Gå til innhold

Hjelp - Er dette en slags 40-årskrise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var gravid med minste, vært helt krystallklar på at det var siste. To barn er nok, og om vi mot formodning skulle hatt tre barn, måtte vi fått det tett opptil minsten. 

Alt av babyutstyr kunne ikke komme fort nok ut av huset her, og jeg har kun spart på noen symbolske plagg med tanke på barnabarn. 

Men, nå er jeg 37 år mannen en del eldre. Minstegutten er ikke så liten lenger, men skolegutt og det hele. 

Det er utrolig deilig å kjenne at barna er selvstendige, ikke trenger hentes og bringes i bhg, vi voksne kan ta en treningstur mens eldste passer på minste etc. 

Rett og slett frihet ! 

Og så ; Nå begynner det å verke litt etter en til !!! Hva i alle dager skjer ? Og det er ikke slik at det er en baby og babykos jeg lengter etter, men et barn til rett og slett. 

Jeg har ikke vært "babysyk" når jeg har sett eller holdt andres barn de siste 8 årene, bare vært takknemlig for at jeg er ferdig med det styret. Å bli gravid på ny nå har jeg sett på som selve marerittet. 

Er dette bare panikktanker siden jeg er på hell rent biologisk, eller er det verdt å gå for ? Mannen er delt, han er ikke klar for en til men ser heller ikke på det som en krise slik jeg har gjort i disse årene. 

Noen tanker ? 

Andre som har fått nr tre 8-9 år etter siste ? 

Jeg er redd for å ødelegge slik vi har det nå, men innser jo også at det helt sikkert er en berikelse. 

Anonymous poster hash: b7c37...f90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt denne følelsen? Hvis det er snakk om dager ville jeg gitt ideen mere tid. Tenke gjennom alle aspekter ved det å få et nytt barn. Dersom du har gjort det allerede og følelsen ikke gir seg. Hvorfor ikke? Jeg var 39 ds jeg fikk min siste. Hadde ingenting med 40-årskrisa å gjøre.

Anonymous poster hash: 4a732...4cb

Skrevet

Hvor lenge har du hatt denne følelsen? Hvis det er snakk om dager ville jeg gitt ideen mere tid. Tenke gjennom alle aspekter ved det å få et nytt barn. Dersom du har gjort det allerede og følelsen ikke gir seg. Hvorfor ikke? Jeg var 39 ds jeg fikk min siste. Hadde ingenting med 40-årskrisa å gjøre.

Den har kommet de siste 3-4 månedene.

Alderen er en ting, men jeg ar jo alltid vært helt klar på at jeg er ferdig. 

HI

Skrevet

Den har kommet de siste 3-4 månedene.

Alderen er en ting, men jeg ar jo alltid vært helt klar på at jeg er ferdig.

HI

Der ser du! Ting kan endre seg med tiden. Hvis dere begge er klar -go for it!

Skrevet

Huff, nå ble jeg redd for at jeg skal føle det slik om noen år :sjokkert: jeg er nemlig som du har vært ;)  og håper ikke jeg plutselig vil ha en til om noen år.... er også 40 om to år, så håper ikke det blir 40 års krisa :D men vi kan vel alle endre mening og det er jo ikke største krise å få en unge til, vil tro det bare blir fint. Ungene mer selvstendige enn kanskje når nr to kom og de vil kanskje hjelpe mer til? Jeg ville nok gått et par runder med meg selv først, men uansett så angrer man jo aldri på barn man får, bare de man ikke får ;)

Anonymous poster hash: 7a6db...663
Skrevet

Kanskje dere kan bli fosterhjem, for et av de litt større barna som det er ekstrem mangel på fosterhjem til?

Anonymous poster hash: c43e1...73b
Skrevet

Jeg var også kjempeferdig ! Solgte alt av utstyr, pakket og sendt de fleste klær osv.

Og nå sitter jeg her ,3 mnd på vei og gleder meg mer enn noen gang :D

Jeg er 34 og vi har 3 barn på 15, 9 og 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...