Gå til innhold

Trenger synspunkter fra dere erfarne mødre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 3 mnd, han har hele tiden vært en lettvint baby. Gråter lite, spiser godt, sover veldig godt på natta (fra 19.00-01-02 tiden og så til 07-tiden uten å våkne utenom det ene nattmåltidet.

Den siste uka har det snudd. Han er fortsatt lett å legge kl.19, men har begynt å våkne og gråte mye på kvelden, går inn å gir smokken. Legger meg i 22.30 tida og da når han våkner tar jeg han over i senga vår. Han våkner og gråter hver time hele natta. Virker så misfornøyd. Jeg ammer og sovner igjen, men han våkner kort tid etterpå. Har prøvd å skifte bleie, rape han osv men det hjelper ikke. I tillegg har han fått grønn avføring den siste uka.

Idag toppet det seg med at han ikke ville amme hele dagen! Hver gang jeg prøvde å legge han til brystet hylskrek han. Måtte tilslutt gå rundt mens jeg ammet han, det var det eneste han godtok. Jeg orker ikke fortsette med det da han er en stor og tung baby på 7-8 kg!

Hva plager han tror dere? Og hvorfor vil han ikke amme mer? :(

Skal på helsestasjonen på mandag så skal ta det opp med helsesøster da. Ville bare høre deres synspunkter.

Anonymous poster hash: d28eb...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får han tenner? Feber?

Anonymous poster hash: fb510...611
Skrevet

Får han tenner? Feber?

Ikke feber.. Men har tenkt på tenner ja! Kan ikke se noe antydning til at noe bryter fram enda, men det kan kanskje ta tid?

Skrevet

Kan han ha vondt i ørene? Da blir det ofte verre når man ligger, og enda verre når man har ligget en stund. Om det er mulig at det er det som er problemet så kan de hjelpe om han ligger med hodet litt høyere, og kanskje det er forklaringen på hvorfor han bare vil amme når du bærer, at du da holder han i en annen vinkel?

Skrevet

Kan han ha vondt i ørene? Da blir det ofte verre når man ligger, og enda verre når man har ligget en stund. Om det er mulig at det er det som er problemet så kan de hjelpe om han ligger med hodet litt høyere, og kanskje det er forklaringen på hvorfor han bare vil amme når du bærer, at du da holder han i en annen vinkel?

Kanskje det ja. Skal prøve å bygge opp med puter under kurven han ligger i og se om det hjelper! Når jeg tenker over det har han vært veldig misfornøyd når jeg har lagt han ned på ryggen idag på babygymmen osv. Vil helst bli bært rundt.

Skrevet

Fant denne om når de får tenner: En del her passer med det du beskriver.

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Tenner-og-tannhelse/10-kjappe-om-tannfrembrudd/

Ja, der sto det mye som stemte med hvordan han er nå! Han har begynt å suge/gni hånda si i munnen og.

Syns det er vanskelig å vite om det kan være tenner eller ørene. Får prøve meg fram med å bygge opp kurven og se om det hjelper. Kanskje de kan ta en titt i ørene hans på helsestasjonen på mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...