Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Han er en person som tenker og bekymrer seg mye. Er på mange. Områder perfeksjonist og hater å føle seg utilstrekkelig. vi pusser opp hjemme og det er mangel på penger og energi. Han står på og har gjort enormt mye... Han sliter seg ut... Blir trett og sliten i hodet. Han endrer personligheten ofte. Eller stemningsleie... Av og til er han så kjærlig og god, andre ganger kverulant og direkte frekk... Dette er i lignende situasjoner der ingenting skal tilsi at han skal bli irritert. Han drikker hver helg. Litt i ukedagene. Gjemmer alkohol fra meg. Drikker gjerne 6 ++ øl fred og lørd. Har han fri, drikker han! Hvordan hjelpe mannen min? Anonymous poster hash: e56b1...9f0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Hvis han ikke vil ut av det selv så er det ikke noe du kan gjøre - det er det første du må innse. Få ham til å gå til legen for å fortelle hvordan han har det. Og så bør du få ham med til familievernkontoret, de kan kanskje hjelpe til med å få ham til å forstå at det er et problem. Da trenger du i utgangspunktet ikke si mer på forhånd enn at du er lei av at hans humørendringer og krangling. Det at han gjemmer alkohol fra deg tilsier at alkoholforbruket hans er langt større enn du tror. Det betyr at han har et alkoholproblem! Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en av støtteorganisasjonene for pårørende til rusmisbrukere/alkoholikere, der kan du også få hjelp. Jeg håper mannen din er motivert til å gjøre noe med livet sitt og sitt alkoholproblem. Men mest trolig så kommer du til å møte sterk motstand, hvor han bagatelliserer problemet, at du overdriver, at du prøver å kontrollere ham osv. osv. Du skriver at dere mangler penger.... mest trolig så vet du ikke hvor mye penger mannen faktisk bruker på alkohol i måneden... Du må stille krav til ham. Fortell ham at du er glad i ham, og alt det gode han gjør. Men også at du ikke lenger aksepterer at han fortsetter å drikke og at han må søke hjelp for dette. Han må søke hjelp så han finner ut årsaken til hvorfor han drikker (det er ikke sikkert han er fullt klar over hvorfor han drikker, for noen er det en prosess å innrømme det) og dermed kan få gjort noe med det. Har dere barn så fortell at barna ikke har godt av en så ustabil pappa som også stadig drikker. Håper han innser problemet selv og at han ser at det at du krever det du gjør fordi du er glad i ham, og at det kan være en inspirasjon for ham. Hvis han ikke vil gjøre noe med det, da må du vurdere å flytte fra ham! Barna (og du) har ikke bra av å vokse opp med en så ustabil far som også har et alkoholproblem. Det er noe du må innse. Om han ikke ønsker å ta ansvar for seg selv, da er det ikke noe du kan gjøre - og da vil det å fortsette forholdet vise at det får ingen følger for ham om han fortsetter å drikke. Jeg håper han innser problemet selv og at han går med på behandling for sin egen del. Lykke til! Anonymous poster hash: 4ddab...84d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Hvordan klarer han jobben, og klarer han å bidra med barna? Det å ty til alkohol om man er sliten eller nedfor er aldri en god løsning. Kan tenke meg at dette tar på dine krefter også. Anonymous poster hash: 1f8c4...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå