Gå til innhold

Hvordan forebygge depresjon/sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med depresjon som nok ikke har slått ut i "full blomst" enda men er på vei..(Har hatt det før for noen år siden så kjenner symptomene) Legen hadde tanker om å sykemelde meg gradert men jeg ville vente litt til for å se om jeg klarer snu dette... Har gode dager eller øyeblikk men som i dag slås jeg rett i bakken igjen når det blir for mye stress. Vil så gjerne gjøre noen tiltak i livet mitt for at det skal føles overkommelig men vet ikke hva. Har ikke råd til å gå ned mye i stilling som antagelig er det som kanskje best ville hjulpet, noen andre som har greid å ta grep? Vet trening hjelper meg men føler ikke jeg har energi til noe nå pga hverdagen og ungene suger alt ut av meg. Er så lei av å ha det slik :( Føler meg konstant sliten.

Anonymous poster hash: bd66c...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trene "lange" rolige økter, helst kondisjon.

Når du kjører langkjøringer så produserer du hormoner som gjør deg lykkeligere. Det er forsket på og prøvd ut med psykisk syke med veldig gode resultater.

Skrevet

Tusen takk for svar :) sol ute i dag, skal høre med samboer om jeg kan få løpt meg en tur når han og jenta er tilbake. Håper jeg klarer.

Skrevet

Frisk luft og egentid er min medisin.

Trenger ikke løpe/jogge, men å gå en tur i skogen og høre fuglekvitteret mens tankene flyr er restitusjon og mosjon på en gang. I dag gikk jeg i en time mens ungene så på barne-TV i dag tidlig, før frokost.

Litt egentid for å gjøre ting som fyller en med energi og ikke bare ting som tapper en for energi er også viktig. Jeg møter venninner fast en kveld i måneden. Skravling, latter og kos lader batteriene godt.

Anonymous poster hash: 30404...ba1
Skrevet

For meg hjelper det med frisk luft og det å gå tur nesten hver dag, uten ungene. Om så bare 1/2 time i ro og fred i skogen eller i fjæra. Det er balsam for sjela :)

Anonymous poster hash: a5e20...973
Skrevet

Takk :) innser nå at jeg aldri har egentid. Føles som ungene spiser meg opp :/ får prøve å finne på noe lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...