Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Slik jeg har erfart, kan man bli svimmel, må stoppe opp med alt en holder på med, pulsen øker, du blir svett... Og tror du kommer til å dø der og da. Anonymous poster hash: 6d90b...9d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Hjertebank, prikking i armer, svetter, jeg får sultfølelse og er sikker på at jeg skal få hjerteinfarkt... 😖 Anonymous poster hash: f99a0...0b7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Jeg blir svimmel og det kjennes ut som at jeg skal falle fremover eller til siden. Og så føles rommet rundt meg litt flatt på en måte...ikke 3dimensjonalt. Vanskelig å forklare. Anonymous poster hash: 658a4...c81
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Nummen og det prikker i hele kroppen! Spesiellt lepper og finger liksom dovner bort. Hypervebtilerer Anonymous poster hash: 0f209...531
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Sier meg veldig enig i de over her, det er klassiske angstanfallsymptomer. I tillegg har jeg noen ganger følt "jordskjelv" rundt meg, at grunnen under meg vibrerer... Anonymous poster hash: fa197...598
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Følelsen av å ikke klare å puste. Alle muskler i kroppen spenner seg, og noen ganger resulterer det i at man stopper en god del av blodomløpet til eks bena. Svimmel. Hjertebank. "Tap" av syn. Tunnelsyn. Svett. Knusktørr i munn og klarer ikke svelge. Trykk i hodet som hemmer hørselen. Akutt diaré med magesmerter. Og noen ganger følelsen av å krype ut av mitt eget skinn. Alt dette får deg til å tro at du skal dø. Selv at du innerst inne vet at det er bare hodet ditt som fucker med deg. Tross dette kan man fungere veldig bra i det daglige 😐 Anonymous poster hash: f872c...708
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Man puster raskere og raskere og det føles som om man blir kvelt. Man kjemper for å puste og man blir livredd for å dø. Alt er psykisk, men ikke noe man skjønner når man opplever det første gang. Anonymous poster hash: b2724...617
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Min erfaring: Panikkangst: hjertet banker VELDIG fort og hardt. Kjempe puls, hendene skjelver og det kjennes ut som jeg får akutt diaré.. Vanlig angst: stive skuldre, glemmer å puste vanlig fordi kroppen oppfører seg merkelig. Prøver å puste normalt, men det er vanskelig for kroppen er så "oppspilt", høy puls, men ikke så voldsom som ved panikk angst. Klarer ikke å fokusere på hva andre sier til meg. Anonymous poster hash: 05620...54a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Mine erfaringer er at en eller flere av disse symptomene kan forekomme: En følelse av at "noe er galt", en bekymring du ikke kan sette fingeren på, en bekymring du kan sette fingeren på, alt føles svart, du får lyst til å gjemme deg, du føler du kommer til å dø, du føler du ikke får puste, du er nervøs, du blir paranoid, du får irrasjonelle tanker, alt føles håpløst, hjertet banker fort, du svetter, du kaldsvetter, det kiler vondt i kroppen, du vil rømme vekk, du klarer ikke å tenke klart. Det er mange former for angst. Jeg har hatt sosial angst og panikkangst bla.a. Da jeg hadde panikkangst, trodde jeg at jeg skulle dø og at det var noe galt med kroppen min. Følte jeg ikke fikk puste og fikk en overveldende frykt for at hjertet skulle stoppe. Anonymous poster hash: 0058d...d97
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Reaksjonene er akkurat de samme som ved normal frykt. Se f.eks. for deg at du står foran en som vil angripe deg med kniv og forestill deg hvordan du da hadde reagert fysisk. Anonymous poster hash: a9956...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Jøss...så mange som har hatt angst-anfall. Hva er/var årsaken til anfallene? Anonymous poster hash: 7a011...274
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Jøss...så mange som har hatt angst-anfall. Hva er/var årsaken til anfallene?Anonymous poster hash: 7a011...274 Angst Anonymous poster hash: 0058d...d97
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 En veldig stor andel av befolkningen vil få et angstanfall en eller annen gang i løpet av livet. Anonymous poster hash: a9956...c2d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Jøss...så mange som har hatt angst-anfall. Hva er/var årsaken til anfallene?Anonymous poster hash: 7a011...274 Angst Anonymous poster hash: 0058d...d97 Hehe..ja, ser den. Jeg får omformulere meg: Så mange som har angst! Men det har jeg stusset på her inne. Sikkert logisk at mange her har angst. Kanskje nettopp derfor de er her...ikke ment som mobbing av noe slag, altså! Anonymous poster hash: 7a011...274
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Jøss...så mange som har hatt angst-anfall. Hva er/var årsaken til anfallene?Anonymous poster hash: 7a011...274 Angst Anonymous poster hash: 0058d...d97 Hehe..ja, ser den. Jeg får omformulere meg: Så mange som har angst! Men det har jeg stusset på her inne. Sikkert logisk at mange her har angst. Kanskje nettopp derfor de er her...ikke ment som mobbing av noe slag, altså! Anonymous poster hash: 7a011...274 Det er nok neppe flere her inne som har angst enn i befolkningen ellers. Mest sannsynlig er det litt færre, siden dette er et mammaforum. Anonymous poster hash: a9956...c2d
Stridsmøy Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Jøss...så mange som har hatt angst-anfall. Hva er/var årsaken til anfallene?Anonymous poster hash: 7a011...274 Angst Anonymous poster hash: 0058d...d97 Hehe..ja, ser den. Jeg får omformulere meg: Så mange som har angst! Men det har jeg stusset på her inne. Sikkert logisk at mange her har angst. Kanskje nettopp derfor de er her...ikke ment som mobbing av noe slag, altså! Anonymous poster hash: 7a011...274 Man trenger ikke å ha angst for å få et panikkanfall. Hvem som helst kan få det en eller flere ganger i livet uten at det er ensbetydene med at vedkommende har angst. Man kan få panikkanfall rett etter en tung beskjed om f.eks ens mor er dødssyk.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Jeg blir varm, svetter, får høy puls, pustestopp og jeg klarer ikke tenke klart. Hender også at jeg setter i tidenes dødshyl og flykter. Opplevde også en gang at det kom en hund i turbofart imot meg, og før jeg viste ordet av det sto jeg oppå kakebordet uten å tenke meg om😂 Skal sies at dette er mine reaksjoner når jeg havner i situasjoner hvor jeg møter på noe jeg er ordentlig redd for. Anonymous poster hash: 6aa0e...018
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Jeg fikk panikkangst i mai i fjord etter en dårlig nyhet,begynte med en tung klump i magen og halsen,så begynte jeg og få en klam følelse på huden som var forferdelig vondt. Dette varte en uke,da måtte jeg og ungene bo hos foreldrene mine for jeg var så redd pga disse følelsene. For under en uke siden fikk jeg tilbake dette men nå hadde jeg snakket med mange om dette og visste at det ikke er farlig så nå var vi hjemme og det gikk overraskende bra. Sitter litt i enda. Får og et rart syn og jeg glemmer lett og fort ting. Prøver å finne på ting når ungen er på skolen. Anonymous poster hash: 9cb21...830
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #20 Skrevet 26. april 2015 Hadde et par anfall etter bruddet mellom meg og barnefar. Jeg var helt nedkjørt en periode, det er uten tvil det verste jeg har vært med på i mitt liv. Bruddet altså. For meg får jeg en klump i magen og halsen, får ikke puste og derfor svartner det for meg, jeg blir helt tørr i munnen, klarer ikke å snakke og hyperventilerer. Ikke klarer jeg å stå/sitte og havnet derfor alltid på gulvet. Jeg svetter voldsomt og skalv, og følte jeg kom enten til å bli kvalt eller kaste opp. Men vanlig angst hadde jeg ikke. Dette kom nok som en reaksjon på at det ble for overveldende for meg, men jeg ignorerte det til kroppen sa stopp.. Anonymous poster hash: c9b8e...52e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #21 Skrevet 26. april 2015 Føler jeg ikke får puste,blir urolig i hele kroppen,høy puls og svetter. Anonymous poster hash: 1610d...717
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #22 Skrevet 26. april 2015 Her får panikkangst av å ta bussen i rushtrafikken der alle står veldig tett. Jeg blir som sagt svett og får panikk for jeg føler at jeg ikke får puste. Når jeg fikk sønnen min så var urolig i hele kroppen så lenge barnet mitt var i samme rom som meg. Hadde det sånn i 4 mnder :S Angsten gikk over når andre hadde ansvar for han. Nå er han 3 år å angsten jeg har hatt i over ett år nå er den jeg får når sønnen min er hos barnefaren. Jeg blir urolig i kroppen,svetter,gråter mye osv. Anonymous poster hash: 1610d...717
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #23 Skrevet 26. april 2015 Jeg blir urolig i kroppen, kjenner en enorm frykt, hyperventilerer, skjelver/rister, kaldsvetter, det kjennes som en hånd klemmer til rundt hjertet, noen ganger vrenger øynene seg opp i hodet og jeg fråder... Det er av de verste angstanfallene. Mange som har opplevd panikkangst for første gang tror de har hjerteinfarkt når det skjer. Anonymous poster hash: 7f101...7fa
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #24 Skrevet 27. april 2015 Jeg havnet på akutten fordi jeg ikke fikk puste, og var overbevist om at jeg hadde blodpropp i lunga. Det føltes helt seriøst som om det var umulig å trekke pusten. Anonymous poster hash: a25de...90d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #25 Skrevet 27. april 2015 Det er som om verden rundt bølger...alt blir litt uklart og jeg blir selvsagt veldig fokusert på meg selv, at jeg skal overleve. Anonymous poster hash: fc8d0...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå