Gå til innhold

barn og overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle synes du barna bør være før de overnatter hos hverandre?

Er det da greit med gutt og jente eller mener du de skal være av samme kjønn?

Hva med når de kommer i 12-13års alderen? Altså puberteten, ville du da nektet overnatting til motsatt kjønn? Evt godtatt mere hvis de var 3 eller flere?

Anonymous poster hash: 69556...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på både barnet og hvor godt man kjenner hverandre. Vår sønn har hatt en kompis på overnatting fra 2-årsalderen, men vi kjenner både barnet og foreldrene godt. Selv tør han nok ikke å overnatte hos noen utenom familien på en god stund enda, han er 4 år nå og veldig forsiktig av seg. Mens den samme kompisen ikke er redd for noenting og sikkert kunne overnattet hos hvem som helst.

Ser ikke noe problem med overnatting hos motsatt kjønn frem til puberteten i alle fall. Etter det må jeg nok vurdere når den tid kommer, det er ganske fjernt for meg foreløpig. ;)

Anonymous poster hash: 439cd...6fc
Skrevet

Første gang min hadde overnatting av en kompis var de 3 år. Nå er han 6 år og har overnatting av og til. Har sovet borte også, fra han var 5 år hos venner. 

Vanskelig å si når han ikke får sove hos jenter. Kommer helt an på hvordan han er når han er 12-13 år.

Anonymous poster hash: 32b60...cc8
Skrevet

Jeg tenker at 2.-3.klasse er passe å begynne med slikt :) men d spørs jo veldig på ungen! Noen er klar lenge før, andre aldri...

Ang. overnatting jente + gutt så tar som regel d en naturlig slutt når de begynner å bli mer obs på kroppene sine ;)

Skrevet

Min 12 åring har to jenter og ei gutt på overnatting i natt.... Dei skal sove i telt ute, to soverom i teltet. Kjenner "jentemoren" veldig godt og er trygg på jentene og. De har ikkje kommet til sminke/ se på gutterfasen endå. Alle 4 leker "barnslige" leker ........ Vet ikkje korleis eg vil gjer det framover..

Anonymous poster hash: 8207d...983

Skrevet

Min gutt på 11 aover hos en venninne i klassen i natt.

han har jo spurt litt om kropp å sex fordi dem har hatt litt om det på skolen men han er ganske klar på at han synes det er ekkelt ( i allefall enda)

Jeg føler jeg kan stole såpass på han enda at det er greit å godta å moren til jenta synes også det er greit. Nå har hun en bror som er litt mindre enn seg men han er bestandig sammen med dem og sover i samme rom som dem så foreløpig bekymrer jeg meg ikke....som nevnt over her av noen andre så tenker jeg det vil bli en naturlig slutt på det eller at vi vil legge merke til at nå er det på tide å ta en pause fra overnattinger og en samtale eller flere..

Anonymous poster hash: 69556...e58

Skrevet

Våre har hatt og vært på overnatting hos venner fra treårsalderen.

Kjønn synes jeg er og forblir fullstendig irrelevant. Ikke kan jeg vite hvilket kjønn barna eventuelt har en seksuell interesse av, og uansett går jeg ut fra at fjortiser som vil ha sex har sex. Satser på en forholdsvis åpen dialog om det.

Anonymous poster hash: 8fdf5...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...