Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Hjelp meg damer. Erfaringer med dette? Har de bakovervendte seter man kan bestille med i bilen eller hvordan funker det? Og kan vi risikere vi kommer til flyplassen og setet ikke er det vi bestilte ? Hønemor her... Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Noen erfaringer? Er flere her som har vært der vet jeg så hva er deres erfaringer? Hvordan har dere gjort ang transport fra flyplass til hotell? Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Det var ikke mulig å få tak i bilsete. Endte opp med at 2 åringen satt uten setet. Anonymous poster hash: ce8a4...287
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Du siste anonyme, hadde du bestilt taximinibuss el taxi på forhånd? Anonymous poster hash: 9269d...74c
Honningmelon Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Har kjørt disse shuttlebussene til Disneyland flere ganger, og har ikke sett noe til barneseter.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 En shuttlebuss og en taxi er to forskjellige ting... Anonymous poster hash: a3204...803
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Jeg tenker på de private shuttleminibussene. Ikke de store bussene. Der forventer jeg ikke seter. Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Maser litt for damen i tlf mannen prøvde snakke med å spørre om dette hun var liksom ikke så lett å forstå. Vil nødig booke shuttleminibuss ( kun til vår familie, altså ikke fellesbussen) og bestille med diverse seter, f eks bakovervendt setet til 3 åringen. Og så lander flyet og de har ikke klart skaffe seter vi ba om. Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Så ønsker alle tilbakemeldinger på hvordan andre har gjort det. Evt kjøper jg ok men billig ekstra seter og tar med så vet jeg i det minste at setene er der. Skal på en flytur til Spania senere i Sommer og så får brukt de setene igjen ganske snart. Hva pleier det koste ekstra for seter på fly er det svindyrt. Skal fly med SAS. Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Ett ekstra sete er jo d samme som en ekstra billett... Anonymous poster hash: a3204...803
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Mente selvfølgelig sende med som kolli med bagasje. Så nå jeg skrev det korka hehe Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Hahaha, da skjønner jeg! Bilsete er spesialbagasje, slik som barnevogn, og er gratis Anonymous poster hash: a3204...803
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Vi har bestilt privat transfer i andre land of fått med barneseter. Har aldri fått bakovervendte verken da eller når vi har leid bil i ulike land. Men nye fine seter. Anonymous poster hash: c9019...f14
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Tror det er vanskelig å finne bakovervendte seter for barn over 9mnd i Frankrike. Det er ihvertfall vår erfaring både fra leiebil og butikk. De som butikker hadde var svært skrøpelige, kunne omtrent stapt ungen i en isoporkasse istedet. Vi har kommet enormt mye lenger på den fronten her i landet. Heldigvis. Anonymous poster hash: 27f5c...3d3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Ville tatt med selv. Anonymous poster hash: b1596...dfb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Argh , må nesten vurderer leiebil da. Virka som det kosta over 800kr å sende de med sas om jeg kjøper to seter. Blir jo ikke akuratt noe spart da med tanke på shuttleminibussen er billig. Hm . Flere erfaringer? Seter man får i leiebilene da er de ok? Anonymous poster hash: 9269d...74c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Har leid barneseter i Frankrike og nei, ikke bakovervendte fra 9mnd er min erfaring. Hadde tatt med selv. Anonymous poster hash: 1845b...4c7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #18 Skrevet 26. april 2015 Ta tog. Anonymous poster hash: bf445...bc3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #19 Skrevet 26. april 2015 Nå får jeg sikkert pryl her inne, men ville bare tatt de barnesetene som tilbys lokalt av shuttlebus operatøren. Franske barn overlever stadig vekk, de også..;-) Anonymous poster hash: ebf1f...185
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #20 Skrevet 26. april 2015 Argh , må nesten vurderer leiebil da. Virka som det kosta over 800kr å sende de med sas om jeg kjøper to seter. Blir jo ikke akuratt noe spart da med tanke på shuttleminibussen er billig. Hm . Flere erfaringer? Seter man får i leiebilene da er de ok? Anonymous poster hash: 9269d...74c Men da må du jo fottsatt ta med eget barnesete. Det er ikke bakovervendte seter til store barn hos franske leiebilfirmaer heller. Kan dere ikke ta toget? Anonymous poster hash: e7184...648
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #21 Skrevet 26. april 2015 I Europa kjører de fleste med forovervendt barnesete. Anonymous poster hash: 7e353...8e2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #22 Skrevet 26. april 2015 Dette er bare min personlige synsing altså, etter å ha undersøkt og lest en del.. Om dere skal kjøre mest motorvei med høy fart så er det faktisk helt greit med fremovervendt sete.... På motorveier i Europa dør folk flest unødvendig (dårlig sikring) av påkjørseler bakfra (typisk kjedekollisjon ved dårlig vær feks). I slike kollisjoner er det faktisk hensiktsmessig og sitte fremover. I Norge er de fleste (bortimot alle) dødsulykker front mot front eller front mot fjell el.l. I front mot front på veier med fri fart dør du nesten uansett hvordan du sitter............. Anonymous poster hash: bc1fc...0af
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #24 Skrevet 27. april 2015 Bli hjemme? Fordi jeg er en ansvarlig mamma som vil sikre ungene mine best mulig og ikke velge en kanskje det ordner seg utvei når jeg kommer dit? Joda takk for rådet ditt men jeg følger det ikke 😉. Finner det så uansvarlig sånn mange av operatørene driver. Det er klart det er nok mange som gambler og tar ungen på fanget, i dårlig/ setet som ikke er sikkert nok. Ene bilutleie firmaet hadde. Kun pute å tiby 6 åringen her. Og tilogmed da var det lesing mellom linjene at vi fikk de hadde ledig der og da. Anonymous poster hash: 9269d...74c
nasse nøffen Skrevet 27. april 2015 #25 Skrevet 27. april 2015 Vi har reist mange steder med vår den gang 2 år gamle datter... Må bare innrømme at jeg ikke har tenkt på det med sete før du sier det nå jeg... øhhh... Hun hat sittet der vi har sittet, uten sete. I belte bare... Hvordan kan du da dra på små turer i feks Tyrkia. Der det går slike små busser hit og dit (husker ikke navnet) Det er jo ikke mulig å trykke inn et eget sete der... Lar du være da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå