Gå til innhold

Ditt tips for å slippe antibiotika?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har fått øyekatarr. Vasker med varmt vann og saltvann. Men vet ikke om annet... Sist gang ble det verre så vi måtte ha antibiotoka. Kan behovet for antibiotika når ungen har øyekatarr forhindres?

 

Anonymous poster hash: 03278...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt sølvvann selv. Drypper jeg øynene om kvelden så er det som regel bra om morgenen, maks et par dager (hvis det er kraftig).



Anonymous poster hash: 8678a...37c
Skrevet

Sølvvann? Eller saltvann? Ungen har hatt øyekatarr i 2 dager.

 

Anonymous poster hash: 03278...e8c

Skrevet

Du får vell ikke antibiotika for øyekatar hvis du ikke har komplikasjoner eller andre spessielle forhold?

 

Anonymous poster hash: 0239b...fb7

Skrevet

Sølvvann? Eller saltvann? Ungen har hatt øyekatarr i 2 dager.

 

Anonymous poster hash: 03278...e8c

 

Sølvvann.

 

Unngå også sukker inntil hun er bra igjen.

 

Anonymous poster hash: 8678a...37c

Skrevet

Du får vell ikke antibiotika for øyekatar hvis du ikke har komplikasjoner eller andre spessielle forhold?Anonymous poster hash: 0239b...fb7

Jo, vi fikk det når det var veldig ille og ikke ga seg på ganske lang tid. Så jeg får, om vi trenger, men jeg ønsker at det skal gå fort over uten at vi trenger det. Det er et herk med antibiotika.

 

Anonymous poster hash: 03278...e8c

Skrevet

 

Sølvvann? Eller saltvann? Ungen har hatt øyekatarr i 2 dager.Anonymous poster hash: 03278...e8c

 Sølvvann. Unngå også sukker inntil hun er bra igjen. Anonymous poster hash: 8678a...37c
Ok :) lager man sølvvann selv?

 

Anonymous poster hash: 03278...e8c

Skrevet

Sølvvann er ikke lurt, kan gi forgiftninger, og i tillegg dårlig dokumentert effekt. Bedre med saltvann;) 



Anonymous poster hash: 4244f...199
Skrevet

Vaske med lunkent vann og kompresser morgen og kveld, selvfølgelig kun et drag pr kompress. Har skylt med saltvann et par ganger om dagen i tillegg. Har ofte holdt på en ukes tid før det har blitt bra.

Om barnet blir rødere og får økt mengde puss(typ øyet blir gjenklistret) har vi fått kloramfenikol.

 

Anonymous poster hash: 80f53...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...