Gå til innhold

Formue - nytt spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en annen tråd at flere hadde over en million på konto. Dere som har det -  kommer disse pengene fra? 

Anonymous poster hash: 9a220...13b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke penger jeg har på konto, men det som er nedbetalt på hus. Betalte 3,1 mill. for huset. Har betalt ned nesten 2mill. Dvs. at jeg har formue, men som er bundet opp i boligen.

Anonymous poster hash: 23e6e...2ac
Skrevet

Å ha en million i formue er jo ikke det samme som å ha en million på konto. Men jeg lurer også på det. Tror kanskje det er en del som har arvet?

Mennesker med utdanning og normalt god lønn vil vel sjelden ha formue i 30-40-årsalderen

Anonymous poster hash: 9207d...1e9

Skrevet

Familiens samlede formue er høy, men det er fordi sønnen min har 1,5 mill på konto. Det er en erstatning for feilbehandling på sykehuset.

Jeg og mannen har vel bare 20-30.000 på en bufferkonto. Resten er bundet opp i bolig, har 2,5 mill i lån og huset er taksert til 3,9 mill.

Anonymous poster hash: 621d6...e18

Skrevet

Bolig uten lån, takst fra 2014: 3,5 millioner

På "bok", realiserbart på under en uke: 550 000 kroner

Andel i gjeldfri feriebolig: 500 000 kroner

Anonymous poster hash: bb38d...7a0

Skrevet

Men hvor får dere pengene fra? Har dere arvet? Hvordan klart å nedbetale lån på 3,5 millioner som 20-30-40 åring? 

Skrevet

Vi har over en mill på konto. Vi har spart, i mange år, ingen arv, ingen "gamle penger". Dessuten så var det helt andre boligpriser da vi kjøpte oss inn på markedet. Vi fikk en fireroms leilighet sentralt i Oslo til under 400 000,-. Så vi har aldri hatt mer enn litt over en mill i gjeld. Nå er vi snart gjeldfrie, sparer flere tusen i måneden, har et relativt nøkternt forbruk (en 8 år gammel bil, reiser ikke på utenlandsferie hvert år, sløser ikke). 

Anonymous poster hash: 04511...263
Skrevet

I mkn by har boligprisene steget enormt raskt. Så folk som kjøpte bolig for ti år siden har nok glatt en million eller mer i egenkapital om de selger boligen. Om så de ikke har betalt ei krone o avdrag på lånet.

Mine foreldre kjøpte hus for 600.000 for tjue år siden. Nå har de takst på 7millioner. Og de har ikke gjort noe særlig i huset, har jo pusset opp, men standarden er nok lik i dag som i 1995.

Anonymous poster hash: bc823...2c7

Skrevet

Jeg var tidlig ute på boligmarkedet og har solgt med stor fortjeneste hver gang. Nå bor vi i en by som er billigere å bo i enn den forrige, og jeg og sambo kjøpte hus sammen- som gjorde at ting ble mye billigere for meg.

Har ikke lån, så mye går rett på sparekonto.

Skrevet

Jeg var tidlig ute på boligmarkedet og har solgt med stor fortjeneste hver gang. Nå bor vi i en by som er billigere å bo i enn den forrige, og jeg og sambo kjøpte hus sammen- som gjorde at ting ble mye billigere for meg.

Har ikke lån, så mye går rett på sparekonto.

Samme her. Kjøpte første bolig i 1993,solgte 20 år senere med GOD gevinst. Kjøpte ny bolig sammen med mannen,brukte halvparten av pengene,resten renter seg på konto.

Anonymous poster hash: cd4b7...675

Skrevet

Men hvor får dere pengene fra? Har dere arvet? Hvordan klart å nedbetale lån på 3,5 millioner som 20-30-40 åring?

Kjøpte første bolig da vi var 25 år. Betalte da 800.000 for et litt slitent hus med utleieleilighet. Brukte pengene vi fikk inn i husleie til oppussing.

Solgte for 1,5 mill da vi var 31 år gamle, fikk jo da en god egenkapital som vi la i vår neste bolig.

Neste bolig gav vi 1,9 mill for. Igjen et litt slitent 50-tallshus som vi har brukt mange år på å pusse opp og bygge på

Nå som vi er 41 år har huset en takst på nærmere 4 mill.

Anonymous poster hash: 621d6...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...