Gå til innhold

Åhhh, så søt du er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha pokker er dette behovet folk har for å fortelle små jenter hvor søte de er??

Vi har hatt en helg fylt av mye familie og mye mennesker og jeg kjenner at jeg er provosert. Har en urolig fin liten jente på 1,5 år, som kan masse, er flink til masse og skravler som en foss.

Og det eneste hun har fått høre hele helgen er hvor søøøøt hun er. Hun er det også, som de fleste andre barn. Men alle positive tilbakemeldinger hun har fått gjennom helgen går på utseende. Og det er så latterlig.

Jeg blir sint og trist av at allerede fra de er så så så lærer de at utseende er det viktigste, og at det er fint å være søøøøt.

Blæhh, jeg kommer til å sprekke på den neste som kommer med "søt" kommentar.

Hva med å kommentere på at hun er flink til å hoppe, løpe, telle til 10 eller en av de andre tingene hun faktisk er god på??

Dagens utblåsning, før vi skal møte resten av slekta igjen. Og hun kommer sikkert igjen til å få vite hvor søøøøt hun er, selv i batman jumpsuit 😁

Anonymous poster hash: 16a8d...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt en helg fylt av mye familie og mye mennesker og jeg kjenner at jeg er provosert. Har en urolig fin liten jente på 1,5 år, som kan masse, er flink til masse og skravler som en foss.

Og det eneste hun har fått høre hele helgen er hvor søøøøt hun er. Hun er det også, som de fleste andre barn. Men alle positive tilbakemeldinger hun har fått gjennom helgen går på utseende. Og det er så latterlig.

Jeg blir sint og trist av at allerede fra de er så så så lærer de at utseende er det viktigste, og at det er fint å være søøøøt.

Hva med å kommentere på at hun er flink til å hoppe, løpe, telle til 10 eller en av de andre tingene hun faktisk er god på??

Dagens utblåsning, før vi skal møte resten av slekta igjen. Og hun kommer sikkert igjen til å få vite hvor søøøøt hun er, selv i batman jumpsuit Anonymous poster hash: 16a8d...fa5

Det hadde vært überkult om du kledde henne som batman, spiderman eller supermann! Gjøre det, gjør det, gjennomfør det! Kjenner igjen irritasjonen. Har tre jenter og er selv blitt veldig bevisst på forskjellen i ros av gutter og jenter

Anonymous poster hash: b1d7c...e0d

Skrevet

Har selv to søte jenter, men heldigvis ikje slekt som oppfører seg sånn.

Anonymous poster hash: 1f08f...484

Skrevet

Jammen hun er vel søt da. Søt fremtoning. Søt i måten å være på. Ei søt jente. For meg er det mye mer enn kun utseende. Ei jente kan være søt uten å være pen,om du skjønner hva jeg mener.

Trur du får være glad folk syns hun er en søting :)

Skrevet

Dagens utblåsning, før vi skal møte resten av slekta igjen. Og hun kommer sikkert igjen til å få vite hvor søøøøt hun er, selv i batman jumpsuit Anonymous poster hash: 16a8d...fa5

Det hadde vært überkult om du kledde henne som batman, spiderman eller supermann! Gjøre det, gjør det, gjennomfør det! Kjenner igjen irritasjonen. Har tre jenter og er selv blitt veldig bevisst på forskjellen i ros av gutter og jenter

Anonymous poster hash: b1d7c...e0d

Er veldig fristet ja! Hun har batman dress og elsker den. Så det blir nok antrekket i dag 😂

Skrevet

Jammen hun er vel søt da. Søt fremtoning. Søt i måten å være på. Ei søt jente. For meg er det mye mer enn kun utseende. Ei jente kan være søt uten å være pen,om du skjønner hva jeg mener.

Trur du får være glad folk syns hun er en søting :)

Ja, hun er søt. Det er ikke noe tvil om det. Men hun er også så mye mer, og søt er ekstemt langt nede på listen over ting jeg vil lære henne at er viktig!

Skrevet

For meg er ikke søt sidestilt med ansiktspen. Søt kan også være god, sjarmerende etc

Anonymous poster hash: 8ed2d...5f5

Skrevet

For meg er ikke søt sidestilt med ansiktspen. Søt kan også være god, sjarmerende etc

Anonymous poster hash: 8ed2d...5f5

Er enig i det, vet at hun er søt blandt annet fordi hun er veldig blid, prater med alle og tuller masse.

Men så gi ungen positiv feedback på de tingene da, ikke fellesbetegnelsen søt.

Og ha, jeg er ordentlig irritert her 😁

Skrevet

Kanskje du bare skal glede deg over at folk syns jenta di er søt?! Makan til hva man faktisk skal irritere seg over!

Søt betyr alt fra pen til god.

Anonymous poster hash: d818e...671

Skrevet

Som flere nevner så er det jo ikke sikkert de bare mener søt som i utseende søt. Søt betyr jo så mye mer. Jeg har flere ganger fått høre på jobb "så søt du er", av voksne mennesker, og det er ikke fordi jeg er utseendesøt altså :) Men fordi måten jeg er på, stiller opp, lytter, er blid og hyggelig også faller under den kategorien :) Selv mine tøffe og viltre gutter får høre titt og ofte av andre "så søt du er", og det går heller ikke på utseende bestandig :)

Så kan det være en mulighet at du legger for mye utseende i ordet søt fordi du er redd datteren din skal vokse opp med for mye press på å ha et vakkert utseende?

Skrevet

Alt man skal irritere seg over...

Hva om noen sa du hadde en irriterende unge da?

Fordi hun skravler og prater som en foss?

Om andre sier jeg har søte barn, så blir jeg veldig stolt. For i tillegg til å være det er de også flotte, høflige og smarte. Og det er det jeg lærer dem er det viktigste.

Det er min oppgave som mamma, mens naboer og andre ser for det meste det ytre...

Anonymous poster hash: fed3c...7dd

Skrevet

Huff. Du burde finne deg en hobby.

Anonymous poster hash: 12738...773

Skrevet

Mange bruker ordet søt på barn istedet for sjarmerende. Det er ingenting å irritere seg over. Det er en enkel måte å gi en positiv tilbakemelding.

Skrevet

Nevøen min har utrolig lange tykke mørke øyevipper, og blå store nydelige øyne. Alle kommenterer de vakre øynene hans. Han får ikke andre positive kommentarer fra andre. Det er bare det med øynene.

Så det er gutter som får på utseende og. Og i den alderen rundt 1 år, så får vel de fleste høre hvor søte de er. Uavhengig av kjønn, for de er jo herlige i den alderen, skravler, ler, smiler, stabber rundt og ja er veldig søte.

Anonymous poster hash: 50b52...80c
Skrevet

Begyn å svare med samme mynt.

Når onkel Tore på 55 forteller om prosjektet på jobben svarer du med "Åh, du er så søt". Når bestemor er irritert på sjefen forteller du henne hvor søt hun er, når fetteren på 18 har vunnet en idretskonkuranse vrir du bare samtalen over til hvor søt han er i treningstøy osv. Gjør det konsekvent i et par uker så forstår de det nok når du forklarer hvorfor du gjorde det.

Anonymous poster hash: 463d3...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...