Gå til innhold

En eller to hunder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Har en tispe på 11 mnd som elsker å leke med andre hunder og vuderer derfor å få en til :-)

Anonymous poster hash: ae6bc...52e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel om du allerede har en så vet du hva arbeid det er. Men husk at det er mer arbeid med 2 sammen enn 2 hver for seg.

Det er jo en del ting å tenke over før du gjør det i så fall. Det kan være de ikke går overens, de kan være aktive og leke, men også sloss. Du må ha plass til begge, både i hus og ev. bil. Og faren for at de kan sloss om hvem som er sjef er til stede i og med at de kommer på ulike tidspunkt.

Jeg hadde kanskje vurdert å få en som var noen måneder slik at man kan se lynnet på den før du bestemmer deg.

Men det er mange som har flere hunder, og som regel går det seg til med hunder og forholde seg til hverandre så lenge de vet seg imellom hvem som er sjefen :)

Skrevet

vi har 2, de vi har matcher veldig bra, de er rolige & stille personligheter begge to. tispa er sjef & hannen er mer typen som følger etter. de leker sammen & underholder hverandre når vi ikke leker med dem eller koser, blir spennende å se hvordan det går etter babyen blir født til høsten, de er vandt til å være "barna" våre & få masse oppmerksomhet. så lenge hundene har personligheter som passer sammen & de får nokk mosjon & oppmerksomhet er det ingen grund til at det ikke skal gå kjempe bra med 2 hunder :)

Anonymous poster hash: 4400d...f36
Skrevet

1 hund er 1 hund, men 2 hunder er 10 hunder. Min søsteren har 2 små og jeg har kun 1. Nyter det.

Anonymous poster hash: 4e2b5...4dd

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner de over som kommenterer at 1 er 1,2 er 10, eller at to hunder sammen er mer enn to hver for seg. Jeg har hatt hund store deler av livet, noen ganger en alene,andre ganger to. På noen måter er det mer arbeid med to, det blir dobbelt opp med pelsstell, og det blir selvsagt mer skittent inne med to enn med en. Men, så sant du har to som går overens, er det også mye som blir lettere med to en med en. De to hundene har selskap i hverandre. Hvis du har hage der de kan gå løs vil to hunder sammen få ut mye mer energi enn en alene. De trenger jo å komme ut på tur uansett, men på travle dager kan man med god samvittighet gjøre turene noe kortere når to hunder sammen har fått brukt seg i hagen i tillegg. Jeg har også bedre samvittighet for to hunder sammen alene hjemme mens jeg er på jobb, enn jeg har for en som da blir helt alene.

Jeg opplever ikke at to hunder er så voldsomt mye mer arbeid enn en, men det skal sies at jeg stortsett har hatt hunder som ikke har krevd veldig mye pelsstell. Har du en rase som krever mye der blir det kanskje annerledes.  

Anonymous poster hash: 7d3f5...c2d
Skrevet

Har 15 hunder og for hver hund er det selvsagt mer arbeid, men man blir også mer dreven for hver hund. Om dere har tid, plass, energi og råd til 2 hunder så er det vel ingenting i veien for å få en til.

Anonymous poster hash: 2dbc1...a66
Skrevet

Vi har to hunder og det er en for mye....de er koselige familiehunder og har mye glede av hverandre. Men to hunder er dobbelt opp av en og det merker vi godt her ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...