Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Håper noen har erfaringer å komme med, da jeg trenger inspirasjon til årets ferie. Ønsker å kjøre bil, men aner ikke hvor. Kan gjerne være langt (sydeuropa). Anonymous poster hash: 4d132...ba8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Jeg skulle til å foreslå at det bare er å velge et sted ikke så langt unna i Norge (bor dere i Oslo - kjørt til valdres, telemark e.l.). Det er så mange utrolig flotte plasser og perler og mye moro å finne på ute. NAF-boka, men også egne øyne er gode navigatører for når stopp skal være. Anonymous poster hash: 44233...b60
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Vi skal kjøre til vestlandet. Har et par overnattinger på Hovden, kjører til Lysebotn og tar ferga ut Lysefjorden til Stavanger. Videre opp til Bergen og neste mål da er Flomsbanen. Så over fjellet til østlandet igjen. Alle detaljer er ikke helt på plass enda. Anonymous poster hash: b7f5b...347
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 vi skal gjøre omtrent det samme som #3, men motsatt vei Anonymous poster hash: 50ee6...259
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Det er strålende tips, men vi har tatt disse turene. Anbefales til de som ikke har vært disse stedene I år tenkte jeg å sette nesa utenlands, men aner ikke hvor. Det er sikkert haugevis av flotte plasser å reise, men trenger litt tips på hvor det er fint å reise med barn Spiller ingen rolle hvor langt det er, om det er Sverige eller Italia, åpen for det meste! Har tre uker til disp. Anonymous poster hash: 4d132...ba8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Nord-Tyskland er fint. Du kan jo enten kjøre nedover i Sverige og ta ferja over derfra. Eller ta Kiel-ferja. Fornøyelsesparken Hansapark er veldig bra for alle aldersgrupper. Her kan man også bo i hytter like ved parken og sjøen http://www.hansapark.de/de/startseite/?no_cache=1Har ikke bodd der, men begge våre barn var storfornøyde med parken. Derfra er det også kort vei til Lubeck som er en koselig by. Celle er også verdt et besøk, bare et par timer fra Hansapark. Det finnes også flere badesteder langs kysten nord i Tyskland. Evt kan man jo kjøre via Danmark en av veiene. Der er det jo også mange fine steder. Anonymous poster hash: 5ada9...534
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Er det selve bilturen som er ferien? Liker barna å tilbringe mye tid i bil? Som barn reiste vi på biltur ned til Italia. Reiste da gjennom Danmark, Tyskland, Frankrike, Sveits og Østerrike. Reiste på samme turen to ganger, en gang da jeg var seks og en gang da jeg var ti, har ingenting annet enn gode minner fra turen. Har veldig lyst å gjenta turen med egne barn en gang Anonymous poster hash: 0591b...f86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå