Gå til innhold

baby gulp og gaviscon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Er det noen her som har erfaring med Gaviscon til baby som.gulper? Jeg har en på 6 mnd som gulpet dagen lang og tenkte prøve dette. Bør jeg kjøpe flytende eller tabletter?

 

Takker for svar!

 

Anonymous poster hash: 11cc5...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke forsøkt noen form for medisiner før jeg hadde snakket med lege. Men det er meg. Det skal være veldig mye gulping før det kan karakteriseres som unormalt. Og ellers så er det åpenbart flytende Gaviscon som gjelder til en 6 mndr gammel baby. 



Anonymous poster hash: 1ccb3...1d4
Skrevet

Ville aldri gjort det, hør med lege først. Det er jo normalt med gulping, er det ekstremt mye kan det være reflux? Du skal ikke selvbehandle slik.



Anonymous poster hash: 41fb6...1c3
Skrevet (endret)

Prøv gulpeklut først, gulping er helt normalt. Noen får gulpebabyer, sånn er det bare.

 

Jeg brukte med stort hell flanellbleiene til coop obs, de er store og passe tykke og absorberende tøystykker som egner seg godt til å legge under overkroppen på baby når den ligger på ikke-gulpevennlige underlag (sofa og seng, for eksempel).

 

Hvis du ammer er det også en idé å se på om du har kraftig utdrivingsrefleks (står spruten til alle kanter når du begynner å amme?), er det for mye må babyen svelge fort unna og får gjerne med masse luft i tillegg. I så fall kan det være lurt å ta den verste spruten i en kopp før du "kobler på" baby.

 

Og selvsagt raping etter måltid.

 

Legemidler (reseptfri eller ikke) bør du selvfølgelig (!) ikke gi uten å ha konferert med lege først. (Hvilket du bør gjøre uansett om du synes det er mye. Kan som ei nevnte være reflux)

Endret av Roheryn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...