Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Har jobbet i noen år med å lage min egen festdrakt, og i år ser det ut til at den blir ferdig (grunnen til at det ikke har blitt før er rett og slett fordi jeg begynner rundt mai hvert år og legger det bort og glemmer det til neste år). Den er helt sort, men i kantene har jeg "familiefargene", og det samme nederst (det er etter gårdens flagg). Jeg har brodert det gamle familieemblemet i vesten og på stakken. Jeg bor nå i byen, og de fleste her mener de heller ville dødd enn å gå med festdrakt, at det er kjipt og det eneste som teller er bunad. Jeg har ikke bunad fra før og har alltid ønsket meg det, men har ikke 40.000 å legge ut for det. Hva tenker dere. Sært å komme med hjemmesnekra festdrakt på 17.mai? Anonymous poster hash: 194c6...31f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Høres kult ut! Du er kreativ og sikkert veldig flink, hvis du har fått til det der. Ikke kjipt! Anonymous poster hash: 48853...148
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Så lenge den ikke ser "hjemmelaget" ut, og med det mener jeg dårlig håndverk, så syns jeg det virker kjempekult! Anonymous poster hash: 11ef8...76b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Kall det "gårdsdrakta" fra hjemgården din da vel (om du ikke vil si festdrakt) Synes det hørtes kjempespennende og originalt ut jeg. Vær stolt og bær den med hevet hode. Før bunadenes tid sydde alle sine egne stakker både til hverdag og fest, kjempegøy å holde på slike tradisjoner også. Anonymous poster hash: 267e6...bd2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Den ser ikke så galen ut, har sydd mye før, blant annet festdrakter til tantebarn og en hel haug av kostymer. Eneste jeg mangler er en skjorte som passer,men det regner jeg med at kan fåes på husfliden. hi Anonymous poster hash: 194c6...31f
Oktoberknøttet Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Ååå...det høres dritkult ut. Skulle ønske jeg kunne klare å lage en sånn. Hadde vært veldig artig å fått se bilde...😉
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #7 Skrevet 25. april 2015 Høres knalltøft ut. Hadde jeg møtt deg på byen, og spurt om historien til drakta di hadde jeg bare blitt mektig imponert Anonymous poster hash: f36a2...c2b
Gjest Zaria Skrevet 25. april 2015 #9 Skrevet 25. april 2015 Så flink du er👍 en sånn drakt ville jeg båret med stolthet😃
prekæs Skrevet 25. april 2015 #10 Skrevet 25. april 2015 Er vel slik bunadene i utgangspunktet ble laget. Man tok litt herfra og derfra og satt dem sammen til et "offisielt" plagg de kalte bunad. Syns det høres fint ut, så lenge man bruker skikkelig håndverk og har et godt snitt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #11 Skrevet 25. april 2015 Veldig kult! Er vel mye bedre med noe helt eget! (så lenge den er ordentlig laga) Anonymous poster hash: 0d207...9f4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #12 Skrevet 25. april 2015 Takk folkens, da skal jeg ha den på meg med stolthet. Heh, flytta fra landet til byen, og merket at holdningene her er helt annerledes enn det jeg er vant til. Har vært veldig opptatt av å gjøre det som er riktig for å passe inn, og i begynnelsen gjorde jeg sikkert mye som ikke var normen her, derfor fikk jeg ikke innpass i lokalmiljøet. Først da jeg lærte meg kjørereglene for området har jeg fått innpass. Føler jeg har mistet en del av meg selv i prosessen, men at denne drakten som minner meg mye om "hjemme" på en måte kan hjelpe meg å holde igjen på deler av mitt "gamle jeg". hi Anonymous poster hash: 194c6...31f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #13 Skrevet 25. april 2015 Høres helt fantastisk ut! Så flink du er! Anonymous poster hash: db745...280
Hjertefru Skrevet 25. april 2015 #15 Skrevet 25. april 2015 Fantastisk ide; hadde vært artig å se drakta di! Du høres veldig kreativ ut
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #16 Skrevet 25. april 2015 Helt supert! Vet ikke hvilken by du bor i, men selv bor jeg i Oslo, og hadde ikke synes det var noe annet enn kult om en av mine naboer kom iført noe slikt. Anonymous poster hash: cc63e...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå