Gå til innhold

Hva gjør dere med fødselstallene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å forevige navn, lengde, gram osv. Selv hadde mamma det på en tallerken på veggen :P Tenker litt på fødselspute til lille..

Men hva er vanlig?

Anonymous poster hash: 159b8...790
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine barn har tinntallerken med svart/hvitt babybilde i midten :)

Skrevet

Det er vel slike du har kjøpt på gullsmed, slike man får i dåpsgave? :) Jeg skal ikke døpe, men kunne kjøpt de likevel altså.

HI

Skrevet

Det er vel slike du har kjøpt på gullsmed, slike man får i dåpsgave? :) Jeg skal ikke døpe, men kunne kjøpt de likevel altså. HI Anonymous poster hash: 159b8...790

Ja, d var dåpsgave, men alle kan vel bruke dem :)

Skrevet

Jeg har tinntallerken til min, har ikke og skal ikke døpe. 

Anonymous poster hash: b9064...bd2
Skrevet

Mine barn har også tinntallerken.

Vi ønsket ikke med bilde i midten da, så vi har uten.

http://www.gullsmedrydeng.no/barnetallerken-1032_1520-276p.html

I midten er det gravert at det er en gave fra oldemor og oldefar.

Jeg har slik tallerken fra jeg var liten også, som henger sammen med barna sine. Min gamle er det en liten jente i midten av, omtrent som denne

http://www.gullsmedrydeng.no/barntallerken-grete-1051_1524-276p.html

Vi har fire barn da, så det henger 5 tinntallerkener sammen, men om du ikke skal ha flere ved siden av hverandre synes jeg de med klokke i midten er fine

http://www.gullsmedrydeng.no/klokke-i-ramme-grete-6251_4450-276p.html

Men det er jo en dåpsgave, det ene stedet man skal gravere inn er det bilde av en kirke og der skal dåpsdagen stå....

Om du ikke skal døpe er det andre ting i tinn man kan gravere på, sjekk gullsmeden. De har alt fra rammer til smykkeskrin, fra sparebøsser til spilledåser.

Ellers kan man bestille pledd/teppe med navn og fødselsdato på også.

Anonymous poster hash: 36c55...728
Skrevet

Vi har tinntallerken med bilde, men har ikke og skal ikke døpe. Fant en på gullsmeden som var uten dåpsdato. Tror det var på Thune, men fant den ikke på nett nå. Veldig fin med bilder av dyr på :)

Anonymous poster hash: aadf1...24a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Alle mine har hvert sitt pledd. Dog med feil dato på siste, men vitale mål stemmer ;-)

Skrevet

Vi fikk en liten trestol i dåpsgave med infoen påmalt, sammen med et bilde fra et norsk folkeeventyr. Veldig fin altså, håndmalt. Har sett flere som har sånn. i tillegg fikk vi den klassiske tinntallerkenen 😊

Anonymous poster hash: d0a12...b83

Skrevet

Æh.... Ingenting? Ingen jeg kjenner heller som har sånne greier, hva i all verden skal barnet med det? Den kan jo ikke brukes til noe? De er fine, men har man virkelig sånn på veggen? Jeg kjenner helt seriøst ingen i familie eller venner som har dåpsting/navneting fremme, annet enn en sparebøsse hos et barn... Kanskje vi er rare...

Anonymous poster hash: 58fc5...0fb

Skrevet

Æh.... Ingenting? Ingen jeg kjenner heller som har sånne greier, hva i all verden skal barnet med det? Den kan jo ikke brukes til noe? De er fine, men har man virkelig sånn på veggen? Jeg kjenner helt seriøst ingen i familie eller venner som har dåpsting/navneting fremme, annet enn en sparebøsse hos et barn... Kanskje vi er rare...

Om du hadde kommet på besøk til meg hadde du ikke sett våre tinntallerkener heller, de henger på veggen i 2.etg. Jeg synes de er kjempekoselige, men de henger ikke i stuen nei...

Anonymous poster hash: 36c55...728

Skrevet

Haha, trodde først utifra overskriften at du mente hvor mange barn det ble født i Norge og hva andre gjorde for  forbedre tallene!  :legrine:

Anonymous poster hash: 92887...c05
Skrevet

Her har jeg både tinntallerken og broderi med mine tall. Begge deler synes jeg er kjempekoslig å ha, og mine barn kommer også til å få det!

Anonymous poster hash: b2bd9...d71
Skrevet

Nesten alle leverandører har tallerkner og slikt uten plass til dåpsdato, finnes både til navnefest og hele pakka. Er bare å be dem bestille hvis de ikke har inne.

Anonymous poster hash: 03e6e...a69
Skrevet

Helt enig. Ikke noe sånt her i huset heller. Ingen jeg kjenner som har det. Virker veldig gammeldags ....

Anonymous poster hash: 6c153...dba

Skrevet

Tinntallerken med bildet i midten her også. Har det stående i vitrineskap, blant andre babyting.

Skrevet

Haha, trodde først utifra overskriften at du mente hvor mange barn det ble født i Norge og hva andre gjorde for  forbedre tallene!  :legrine:

Jeg også, og lurte på om HI ventet seg andre svar enn "puler".

Skrevet

Vi fikk et nydelig fotoalbum da vi hadde navnefest. Der har vi gravert inn navn og fødselsdato. Den er kjempestas, og toåringen synes det er utrolig moro å se bilder av seg selv i den. Den ble kjøpt på gullsmed. 

Min venninne har både klokke og fotoramme til sin sønn (hengende i stua, midt i glaningen). Det er veldig fint, men synes ikke det har noe i stua man får besøk i å gjøre. 

Anonymous poster hash: cc996...8a2
Skrevet

Moren min har brodert til begge barna. Henger på rommene deres.

Anonymous poster hash: 34285...54d
Skrevet

Haha, huff! Ja var ikke meningen det da :D 

HI

Skrevet

Jeg også, og lurte på om HI ventet seg andre svar enn "puler".

Haha :D

HI

Skrevet

Ser jo det at flertallet her inne liker tinntallerkener. Jeg synes det er litt gammeldags!  :ph34r:

Noen andre ideer?

HI

Skrevet

Vi fikk et nydelig fotoalbum da vi hadde navnefest. Der har vi gravert inn navn og fødselsdato. Den er kjempestas, og toåringen synes det er utrolig moro å se bilder av seg selv i den. Den ble kjøpt på gullsmed. 

Min venninne har både klokke og fotoramme til sin sønn (hengende i stua, midt i glaningen). Det er veldig fint, men synes ikke det har noe i stua man får besøk i å gjøre. 

Klokke?

HI

Skrevet

Klokke?

HI

Ja. En klokke (i tinn). Ikke så ulik en tallerken i utseende... Med fødselsdato og navn på. 

Skrevet

Haha, trodde først utifra overskriften at du mente hvor mange barn det ble født i Norge og hva andre gjorde for forbedre tallene! :legrine:

Det trodde jeg også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...