Gå til innhold

Har noen av derehatt Gallesten før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry skrivefeil har så mye smerterså orker ikke gå tilbake og rette, hvordan var det for dere? Jeg tror jeg seriøst dør of deg ettersmerte stillende!

Anonymous poster hash: cc340...0fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jævlig. Ligner på fødselsrier. Var av og til ledsaget av oppkast. Har du Voltaren? Da kan du ta en, ev to stikkpiller så bør anfallet gå over i løpet av et par timer. I tillegg kan du ta en paracet. Hvis afallet ikke går over eller at du får feber ringer du legevakta.

God bedring! Fra sykepleier som har fjerna galleblæra.

Anonymous poster hash: 8766d...fdb

Skrevet

Jepp, jeg hadde seriøst vonde anfall. Et par av dem så vonde at jeg egentlig bare ønsket å dø. Til slutt ble det gallesteinsanfall OG betennelse i bukspyttkjertelen. Da ble det sykehus, morfin og antibiotika rett i blodet. Husker ikke så mye av de dagene... Siden ble det diett og etter hvert fjerning av galleblæren. I senere år har det ført til mye diaré, men ikke sånne smerter som ved gallesteinsanfall. Kom deg til lege!

Anonymous poster hash: 20e23...6ba

Skrevet

Jeg har hatt mange smerteanfall på grunn av gallestein. Ble innlagt på sykehus og fikk morfin to ganger. Måtte derfor opperer den bort. Fikk komplikasjoner og sliter med dårlig mage og mye kvalme. Har også hatt gallestein i gallegangen, og det er enda værre. Kom deg til legevakten å få smertestillende der. Lykke til og god bedring.

Anonymous poster hash: ce11e...3d3

Skrevet

Ja, det har jeg.

Jeg ble også innlagt. Jæææævli vondt 😣😣

Anonymous poster hash: 65fd2...f0f

Skrevet

Ja, har også hatt det. Mye verre enn fødselsrier, da de er uønsket, ikke fører med seg noe godt, og kommer ofte helt plutselig. Ønsker det bare masse god bedring, og er du ofte plaget bør du komme deg til legen.

Hilsen en som er på venteliste over å få galleblæren fjernet.

Anonymous poster hash: cb8c9...2ff

Skrevet

Noen av de verste smertene man kan ha!! Føler med deg! Jeg fikk galleblæren fjernet, eneste som funket for meg...

Anonymous poster hash: 3dbe5...958

Skrevet

Jwg fikk det mens jeg gikk gravid. Min lille var bare 3 mnd da jeg fjernet den. Livet var uholdbart, måtte opp om morgenen med stoee barn som skulle på skolen, å babyen, lufte hunder så anfall på kveld og natt også våkenetter med baby så valget var enkelt: galleblæren måtte bort.....det gikk veldig fint til å bwgynne med men 2 år etter fikk jeg mye magesmerter og diare....ingen endring i kosthold fra etter operasjon til nå så hva som skjer vet ikke jeg...ikke legen heller ser det ut som..

Anonymous poster hash: 4feab...773

Skrevet

Hadde så vondt at jeg kastet opp. Ble innlagt pga betennelse. Legen ville heller vente noen uker til oppsvulmingen etter betennelsen var borte fordi da kunne det opereres med kikkhullskirurgi istedet for stor snitt.Gikk helt fint, er et år siden. Hadde diger stein slik galleblærens reservoarfunksjon ikke har fungert lenge, så ikke noe problem for meg i etterkant.

Anonymous poster hash: 386fe...1b1
Skrevet

Jeg og har hatt gallesteinsanfall. I tillegg med betennelse i bukspyttkjertelen. Sammenhengende anfall i 3 døgn uten hjelp fra legevakta.. ønsket bare jeg skulle dø den perioden der.

Har og fjernet galleblæra og slitt med magesmerter og diare i ettertid, men det er ikke det samme i det heletatt! Mye heller akutt diare med risiko for å drite i buksa enn gallesteinssmerter igjen!

Anonymous poster hash: 71184...105

Skrevet

Har hatt det 2-3 ganger, heldigvis vært stille på den fronten lenge nå (og la det bare fortsette slik :gullengel: ) Det var forferdelig vondt. Tror aldri jeg har svetta så mye på en gang før. Gikk og gikk og gikk, ingenting fungerte, inntil jeg tok paralgin forte, da roet det seg.

Anonymous poster hash: ee45d...668
Skrevet

#2 igjen her. Håper du er bedre. Gallesteinsanfall i seg selv er ufarlig, men faren er at det kan ledsages av betennelse. Dette kan i verste fall føre til at man dør av bukhinnebetennelse, vet også om ei som fikk diabetes pga at bukspyttkjertelen ble angrepet.

Derfor du skal søke lege hvis du får feber.

Du bør gå til fastlegen så fort som mulig, både for å få medisin du kan ta hvis du får et nytt anfall og for å bli satt opp på venteliste for å få fjerna galleblæra.

Anonymous poster hash: 8766d...fdb

Skrevet

Hatt. Gallesteinsanfall, fikk de ofte om natta. Kunne ikke sove på.mage ellerrygg. fikk kikkehullsoperasjon og borte med både stein og galleblæren. Ingen problemer i ettertid. Kan spise det jeg vil.

Skrevet

Verste jeg har opplevd i hele mitt liv, og jeg har født to ganger. Har operert bort galleblæra.

Skrevet

Takk for mange svar! Jeg ble hentet med ambulansenåt og inn på sykehuset. Dette var et lite sykehuset uten mulighet for ultralyd, men legen var helt sikkert på det var Gallesten og ba meg kontakte fastlege når jeg kom hjem igjen (var på hytta da dette skjedde)

Jeg fikk smertestillende som hjalp, antallet er nå borte, men smertene ligger liksom å ulmer så jeg er livredd de skal komme tilbake igjen! Jeg ville seriøst bare dø!

Værste jeg har opplevd. Håper jeg får den fjernet!

De av dere som ikke har fjernet har dere hatt mange anfall? De av dete som fjernet måtte dere igjennom mange anfall først?

Jeg har fremdeles litt vondt i ryggen og høyt i magen så vet det er der enda, men i mye mindre grad enn lørdag.

Hi

Anonymous poster hash: cc340...0fa

Skrevet

Jeg har gallesteiner, men har hatt anfall ja. Det var smerte på en skala fra 1-10 på tallet 5. Har hatt det 3 ganger.

Den ene gangen kastet jeg opp. Men jeg kan ikke hatt så alvorlige anfall, hører så mye prat om at det er så vondt. Ikke de gangene jeg har hatt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...