Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Jeg har vært syk lenge med både lungebetennelse og halsbetennelse. I nesten 4 mnd av og på. Prøver nå ut enda en ny antibiotika. Etter 5 dager er det fortsatt ikke bedring. Mandlene er like hovne. Fortsatt feber, 38-39 veldig ofte. Men får det ned med paracet innimellom. Jeg er tungpustet. Gjør veldig vondt i brystet på høyre side og mellom skulderbladene når jeg puster inn. Puls ligger mellom 90-100 i hvile. Formen akkurat nå er ok. Men kan plutselig få perioder med frostrier, vondt i hele kroppen. Øresting. Uregelmessig hjerterytme. Og brystsmerter. Jeg har hatt sepsis en gang før. Da spredde det seg til hjertet. Er litt redd for at det skjer igjen nå. Så ringte legevakt men de mente jeg kunne se det an og eventuelt dra til fastlege mandag. Jeg var i relativt grei form når jeg ringte siden smertestillende begynte å virke. Problemet er også at jeg trenger mer smertestillende enn anbefalt dose. Jeg føler meg litt utrygg på å vente til mandag. Er jeg helt på jordet som vil inn til sjekk nå? Anonymous poster hash: 4dec1...26c
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Jeg hadde ikke ventet til mandag!! Dette kan være dødelig. Medisinen burde virket nå, hvis den er rett. Sepsis krever intravenøs antibiotika. Du burde bli innlagt. Dra på legevakten med en gang! Og god bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå