Gå til innhold

Hvilken bleie holder hele natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 1,5 år sin bleiehistorie:

1. str var Libero og det gikk fint, byttet etterhvert til str 2 pga lekasje men ble lekasjer av nesten alle bleiene i den str og byttet til Pampers og det ble færre lekasjer men ennå nesten daglig. Brukte det frem til str 3, da ble det Remableier og endelig helt slutt på lekasjer. Men i januar i år ble det lekasjer igjen, da hadde han brukt str 4 lenge, så vi byttet til str 5, det gikk fint i en mnd. Så ble det lekasjer men kun på natta. Da kjøpte vi Pampers baby dry i str 4, ingen lekasjer men de var litt små så vi begynte å kjøpe str 5. Og det gikk fint frem til begynnelsen av april, nå er det lekasje på nettene 3-4 ganger i uka. Har lagt han i en Remableie og er spent på om det blir lekasje.

Vi syns ikke at bleiene er for store, altså Pampers baby dry str 5, å bytte til 4 igjen blir for smått. Han er 12 kg, men kort for alederen og da litt tykk. Vi har prøvd i flere dager å gi han en del å drikke til middag og ikke så mye drikke til kveldsmaten. Men han burde vel egentlig få bestemme drikkingen selv og vi burde hatt bleier som holder på urinen. Tips?? Frister ikke å bruke masse penger på forskjellige merker, men er kanskje ikke så veldig mange flere å velge mellom. Hva holder deres barn på 1-2 år tørr på natta?

Anonymous poster hash: 25b4a...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kun brukt libero (har prøvd både pampers og andre billige merker, men ikke vært like fornøyd av forskjellige grunner). Det som hjalp hos oss, var å gå opp en størrelse på natta og stramme dem godt, så selvfølgelig brukte vi tapebleier.

Anonymous poster hash: ddfda...414
Skrevet

Vi bruker Coop-bleie med en up-and-go utenpå om natten :) Funker som fjell og ingen lekkasjer på Herr Sønn som tisser i vilden sky.

Skrevet

Takk for tips. Vi prøvde Coopbleier en gang de to Remabutikkene her var tomme for Remableier. Masse lekasjer :P

Kan det ha noe å si at sønnen vår er veldig aktiv i søvne? Han bytter sovestilling og hodeende ofte.

Skrevet

Min bruker Pampers og har hatt en lekkasje på natt. Er en aktiv unge også om natten:-)

Skrevet

Vi har samme problem og løsningen har vært å bruke en størrelse større på natten. Dvs. bruker barnet til vanlig str.4 får h*n str.5 på natten. Blir ingen lekkasjer da :) Bare sørg for at den ikke sitter for løst.

Anonymous poster hash: 49b59...493

Skrevet

Vi bruker den største firstprice bleia, og har til dags dato ikke hatt lekkasje. Men er jentemamma til ei 18 mnd gammel tynn lita flis på skarve 9,2 kg da ;)

Anonymous poster hash: 467ac...7cf
Skrevet

Har aldri prøvd first price, butikkene som har det er lengre unna. Men skal prøve en str større da. Takk for alle svar!

Skrevet

En str større om natta enn dagen, og IKKE up & go!

Anonymous poster hash: 1a965...971

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Begge mine nekter å sove med dyna på, så når de har tisset om natta blir bleia kald og ekkel. Så jeg skifter alltid bleie en gang per natt jeg...

Skrevet

Begge mine nekter å sove med dyna på, så når de har tisset om natta blir bleia kald og ekkel. Så jeg skifter alltid bleie en gang per natt jeg...

Min nekter og å sove med dyna så vi har sovepose på han. Han sover hele natta og det gjør vi og, er sikkert 1 år siden sist vi skiftet bleie på natta :P Han bæsjer ikke på natta. Vil ikke måtte ha alarm på for å skifte bleie, da sovner jeg ikke igjen. Og våkner om mannen har alarm på. Vil ha ei bleie som holder hele natta :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min nekter og å sove med dyna så vi har sovepose på han. Han sover hele natta og det gjør vi og, er sikkert 1 år siden sist vi skiftet bleie på natta :P Han bæsjer ikke på natta. Vil ikke måtte ha alarm på for å skifte bleie, da sovner jeg ikke igjen. Og våkner om mannen har alarm på. Vil ha ei bleie som holder hele natta :)

Har ikke alarm på ;) de blir (ble) urolige og sytete når det er på tide å skifte bleie, og da våkner jo jeg ;)

Ønsker heller ikke å ha det slik, men tenker at det er bedre for dem (eldste er ferdig med bleie nå da). Jeg sjekker bleia når jeg legger meg, og er det tiss i den skifter jeg. Har jeg flaks sover lillesøster hele natta da :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og sovepose er lik sinneutbrudd her...

Gjest ♡perla
Skrevet

Rema-bleier med en truse/boxer som sitter godt i tillegg 😉

Skrevet

Min nekter og å sove med dyna så vi har sovepose på han. Han sover hele natta og det gjør vi og, er sikkert 1 år siden sist vi skiftet bleie på natta :P Han bæsjer ikke på natta. Vil ikke måtte ha alarm på for å skifte bleie, da sovner jeg ikke igjen. Og våkner om mannen har alarm på. Vil ha ei bleie som holder hele natta :)Anonymous poster hash: 25b4a...869

Har ikke alarm på ;) de blir (ble) urolige og sytete når det er på tide å skifte bleie, og da våkner jo jeg ;)

Ønsker heller ikke å ha det slik, men tenker at det er bedre for dem (eldste er ferdig med bleie nå da). Jeg sjekker bleia når jeg legger meg, og er det tiss i den skifter jeg. Har jeg flaks sover lillesøster hele natta da :P

Nevnte alarm da ungen vår ikke våkner og sier i fra, var noe annet om han gjorde det :) Har noen ganger skiftet bleie før jeg legger meg men det er så tungt å gjøre i sprinkelsenga og han våkner om jeg tar han inn på badet. Jeg er ganske lav så sliter med å nå ned i sprinkelsenga, og legger meg alltid etter mannen men han kan jo bytte han og :P

Ang sovepose så finnes det de med føtter, er det vi har. Så det er egentlig som en ganske tykk pysjamas. Fant vår på ebay. Så han kan bevege seg som han vil i den. Men om barna dine ikke er baby lenger og fordi det snart er sommer så trengs det sikkert ikke :)

Skrevet

Rimi sine! Prøvde alt, men det rant jo over i både pampers, Libero, Rema og Coop. Så prøvde vi Rimi sine til 20 kr for 50 stk, str 4, og de holder tett med de utroligste mengder.

Anonymous poster hash: d6775...4db

Skrevet

Rimi sine! Prøvde alt, men det rant jo over i både pampers, Libero, Rema og Coop. Så prøvde vi Rimi sine til 20 kr for 50 stk, str 4, og de holder tett med de utroligste mengder.

Aldri hørt at Rimi har egne bleier, mener du First price?

Skrevet

Ikke first price nei, men Rimi. 365 eller noe de heter. Overraskende gode til stortissere!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min nekter og å sove med dyna så vi har sovepose på han. Han sover hele natta og det gjør vi og, er sikkert 1 år siden sist vi skiftet bleie på natta :P Han bæsjer ikke på natta. Vil ikke måtte ha alarm på for å skifte bleie, da sovner jeg ikke igjen. Og våkner om mannen har alarm på. Vil ha ei bleie som holder hele natta :)Anonymous poster hash: 25b4a...869

Nevnte alarm da ungen vår ikke våkner og sier i fra, var noe annet om han gjorde det :) Har noen ganger skiftet bleie før jeg legger meg men det er så tungt å gjøre i sprinkelsenga og han våkner om jeg tar han inn på badet. Jeg er ganske lav så sliter med å nå ned i sprinkelsenga, og legger meg alltid etter mannen men han kan jo bytte han og :P

Ang sovepose så finnes det de med føtter, er det vi har. Så det er egentlig som en ganske tykk pysjamas. Fant vår på ebay. Så han kan bevege seg som han vil i den. Men om barna dine ikke er baby lenger og fordi det snart er sommer så trengs det sikkert ikke :)

Hmm! Send meg gjerne link hvis du har til de draktene! Høres genialt ut :)

Skrevet

Ang sovepose så finnes det de med føtter, er det vi har. Så det er egentlig som en ganske tykk pysjamas. Fant vår på ebay. Så han kan bevege seg som han vil i den. Men om barna dine ikke er baby lenger og fordi det snart er sommer så trengs det sikkert ikke :)Anonymous poster hash: 25b4a...869

Jeg finner ikke den vi har, kjøpte den i høst så de finnes sikkert ikke lenger. Fant noen drakter når jeg søkte fort, men kan ikke garantere for kvaliteten og størrelser. Klær fra Ebay er ofte små i str, men det står sikkert mål på disse om du ser etter på beskrivelsene :)

http://www.ebay.com/itm/NWT-Vaenait-BabyToddler-Boy-Girl-Clothes-Soft-Blanket-Sleeping-bag-Cotton-owl-/331374785826?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4d2779f522

http://www.ebay.com/itm/NWT-Newborn-Baby-Gril-Micro-Fleece-Blanket-Sleeping-bag-Sleep-sack-For-Boys-/231146464025?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item35d1672319

http://www.ebay.com/itm/NEW-Disney-Cartoon-Baby-Toddler-Infant-Romper-Jumpsuit-Sleeping-Bag-Pajamas0-24M-/121613148808?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item1c50b56288 http://www.ebay.com/itm/NWT-Vaenait-BabyToddler-Boy-Girl-Clothes-Blanket-Sleeping-bag-sleeping-Twinkle-/171559379281?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item27f1bc6151

Skrevet

Ikke first price nei, men Rimi. 365 eller noe de heter. Overraskende gode til stortissere!Anonymous poster hash: d6775...4db

takk skal sjekke ut om ikke Rema sin i en større str går bra. Vi bor nært en Remabutikk og et godt stykke unna Rimi :)

Skrevet

Ang sovepose så finnes det de med føtter, er det vi har. Så det er egentlig som en ganske tykk pysjamas. Fant vår på ebay. Så han kan bevege seg som han vil i den. Men om barna dine ikke er baby lenger og fordi det snart er sommer så trengs det sikkert ikke :)Anonymous poster hash: 25b4a...869

Jeg finner ikke den vi har, kjøpte den i høst så de finnes sikkert ikke lenger. Fant noen drakter når jeg søkte fort, men kan ikke garantere for kvaliteten og størrelser. Klær fra Ebay er ofte små i str, men det står sikkert mål på disse om du ser etter på beskrivelsene :)http://www.ebay.com/itm/NWT-Vaenait-BabyToddler-Boy-Girl-Clothes-Soft-Blanket-Sleeping-bag-Cotton-owl-/331374785826?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item4d2779f522http://www.ebay.com/itm/NWT-Newborn-Baby-Gril-Micro-Fleece-Blanket-Sleeping-bag-Sleep-sack-For-Boys-/231146464025?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item35d1672319http://www.ebay.com/itm/NEW-Disney-Cartoon-Baby-Toddler-Infant-Romper-Jumpsuit-Sleeping-Bag-Pajamas0-24M-/121613148808?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item1c50b56288 http://www.ebay.com/itm/NWT-Vaenait-BabyToddler-Boy-Girl-Clothes-Blanket-Sleeping-bag-sleeping-Twinkle-/171559379281?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item27f1bc6151Anonymous poster hash: 25b4a...869
Denne er veldig lik den vi har, ganske tykk, men det ser ut som at denne ikke har knapper i skrittet for å kunne skifte bleie, det har vår. Vår begynner å bli for liten så håper at han vil ha dyne snart, hvis ikke blir det ebay-shopping :)http://www.ebay.com/itm/100-Cotton-Baby-Sleeping-Bag-Toddler-Boy-Girl-Warm-Sleepwear-0-5Y-Kids-Jumpsuit-/311323899336?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item487c59b5c8

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Så smart! Disse skal jeg jammen teste! Når jeg får lønn :P

Skrevet

coop og kiwi bleiene funker fint her på nattan, libero up and go, fungerer ikke på nattan

Skrevet

coop og kiwi bleiene funker fint her på nattan, libero up and go, fungerer ikke på nattan

Hvilke kiwi bleier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...