Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Han er ikke far til mine to barn på 6 og 9, vi har nå vært sammen i 3 år. Han er opptatt av at de skal spise maten sin når vi har middag,noe jeg jo synes er greit. Vi har den regelen at spiser de opp maten på fatet, så kan de også få dessert. Problemet er at jeg tror ikke han helt skjønner hvor lite et barn trenger i forhold til en voksen. Jeg legger en passe mengde mat på fatene deres, også velger de da selv om de spiser opp. Idag la han ekstra mat på fatet til 6 åringen, og forventet at hun skulle spise opp. Hun var på gråten og ville ikke ha mere mat, men han ba henne spise likevel, selv om hun sa hun ikke ville ha dessert. Jeg sa til han at jeg ikke likte at han skulle presse henne til å spise, og da ble han drittsur og gikk å la seg på soverommet. Jeg gikk etter han, å da begynte han å legge ut om at han ikke orket rydde opp etter deres rot mere om det var sånn det skulle være, og at de var noen faens unger som bare rotet hele tida. Jeg ble så sjokkert og lei meg, at jeg sa det var jo fint å vite om sine faens unger som var så rotete, å at han faenmeg ikke er noe stort bedre selv, så slamra jeg døra og gikk. Jeg føler virkelig ikke at denne krangelen var min skyld, jeg synes ikke man skal tvinge ungene å spise?! Å for en oppførsel da når jeg gikk imot han! Er så forbanna nå!! Anonymous poster hash: c44ed...9c5
Gjest Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Faens unger??? -----------> Pakk en sort søplasekk med boxerne hans og sett de på trappa OG bytt lås på mandag!
Todii Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Hvorfor er du sammen med en mann som ikke liker ungene dine og tvinger de til å spise mat når de er mette? Hadde kastet den dusten ut på dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Og hva har du tenkt å gjøre med dette, Hi? Ungene dine hører seg omtalt som faens unger.... og stefar er ikke særlig glad for at de er der... Anonymous poster hash: 37521...baf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Han der hadde jeg kasta tvert! Anonymous poster hash: dfc25...d58
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Han er ufyselig og trenger foreldreveiledning om han skal være en del av livet til barna dine uten at de tar skade av det. Dere er ganske teite i matoppdragelsen begge to (det er "tvang" å insistere på å spise opp mat om man er mett, og det er sært å ha dessert daglig). Anonymous poster hash: 05e57...141
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 unger skal ikke tvinges til å spise.. jeg hadde heller ikke brukt den dessert greia dere "truer" med! Minste her kan være litt småspist (5 år). Hun har alltid vært småspist. Jeg oppmuntrer henne til å spise og kan gjerne spørre om hun klarer 5 bit til, eller 3 bit til om jeg syntes hun har fått for lite i seg. Men å tvinge eller true noen til å spise syntes jeg er helt forkastelig. Mannen din trenger en skikkelig oppdragelse på hvordan man oppdrar barn og hvordan man omtaler andre - ellers syntes jeg han burde ut. Ungene kan ikke velge stefar, men han kunne latt være å velge dere! Anonymous poster hash: 34b4d...cd4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #8 Skrevet 25. april 2015 Dumt å gjøre mat og måltider til en kamp med belønning. Spiseforstyrrelser er alvorlige greier. Og han samboeren din bør du kvitte deg med. Tenk å vokse opp i samme hus som en som har så lite til overs for deg... Anonymous poster hash: cbadf...4a6
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Man skal aldri tvinge i noen mat. Å bli tvunget til å spise mer når man er mett er vondt! Anonymous poster hash: 2b072...88f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Vi har ikke dessert hver dag, men når vi har så må de spise det de har på fatet for å få. Ja jeg skal si til han at enten får han skjerpe seg eller så er det på huet å ræva ut. Synes ingenting om å tvinge ungene til å spise, han får infinne seg med å la meg ta meg av reglene ved middagsbordet heretter. Har mest lyst å bare pælme han ut nå, er så forbanna... HI Anonymous poster hash: c44ed...9c5
Superdolly Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Spark ut samboeren og lær ungene at man spiser fordi man er sulten og stopper når man er mett. Ved å holde på slik risikerer du enten at ungene utvikler spiseforstyrrelser eller at de lærer å ignorere metthetssignalene sånn at de spiser på seg overvekt med årene.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 På huet og ræva ut med idioten 😠😡 Anonymous poster hash: 89ef5...d32
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Morfar drev på sånn med barna sine på 50-tallet. Og min mor har alltid hatt et anstrengt forhol til mat... Anonymous poster hash: edd03...6c0
Todii Skrevet 25. april 2015 #14 Skrevet 25. april 2015 Jeg fatter ikke at du gidder å gi han en sjanse en gang, han sier jo faktisk at ungene dine er noe herk. Og det tror du at de ikke merker?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #15 Skrevet 25. april 2015 Er det flere lignende episoder HI? Hvordan er ellers hverdagen med denne mannen? Anonymous poster hash: 8bf6a...846
Keiserpingvin Skrevet 25. april 2015 #16 Skrevet 25. april 2015 Dere har vært sammen i 3 år, er dette første gangen han viser en sånn negativitet overfor barna dine? Først og fremst ville jeg klarert om det var sagt i affekt, eller om det er en gjengs følelse han har i forhold til barna dine. Om det er det første så ville jeg gjort det klinkende klart at barna ALDRI skulle nevnes på en sånn måte igjen. Hvis dette var noe barna hørte så bør de få en uforbeholden og ektefølt unnskyldning. Og så bør dere ta en prat om hvilke regler som gjelder ift barna, og hva som er normen rundt matbordet, og hvilke regler som gjelder for alle der. Regner med han heller ikke liker å bli tvunget til å spise når han er mett, f.eks. Om det er det andre, vel, da sier det seg egentlig selv at forholdet er over. Barn bør ikke bo med en mann som ser på dem som "faens unger". Og for min del hadde det gjort at følelsene hadde kjølnet og ganske raskt nærmet seg nullpunktet.
Berta_78 Skrevet 25. april 2015 #17 Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde ikke vært forbannet. Jeg hadde hatet ham intenst av hele mitt hjerte, og innen unnskyldning i verden hadde kunnet hindre hatet mitt i å vokse i kroppen min. Ingen, ingen, ingen snakker sånn om mine barn om de forventer å dele hus og seng med meg. Hadet, dritt!
Roheryn Skrevet 25. april 2015 #18 Skrevet 25. april 2015 En god regel angående mat er at man kun er forpliktet til å spise opp om man har forsynt seg selv, og om man er gammel nok og erfaren nok til å være i stand til å beregne mengde i forhold til hvor sulten man er. Hadde noen forsynt meg og så forlangt at jeg skulle spise opp selv om jeg ble mett, hadde jeg blitt lynende forbannet. Mannens oppførsel forøvrig er det vel ingen vits i å kommentere engang. Han er en uspiselig dust som barn slett ikke bør utsettes for.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #19 Skrevet 25. april 2015 Om han fortsatt er i huset i morgen lemper du 5 kg middag på tallerkenen hans og sier han får spise opp om han fortsatt skal ha noen som helst mulighet med deg i livet sitt. Anonymous poster hash: f4dbc...527
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #20 Skrevet 25. april 2015 Så tvinger du i deg alt på ditt eget fat om du plutselig innser at du ble mett før fatet ble tomt? Å tvinge barn til det borger for spiseforstyrrelser. Og den mannen ville ikke jeg hatt under mitt tak. Anonymous poster hash: 820dd...5ff
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #21 Skrevet 25. april 2015 HVIS DU FORTSETTER Å BO MED HAN MANNEN, SYNES JEG SYND PÅ BARNA DINE. DE FÅR HELE BARNDOMMEN SIN ØDELAGT. KAST HAN UT. DINE BARN FORTJENER EN OMSORGSFULL OG OMTENKSOM FARSFIGUR. Anonymous poster hash: 40339...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå