Gå til innhold

Spm ang mr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta mr av ryggen og kors ryggen neste uke. Og lurer da på noen ting??

Må jeg kle av meg allr plagg eller kan jg stå i bh? Eller må den også av pga spila(metall) inni den? Eller får jeg sånn skjorte på?? Er det mr de tar inni sånn trommel man ligger i??

Anonymous poster hash: 2cdb2...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sykehusskjorte på. BH må av pga metallet. 

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvis du tar med deg en joggebukse og en t-skjorte som ikke har noe metall i seg kan du ha dette på deg :) du skifter jo der inne. Men ja BH må av, ingenting av metall skal inn der ;)

Skrevet

Alt av metall må av. Har du spile i BH-en må den av. Glidelåser, øredobber osv går heller ikke. Ellers kan du beholde klærne på. Ja, MR er et slags rør som du ligger inni. Er ganske høyt så du får hodetelefoner, gjerne med musikk dersom du ønsker.

Skrevet

Ja, det er i en trommel. Du får sykehusskjorte.

Anonymous poster hash: 371d0...635

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Bh må av uansett på grunn av hektene bak ;)

Skrevet

Bh må av uansett på grunn av hektene bak ;)

Tenkte jeg ikke på. ;)

De vil uansett forklare deg alt når du kommer dit, HI. Så ingen grunn til bekymring. Virker som det er litt forskjellig praksis med tanke på om du har på deg dine egne klær eller får skjorte av dem. Det er jo bare å ta en telefon og spørre dersom det er viktig for deg å vite på forhånd.

Skrevet

Ok. Takk for svar har forhørt meg litt og det vanligste er visst at man får sykehus trøye på seg,så da får jg shave legga dagen før

HI

Anonymous poster hash: 2cdb2...9b5

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Altså, om du synes det er ubehagelig å ha kun skjorte på deg, så kan jeg ikke tenke meg at det skulle være et problem å ha på bukse uten metall. Jeg jobber på sykehuset og har selv tatt MR i lunsjen med arbeidsklær på :P

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta av meg bh, men kunne beholde toppen på. 

Så jeg lå i t-skjorte og truse, han la et håndkle over meg.

Anonymous poster hash: 6e9dc...09e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har på singlet og genser, må bare ta av bh. Sist jeg tok kunne jeg ha bukse på og, den var ikke inni trommelen

Skrevet

Jeg tok nettopp mr av korsryggen, og fikk beholde både genser og bukse på. Måtte kun ta av meg bh og smykker.

Skrevet

Når jeg har visst på forhånd at jeg skal ta mr så har jeg møtt opp uten metall i klærne. Eks bh uten noe metall, som soft-bh. Joggebukse uten metall på knytetrådene og en genser uten noen metall. Ingen smykker og hårstrikk. Metall på skoene og jakken men de tar man av utenfor mr-rommet. Dette for å gjøre det lettere for meg og de ansatte der, de slipper pasientene inn når de har time og det er der skifterommet er så da må de vente om man må skifte. Så er best å bare komme i klærne uten metall, går an å ha en fin tights på om man ikke vil vise seg i joggebukse, men jeg bryr meg ikke om det.

Når jeg ble akutt innlagt men var i form til å ordne meg selv så fjernet jeg bhen i et skifterom de har der og la smykkene fra meg og. De hadde små skap man kan låse verdisakene og klær i. Nøkkelen er ikke magnetisk. Hadde en bukse med metall så fikk låne en bukse som jeg skiftet til i det rommet. Var ikke noe metall på gensern. Tok mr av bare hodet men måtte skifte bukse for det. Kanskje de ikke tar noen sjanser på mitt sykehus :P

Anonymous poster hash: 118e6...cb2

Skrevet

Når jeg har visst på forhånd at jeg skal ta mr så har jeg møtt opp uten metall i klærne. Eks bh uten noe metall, som soft-bh. Joggebukse uten metall på knytetrådene og en genser uten noen metall. Ingen smykker og hårstrikk. Metall på skoene og jakken men de tar man av utenfor mr-rommet. Dette for å gjøre det lettere for meg og de ansatte der, de slipper pasientene inn når de har time og det er der skifterommet er så da må de vente om man må skifte. Så er best å bare komme i klærne uten metall, går an å ha en fin tights på om man ikke vil vise seg i joggebukse, men jeg bryr meg ikke om det.

Når jeg ble akutt innlagt men var i form til å ordne meg selv så fjernet jeg bhen i et skifterom de har der og la smykkene fra meg og. De hadde små skap man kan låse verdisakene og klær i. Nøkkelen er ikke magnetisk. Hadde en bukse med metall så fikk låne en bukse som jeg skiftet til i det rommet. Var ikke noe metall på gensern. Tok mr av bare hodet men måtte skifte bukse for det. Kanskje de ikke tar noen sjanser på mitt sykehus :PAnonymous poster hash: 118e6...cb2

Det er riktig det at buksen også må være metallfri selv om den ikke er inni selve maskinen. Alle som er inne i rommet må ta av større metallting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...