Gå til innhold

Flere som har det slik som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker alt jeg drømmer. Alle mareritt, alle gode drømmer, alle rare drømmer, absolutt alt jeg drømmer husker jeg. Jeg drømmer i gjennomsnitt 5 av 7 dager i uka. 

Når jeg våkner etter en ekkel drøm, slik som jeg hadde i natt, så tar det gjerne hele dagen før jeg føler meg normal igjen. I natt drømte jeg at jeg tok livet av noen, og i drømmen hadde følte jeg at jeg hadde ødelagt livet mitt. Når klokka var 18, så begynte den følelsen å slippe taket. 

Herregud så slitsomt det er! Flere som har det slik?

Anonymous poster hash: ed05d...65b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Har vurdert å ringe Hollywood. Seriøst...jeg har de grøsserne på lager! Kunne blitt steike hakke rik jo!

Men husker kun det vonde og kun ikke stressede perioder. Slitsomt.

Søvnmangel av sånt tull :(

Skriv det ned. Lag en bok! Skulle ønske jeg gadd..

Anonymous poster hash: 68b28...029

Skrevet

Jeg har lært meg å ikke fokusere så mye på drømmene. Det er en treningssak.

Du kan prøve å ha en bok på nattbordet som du kan notere drømmene i når du våkner. Ikke alle detaljer, bare det viktigste. Det kan gjøre det lettere å slippe når du står opp. (og husk da at det ikke er meningen at du skal gå tilbake og lese om drømmen ila. dagen)

En "nattbok" i steden for en dagbok ;)

Anonymous poster hash: 27e03...500
Skrevet

En annen teknikk er å tenke at du dusjer av deg drømmen når du står i dusjen om morgenen. Forestill deg at restene av drømmen bare renner av deg og ut i sluket og bort.

Anonymous poster hash: 27e03...500
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg husker også alt (tror jeg, da :P ) og opplever på samme måte som deg at drømmene sitter lenge i. Jeg kan også ha litt problemer med å huske hva som har vært en drøm og hva som er faktiske minner (dette gjelder da de drømmene som er veldige "normale". Ellers drømmer jeg ofte fryktelig merkelige ting, det er så ille at jeg blir litt skremt av meg selv noen ganger. Men i natt drømte jeg at jeg dansa dirty med Johnny Depp, så i dag har jeg vært blid :D;)

Skrevet

Tidligere husket jeg nesten alltid drømmene mine, og kunne ha det slik som deg, men når jeg tenker over det så har jeg ikke husket en eneste drøm på over fem år nå tror jeg...

Anonymous poster hash: 0a0f2...368
Skrevet (endret)

Jeg husker også veldig mye. Jeg husker hva jeg drømte i natt også. Jentungen på 5år hadde bursdag og den skulle være ferdig 19.30. Ett barn blir ikke hentet (en nabo i virkligheten). Moren ringer meg og linja blir brutt. En av hennes kamerater ringer meg og sier de er på disco party og spør om jeg kan passe barnet til i morgen. NEI, det skjer ikke. Jeg blir sinna og stressa.

Plutselig er telefonen blitt til en leketelefon og jeg får ikke ringt noen.. haha! En dame kommer stivpyntet med blomster i innkjørselen (blokk), jeg spør om hun kanskje skal hente noen, nei hun er litt tidlig ute. Jeg går inn og det ringer på døren. Det er den stivpynta dama. Hun skal hente jenta. Jeg flyr i flint og drømmen fikk en brå slutt.

Endret av Nissefisen
Skrevet

Det hender jeg drømmer noe som liksom ligger i bakhodet hele dagen.... Sjelden mareritt, bare merkelige ting...

Anonymous poster hash: 6dca4...22c
Skrevet

Jeg husker alt jeg drømmer. Alle mareritt, alle gode drømmer, alle rare drømmer, absolutt alt jeg drømmer husker jeg. Jeg drømmer i gjennomsnitt 5 av 7 dager i uka.

Når jeg våkner etter en ekkel drøm, slik som jeg hadde i natt, så tar det gjerne hele dagen før jeg føler meg normal igjen. I natt drømte jeg at jeg tok livet av noen, og i drømmen hadde følte jeg at jeg hadde ødelagt livet mitt. Når klokka var 18, så begynte den følelsen å slippe taket.

Herregud så slitsomt det er! Flere som har det slik?

Anonymous poster hash: ed05d...65b

Er som å lese om meg selv😱 veldig ubehagelig å ha det sånn synes jeg😃

Skrevet

er sjelden jeg husker, og tror det er like greit :)

Skrevet

Vi drømmer visstnok hver natt, men det er kun når vi har sovet dårlig/urolig at vi husker drømmen. Jeg ville derfor gjort en innsats for å bedre søvnkvaliteten, hvis jeg var deg. Da vil du oppleve at du drømmer mindre, selv om du i realiteten bare slutter å huske dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...