Gå til innhold

Gravid og så dårlig... Er det ok at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker gravid. Den siste uken har jeg vært i ulage. Kan ikke helt forklare hva det er, men alt er tungt og jeg er så innmari sliten. Mye kvalm, og har endel ubehag/smerter i mage, rygg og nedover beina. Føler også at jeg ser dårlig og jeg klarer ikke tenke helt klart, føler jeg. 

I dag er det kjempeille. Det pleier aldri være så ille med mindre jeg har gått mye eller vært i tung aktivitet dagen før. Det var jeg IKKE i går. Det var en rolig dag i barnebursdag, jeg satt stort sett plantet i en sofa. Jeg har også voldsomt hodepine, og er gørrkvalm, og føler hodet henger etter når jeg beveger meg. Føltes som migrene i starten, men nå er det over hele fremsiden. Skallen er for trang for hjernen-smerte. Smerten i kroppen kan beskrives litt som svie og verk samtidig, på en måte inni midten av mage/rygg... Stråler nedover i beina, så de kribler på en måte. Veldig ubehagelig. Jeg føler meg temmelig syk, men ikke influensa eller forkjølelse. Bare helt i... ulage.

Saken er den at i dag så er mannen ute. Han KAN ikke komme hjem, ikke før tidligst om en time, men regner med han ikke kommer før kl 15-15.30. 
Nå våkner snart toåringen, så da lurte jeg på om det er ok å ikke leke med henne denne tiden jeg er alene? Kan jeg si jeg vil ligge på sofaen, uten at det blir helt feil? Har ikke lekt særlig med henne tidligere i dag heller, formen er som sagt laber. 

Anonymous poster hash: be221...a57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk nettbrett og tv for det det er verdt ;) God bedring og lykke til!

Skrevet

Klart det går fint, det dreier seg jo bare om en times tid før mannen kan komme hjem? Ligger du på sofaen kan dere vel leke med noe der?

Anonymous poster hash: 49b3c...06b
Skrevet

Bruk nettbrett og tv for det det er verdt ;) God bedring og lykke til!

Her er tven så lite brukt at den hadde jeg helt glemt... Det går selvfølgelig an å sette på noe der. Eventuelt nettbrett om hun skulle gå lei. Takk for tips :)

Skrevet

Har du målt BT i det siste? Tatt urinprøve?

Hodepine og synsfordtyrrelser...,svangerskapsforgiftning obs!!

Anonymous poster hash: 01dac...d1a

Skrevet

Klart det går fint, det dreier seg jo bare om en times tid før mannen kan komme hjem? Ligger du på sofaen kan dere vel leke med noe der?

Anonymous poster hash: 49b3c...06b

Joda, klart vi kan leke med noe i sofaen, jeg klarer bare ikke være helt "med" i dag. Får så dårlig samvittighet av å være så fjern, og jeg er redd det skal skremme henne også. Fjernheten kommer og går litt, jeg får "anfall" hvor jeg rett og slett bare må slutte å snakke, og bare lukke øynene og puste med munnen... Ligge flatt og være nær minst mulig ting rundt meg. Jeg kan ikke forklare hvor dårlig jeg føler meg... 

Skrevet

Det er helt ok, men du ringer føden med en eneste gang og forklarer hvordan du har det. Spør om det kan være symptomer på noe. Du bør få sjekket blodtrykket ditt og tatt urinprøve så fort som mulig! :)

Skrevet

Da ringer du selvfølgelig mannen og forklarer at han må hjem så fort som mulig, og så ringer du føden/lege. Ta ansvar for egen helse ;)

Anonymous poster hash: 50981...f95

Skrevet

Har du målt BT i det siste? Tatt urinprøve?

Hodepine og synsfordtyrrelser...,svangerskapsforgiftning obs!!

Anonymous poster hash: 01dac...d1a

Usj, ikke si det... Tanken er tenkt, men alt var fint på kontrollen for halvannen uke siden. Noe proteiner i urinen, men heeelt innafor, da særlig fordi jeg har mye utflod som kan gi utslag... Blodtrykket var fint, men overtrykket har vært ganske skiftende hele dette svangerskapet. Lå vel på 120/60, om jeg husker riktig. 

Jeg ser formen an til i morgen, hvis det er like ille eller verre, så får jeg ta kontakt med legevakt eller føden... Med mindre det blir akutt verre i dag da. 

Skrevet

Da ringer du selvfølgelig mannen og forklarer at han må hjem så fort som mulig, og så ringer du føden/lege. Ta ansvar for egen helse ;)

Anonymous poster hash: 50981...f95

Mannen er ikke mulig å få tak i der han er. Ingen dekning. Er heldigvis ikke så lenge til han er hjemme.

Skrevet

svangerskapsforgiftning

Anonymous poster hash: 5ddea...ace
Skrevet

Jeg hadde ikke ventet til i morgen om jeg var deg. Hvis du er så dårlig som du beskriver, så kan dette være symptomer på alvorlig svangerskapsforgiftning. Glem det om prøvene var fine i forrige uke. SF kan komme raskt. Du bær være klar over at SF kan har dødelig utgang for både deg og barn. Synes det er litt merkelig at du konkluderer med at du ringer føden i morgen hvis du ikke føler deg bedre da...

Anonymous poster hash: 104a6...9a4
Skrevet

Du bør kontakte føden ASAP!!! Sv.skapsforgiftning kan gå fra mildt til dødelig på veldig kort tid!!

Mine barn har alltid lekt alene, fantasifulle og lykkelige.

Lykke til!

Anonymous poster hash: f7f78...83e

Skrevet

Jeg har vel tenkt "jeg får ikke svangerskapsforgiftning". Jeg har liksom ikke tid og mulighet til sånt... Men ser jo at jeg burde ta en telefon til føden med en gang utifra hva dere skriver. Jeg er bare typen som har vanskelig for å kontakte helsepersonell, da de aldri har funnet ut av noe når jeg føler meg dårlig ellers (har hatt endel plager av uviss grunn opp igjennom, som nummenhet, tåkesyn, magesmerter osv).

Men da blir det å ringe føden så fort jeg har fått ungen opp av senga (våknet nettopp). 

Skrevet

Flott! :)

Lykke til og god bedring!

Anonymous poster hash: f7f78...83e

Skrevet

Dette høres helt ut som når jeg hadde svangerskapsforgiftning sist svangerskap, og det gikk veldig fort. som flere over her skriver, ring føden nå, og dra inn med en gang mannen din kommer hjem om en time. 

Anonymous poster hash: 498c1...1df
Skrevet

Vil ikke skremme deg, men dette er klare symptomer på svangerskapsforgiftning! Ring føden

Anonymous poster hash: 8b8d5...16c

Skrevet

Håper du har ringt og fått hjelp! Det hørtes ikke bra ut! Krysser fingrene for deg!!

Skrevet

Blodpropp gir også disse symptomene. få det undersøkt

Skrevet

en høygravid frisk kvinne har 100 ganger så stor sjanse for blodpropp som en frisk ikke gravid kvinne.

krev d dimmer test og ul av lysken

Skrevet

tingen er det at svangeskapsforgiftning som jeg nettop har lest mye om idag kan fort gå over i en forverret tilstand, her må forløsning skje snarest dersom det er tilfelle og er babyen under uke 34 må en få lungemodningsprøyter en om kvelden og en om mårningen for full effekt. her må du raske på. 5 prosent få svangerskapsforgiftning og 1 prosent av disse igjen får større komplikasjoner.

Skrevet

heller mer mot svangerskapsforgiftning enn blodpropp...kom deg til legen! nå! mye kan forandre seg på 1,5 uker

Skrevet

Kom deg til undersøkelse så fort som mulig. Selv fikk jeg svangerskapsforgiftning og mistet barna fordi jeg var for sent. Holdte selv på å dø. 
Dette er alvorlig, ikke ta lett på det. Vær så snill! Konsekvensene er store, vær så snill å ikke gjør samme feilen som meg. Jeg skulle også vente bare litt.

Anonymous poster hash: 0cf43...5fc
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

personangrep fjernet fra tråden.

Helsespørsmål bør tas med helsepersonell, anbefaler derfor å gjøre det.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Skrevet

Hvordan går det hi?

Anonymous poster hash: b649f...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...