig dyrt å teste der dersom jeg må betale alt selv.. Anonymous poster hash: 0e1f1...44c
Stridsmøy Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Jeg har ingen erfaring med det via bedriftshelsetjeneste. Du kan helt fint hos fastlegen få henvisning til Øre-, Nese- og Halsavdelingen på sykehuset. Da koster det ikke skjorta av deg. Kan være litt ventetid å gå den veien.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 jeg hører dårligere enn gjennomsnittet og vil nå ta en hørselstest.. når jeg tar den igjennom bedriftshelsetjensten, må jeg betale da? evt bare en egenandel? Vi tilhører et privat medisinsk senter og det er veldig dyrt å teste der dersom jeg må betale alt selv.. Anonymous poster hash: 0e1f1...44c Vi fikk det også via bedriftshelsetjenesten, og da var det gratis. Anonymous poster hash: 0b16d...bc1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Bedriftshelsetjenesten jo er ikke en vanlig helsetjeneste. Dersom du jobber innenfor en bransje som ahr BHT og dere har tilbud om hørselskontroller, kan du få det der selvsagt. Det er imidlertid bare en hørselskontroll som indikerer om du har et etc. hørselstap. Dersom det viser seg at du ahr det, vil de henvise deg videre i helsesystemet uansett. I og med at du allerede VET at du hører dårlig (hensikten med kontroller hos BHT er å finne ut HVEM, om noen, som hører dårlig), kan du like gjerne be fastlege henvise deg til ØNH-lege med en gang. Anonymous poster hash: dcd28...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå