Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Vi har ikke verdens beste økonomi, men jeg kjenner at jeg godt kunne tenke meg en uke i solen i løpet av sommeren. Pga stengt SFO og bhg, må vi dessverre dra i juli, da alt er dyrest. Det er ikke så kjempeviktig hvor det er, bare det er noe gøy for ungene og SOL Noen som har tips? Hvor er det superbillig?? Anonymous poster hash: 972c7...041
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Hvis du kan reise fra Østlandet så er sopot i polen en fin plass! Og i juli er det litt som Syden der. Det er mange ting å finne på med bar, bla vannbad, dyrehage, sjørøverskip.. jeg sjekket priser i juli og kunne fly med wizzair for i underkant av 2000kr og leie leilighet via airbnb for ca 4-5000kr ei uke. I tillegg er det billig og leve i polen, man får veldig mye for pengene. Og har man leilighet kan man spise frokost og kvelds feks hjemme Dessverre fikk vi så mange uforutsette utgifter nå frem mot sommeren så det ble ikke noen tur på oss 😛 Anonymous poster hash: 78cac...0f8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Hvis du kan reise fra Østlandet så er sopot i polen en fin plass! Og i juli er det litt som Syden der. Det er mange ting å finne på med bar, bla vannbad, dyrehage, sjørøverskip.. jeg sjekket priser i juli og kunne fly med wizzair for i underkant av 2000kr og leie leilighet via airbnb for ca 4-5000kr ei uke. I tillegg er det billig og leve i polen, man får veldig mye for pengene. Og har man leilighet kan man spise frokost og kvelds feks hjemme Dessverre fikk vi så mange uforutsette utgifter nå frem mot sommeren så det ble ikke noen tur på oss 😛 Anonymous poster hash: 78cac...0f8 Også glemte jeg det jeg syns er greiest - kort flytur 🙊🙉 Anonymous poster hash: 78cac...0f8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Tusen takk for svar Skal sjekke det ut! Anonymous poster hash: 972c7...041
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Vi har ikke verdens beste økonomi, men jeg kjenner at jeg godt kunne tenke meg en uke i solen i løpet av sommeren. Pga stengt SFO og bhg, må vi dessverre dra i juli, da alt er dyrest. Det er ikke så kjempeviktig hvor det er, bare det er noe gøy for ungene og SOL Noen som har tips? Hvor er det superbillig?? Anonymous poster hash: 972c7...041 Hvor mange er dere? Hva er budsjettet ditt? Anonymous poster hash: 45b44...cfd
Mandala Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 (endret) Leie bolig gjennom airbnb.no og kjøpe flybillett utenom. Ifjor fant jeg tur for syv stk til rhodos for 17 000 kr. Inkl i den prisen var fly t/r, transport til og fra flyplass og leilighetshotell med basseng i en uke. Ikke gåavstand til strand, men mener å huske at det gikk busser fra hotellet. Alternativt boligbytte, men da ville jeg byttet med et nordisk land hvertfall første gangen. Endret 26. april 2015 av Mandala
PersilleBlomst Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Hva med å spørre litt rundt om å få leie/låne en sommerhytte i Norge? Prøv å finne noen som har et sommersted i et landskap som er litt ulikt deres og forsøk det! Jeg elsket hytteferiene våre når jeg var liten (vår egen hytte) og har hørt mye fint om sommerferie i både Nord-Norge og på Vestlandet. Fantastisk landskap som du ikke får maken til på f.eks østlandet ihvertfall! Eller Sørlandssommer Det går sikkert også an å leie et sommersted i Sverige også, herlig med landsferie i Sverige! Jeg er litt romantisk av meg, som du sikkert skjønner Følg med på tilbud hos Colorline! Ta båten med litt rimeligere lugarer og ta med bilen, finn en campingplass og telt noen dager eller lei vogn/hotell et avsidesliggende sted i for eksempel Tyskland? Eller ta båten til Danmark og de lange slette hvite strendene der? Lenge leve jungeltelegrafen. Hør om det er en hytte et sted sier nå jeg, rask sammen Hakkespettbøkene, grillpølser og grillkull og ha en skikkelig, deilig, norsk drømmesommer Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Vi er fire stk; to voksne og to barn på 3 og 7 år. Vi har dessverre mye mindre budsjett enn 17 000, så det må vel nesten et under til for at vi skal ha råd til noe annet enn campingtur i Norge et sted Så billig som mulig er vel det jeg er ute etter, også må vi vurdere om vi kan prioritere det. Anonymous poster hash: 972c7...041
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Det eneste problemet med norsk drømmeferie, er at det er så usikkert om været blir fint : / Men i fjor gamblet vi på det, og det ble kanon HI Anonymous poster hash: 972c7...041
Mandala Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Nå ville det blitt betydelig billigere med bare to barn, vi hadde jo fem av dem :-P men det spørs om ikke det meste av sydensteder utgår for dere da eller? Hm... Camping etc i Danmark eller Sverige, kanskje man kan få det for en bra pris? :-) vet ikke om dere er vante friluftsfolk så dere kan kjøre avgårde å ha med telt, og se hvor vinden fører dere? ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Takk for mange gode tips Mannen min er gammel speider, så friluftsliv klarer vi greit. Jeg liker imidlertid å ha en plan, jeg blir dessverre bare sur og stresset dersom vi må leite land og strand etter campingplass mens vi er skrubbsultne og ungene er trøtte.. Anonymous poster hash: 972c7...041
PersilleBlomst Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Sånn sett er smarttelefonalderen gull!
overlord Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Kjempebillige flybilletter med Air Baltic til Riga. I Riga er det både billige hotell og enda billigere leiligheter å leie. Prisnivået på mat og drikker er også svært rimelig. I byen er det pene parker og en dyrepark. Bare 30 min med tog (som koster omtrent ingenting) ligger Jurmala som har en flott sydenstrand på mange kilometer. Her er også mange koselige restauranter og strandaktiviteter. Dessverre er det dyrt å bo i Jurmala, men toget går ofte og koster som sagt ingenting.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Takk for tips! Skal sjekke ut. HI Anonymous poster hash: 972c7...041
3 i april Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Dette var en smart tråd 😀 gode tips til billig ferie 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå