Gå til innhold

Henoch-Schønlein Purpura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var barna deres syke?

Hun har vært syk i ei uke nå og kan enda ikke gå, mye vondt og høy feber. Hun har vært innlagt på sykehus i 4 dager pga nyrene har slitt litt, men de er heldigvis bedre nå! :)

Anonymous poster hash: b681e...498
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det som tenåring og var skrekkelig dårlig i mange uker. Tok et par/tre måneder før jeg ble ordentlig frisk. Men man blir visstnok dårligere jo eldre man er når man får sykdommen.

Anonymous poster hash: 06c35...c14

Skrevet

Beklager, men jeg var sikker på at dette var en ny navnetråd...

Sorry, måtte bare.

Anonymous poster hash: 731b0...711

Skrevet

Nei hva er det for noe? Klarer jo ikke å si det engang..

Skrevet

Sorry, måtte bare.

Jeg også!!!

Aner ikke hva denne sykdommen er, men uansett: Masse god bedring til barnet ditt!!

Anonymous poster hash: 2deb5...4ef

Skrevet

Sorry, måtte bare.

Jeg også!!!

Aner ikke hva denne sykdommen er, men uansett: Masse god bedring til barnet ditt!!

Anonymous poster hash: 2deb5...4ef

Tusen takk :)

Ingen vet hvorfor man får det (vanligste er barn), men de spekulerer i at det utløses av at barnet tidligere har hatt influensa/forkjølet og når de blir friske går kroppen i et slags allergisk sjokk. Kroppen begynner da og angripe selv alle blodårene. Siden nyrene har mye å gjøre med blodet kan det gå ut over dem, heldigvis er det sjeldent at det blir nyresvikt eller at barnet utvikler MS, men nyreproblemer er vanlig. Det er grusomt smertefullt og til nå har lite smertelindrende fungert. :( Det finnes ingen behandling så man må bare vente på at kroppen tar seg opp igjen selv.

Det ser ut som om at vi har mishandlet henne i ukevis. Ene øye er hovnet opp og hun har store blåmerker over hele kroppen. Noen av blåmerkene har utviklet seg til sår så dette er ganske heftig :(

HI

Anonymous poster hash: b681e...498

Skrevet

I og med at det er en såpass sjelden sykdom velger jeg å være anonym. Mitt barn har hatt det to ganger, faktisk. Enda sjeldnere, men fullt mulig dessverre. Det har vært fryktelig smertefullt, og har tatt flere uker hver gang, men vi har sluppet innleggelse og har ingen varige mén. God bedring!

Anonymous poster hash: 57ff7...cc8

Skrevet

Jenta mi har hatt det . Mener å huske at det gikk seg til etter den 3 uken. Hadde flere kontroller for å sjekke nyrene. Men det gikk heldigvis bra. Vi slapp også innleggelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...