Gå til innhold

Frustrasjon rundt samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en samværsavtale som ble skrevet i rettsforberedende møter, men av forskjellige grunner kunne ikke far lenger følge den. Jeg har da vært imøtekommende og ordnet samvær mellom bf og barnet slik at det skal passe med bfs timeplan. Dette har ført til svært mye ustabile samvær, alt fra et samvær på et par timer til overnatting en helg, 3 uker til neste, så 5 uker, så 2 uker, og på det støyete har ikke barnet sett sin far mer enn 1 time på over 2 måneder. Bf har lovt å få orden på timeplanen sin slik at vi kan ordne en mer stabil og normal plan igjen, men etter et års tid har jeg enda ikke sett noe til den.

Dette har ført til at barnet blir tydelig frustrert og nervøs når det blir snakk om at hn skal besøke bf eller han skal komme på besøk her. Barnet gråter og klamrer seg til meg lenge før hn kan gå bort å hilse på bf, og både jeg og han må komme med lovnader om at hn slipper om hn ikke vil. Hn kommer også med skrøner om at hn ikke har tid denne gangen, og sier ting som at hn ikke liker far osv, alt for å slippe. Barnet har det bra når hn omsider kommer seg på samvær, men rammene rundt har gjort at barnet tydelig er frustrert og nervøs.

Far har sett hvordan hn reagerer, har også hørt disse skrønene hn forteller , og jeg har forklart mange ganger at dette nok vil løse seg om vi får tilbake stabiliteten vi hadde før rundt samvær, men han hører ikke.

Hva kan jeg gjøre for å få far til å forstå at barnet ikke har det godt slik som det er nå, og hva kan jeg gjøre for å bedre dette for barnet mitt? Hn er 3,5 år.

Anonymous poster hash: 3a618...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du begynner med en time på familievernkontoret.

Jeg antar konfliktnivået har vært noe høyt tidligere, siden dere havnet i rettsforberedende møte i utgangspunktet. Da er det jo ikke sikkert dere får til en konstruktiv løsning. I så fall blir det en ny runde advokatmat. Du har i hvert fall helt rett i at dere må forandre på dette siden det helt åpenbart ikke fungerer godt for barnet.

Anonymous poster hash: 81832...355
Skrevet

Du begynner med en time på familievernkontoret.

Jeg antar konfliktnivået har vært noe høyt tidligere, siden dere havnet i rettsforberedende møte i utgangspunktet. Da er det jo ikke sikkert dere får til en konstruktiv løsning. I så fall blir det en ny runde advokatmat. Du har i hvert fall helt rett i at dere må forandre på dette siden det helt åpenbart ikke fungerer godt for barnet.

Anonymous poster hash: 81832...355

Konfliktnivået har vært svært høyt tidligere, men det er det heldigvis ikke lenger. Problemet ligger litt i at han er nødt til å innrømme at hans valg ikke har vært gunstig for barnet, og det kommer ikke til å skje dessverre.

Vi har vært en del runder på fvk tidligere, noe som ikke gjorde underverker for samarbeidet, så jeg vegrer meg nok litt, men jeg må nok bare bite i det sure eplet og ringe.

Takk for rådet ditt ☺️

Anonymous poster hash: 3a618...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...